Webwinkel!!!

1
Hoiii,

Ik wil een webwinkel starten, heb al erg veel gegoogeld enzv enzv.. maar kom er niet aan uit,
er is zoveel keus, wat is jullie mening? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Wat zouden jullie mij aanbevelen om een webwinkel te starten?
Het uiterlijk wil ik zelf helemaal aanpassen na mijn zin! En het moet er natuurlijk professioneel uit zien!
En het liefst een nederlandse versie, ben ook via google op site's gekomen waar alles in het engels staat..
dat is nou niet bepaald wat voor mij.
Iemand tips??

Groetjes, S

Re: Webwinkel!!!

3
Hey bedrijfsplan is er ook, ik moet het alleen nog opzetten daar bedoel ik mee dat ik alles uit heb gewerkt weet wat ik wil, wat er moet gebeuren enzv, alleen nu nog de site opzetten!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

7
Sorry dat het niet duidelijk genoeg is, ik zal het opnieuw proberen...

Ik wil mijn site niet laten maken door een webdisigner...
Dus dan zal ik het zelf moeten doen op mijn computer...
Maar nu is de vraag met welk programma etc...
Ik zou graag de mening van andere willen horen, waar jullie ervaring mee hebben wat jullie mij aanraden...

8
Aaaah nu snap ik het =)

Ikzelf gebruik Opencart. Erg duidelijk, en goed werkend. Alleen niet heel veel uitgebreide mogelijkheden.

10
Als ik moet afgaan op je vragen zou ik het je eigenlijk afraden om te doen. Zo te lezen is je achtergrond hierin niet zo sterk, je budget beperkt, en ga je echt opnieuw het wiel proberen uit te vinden. Maar als je een doorzetter bent dan kan dat natuurlijk evengoed en kom je er uiteindelijk ook. Dan zou ik je geen open source aanraden (valt toch altijd tegen hoeveel werk het is als je geen programmeur/ontwerper bent) maar eerder een 'voor leken' gemaakt systeem. Hier staan een paar webwinkelsoftware mogelijkheden die vrij snel onder de knie te krijgen zijn.
Nu op mijn weblogs:

11
Mijn achtergrond daarin is inderdaad beperkt, maar wat computers betreft ben ik er erg handig mee heb erg veel geduld en dat het veel tijd vergt vind ik niet erg! Mijn budget is niet beperkt.. Ik vind zelf dat ik een doorzetter ben en ben dus vastberaden om dit door te zetten het zal me vast en zeker lukken!

Bedankt

12
Als je een beetje bekend bent met CSS, PHP en HTML dan kan je gerust proberen om eens te gaan stoeien met de verschillende open source webwinkelsystemen.

(De beste is natuurlijk Zen Cart maarja... soms ben ik een roepende in de woestijn 8) )
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

13
Bedankt voor je reactie,
Ik was even aan het googelen naar zen cart maar die site is voledig in het engels?
Klopt dat? Of zit ik verkeerd?

15
Engels hoeft haar ding ook niet te zijn... de NL zen-cart community is heel actief en meedenkend... en verder is bijna de hele back end in het nederlands na installatie van het nl taalpakket... zelfde voor osCommerce... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
Hier ben ik ook nog met een vraag. Het zal vast een hele stomme zijn, maar moet je al direct een plek hebben om de boel te hosten, ook als je nog bouwt? Ik kan me voorstellen dat je ook gewoon op je pc de pagina's kunt bouwen en daarna past host, maar klopt dat wel?
@eentje: ik wil het toch weer eens proberen. Was toen al een eindje gekomen, maar heb het weer opgegeven. :roll:
http://aagjedoeken.wordpress.com/

20
eentje schreef:Engels hoeft haar ding ook niet te zijn... de NL zen-cart community is heel actief en meedenkend... en verder is bijna de hele back end in het nederlands na installatie van het nl taalpakket... zelfde voor osCommerce... :)
Inderdaad, er wordt hard meegedacht. Ik ben nu vier dagen aan het vechten met Zen-Cart (ik start echt vanaf 0 qua kennis) en ik vind het enorm leuk om te doen, zeker omdat er een forum achter zit. Zeker eens proberen, zou ik zeggen.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

21
Ik denk dat als je de website zelf gaat maken hij er niet of niet echt prof uit gaat zien. Zeker als je niet vaker een website hebt gemaakt.
Eigenlijk ben ik (als ondernemer) daar wel blij mee, niet dat ik zeg dat je website er niet mooi uit kan zien. Maar het blijft gewoon goed zichtbaar wie er wel en wie er geen geld insteekt. Er blijft nog altijd een groot verschil tussen echte websitebouwers en de doe het zelf websites.
Ik zal zelf ook nooit bij een doe het zelf website bestellen, gewoonweg omdat het er niet netjes en vertrouwd uitziet.

Wie echt een mooie prof website wil neerzetten zal echt iemand moeten zoeken die verstand heeft van het bouwen van een website. Meestal gaat dit samen met toch wel een hoop geld uitgeven. Ik zelf ben blij dat dat goed te zien is, anders geef ik mijn geld toch verkeerd uit:P..
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..

22
Als je geen kennis van het ontwikkelen/beheren/vormgeven van websites/webwinkels vallen dit soort projecten in de praktijk altijd tegen. Wij zien in de praktijk dat ze uiteindelijk toch bij ons aankloppen omdat ze er al uren mee bezig zijn om iets werkend te krijgen.

Mijn advies is om naar een aanbieder te gaan van webwinkels met een standaard pakket. Dit kun je vaak mooi vormgeven en indien nodig een vormgever inschakelen om dit mooi te maken. Dit zal uiteraard wel wat kosten maar niet zoveel als een maatwerk winkel.
Dit kan bij ons maar bij velen andere, ik adviseer je gewoon eens een paar aanbieders met elkaar te vergelijk en te kijken welke het beste bij jou past. Elke aanbieder hierin heeft voor en nadelen.

@Konino
Bedoel je met doe-het-zelf winkelier die zelf de standaard distributie installeren en aan de slag gaan of aanbieders hiervan online?
Tussen mensen die zelf aan de slag gaan en de grote maatwerk winkels zitten namelijk ook nog de aanbieders van standaard pakketten zoals wij, en wij zien dat het goed lukt om netjes en vertrouwd over te komen.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

23
Je hebt mensen die het helemaal zelf doen, komt meestal niet prof over.
En mensen die een webwinkel kopen, maar je hebt deze in verschillende prijsklassen. Een standaard, die vrijwel iedereen heeft. En je kan hem natuurlijk verder zo duur maken als je zelf wil.

Wij hebben ervoor gekozen om aan het uiterlijk van de website veel tijd te besteden, dit is toch het visitekaartje van je winkel.
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..