Fatale error Magento

1
Zoal jullie misschien al gelezen hadden op het forum, probeer ik zelf een webshop te bouwen.
Van de week had ik Magento geinstalleerd, maar als ik in de backend wilde inloggen vulde ik
mijn gebruikersnaam in en wachtwoord, en kreeg ik de volgende melding.

Fatal error: Call to a member function setColumn() on a non-object in /home/vanvliet-elektronica.nl/public_html/app/code/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Grid/Column.php on line 291

Nu heb ik al Presta geinstalleerd en ben een beetje aan het vogelen.
Maar net kreeg ik een email dat ik de handleiding van Magento kon downloaden, die heb ik gedownload en doorgelezen.
Volgens mij is het wel te doen Magento en zou ik het graag proberen.
Alleen ben ik bang dat als ik het opnieuw gaat installeren en daarna wil inloggen dat ik dezelfde
error weer krijg, dus wil ik eerst graag weten wat het probleem is.
Heeft iemand hier enig idee wat het is?
http://www.elektronikaonline.nl

Re: Fatale error Magento

2
Het is iets in de backend van je installatie (adminhtml). De frontend zal waarschijnlijk ook nog wel werken. Weet je nog wat je daar hebt aangepast? Wat ik wel eens probeerde bij dit soort dingen is de file waar de fout in zit te vervangen door het originele bestand uit een magento download. Als je hier zelf toch niets in hebt aangepast is dat vrij zinloos.

De file die je vervangt niet verwijderen!!, maar tijdelijk een andere naam geven. Lost het niets op dan kan je die weer terug zetten en verder zoeken.

Misschien een extensie geinstalleerd? Dan kan je die tijdelijk uitzetten. Dit doe je in App/Etc/modules/ (naam van de module). Hier wijzig je "true" naar "false". Dan de cache wissen en de extensie staat uit.

Laat maar horen of het is gelukt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.