Buitenlanders die heel veel accounts aanmaken.

1
Hallo,

Zit even met een probleem.Ik heb last van iemand....waarschijnlijk een buitenlander die vandaa 20 accounts aanmaakte. Hoe kom ik zo iemand af ? Heb een shop van Shoptrader maar die kan ik nu niet meer bereiken. Iemand hier ervarin mee ?

Hoop snel van jullie te horen.

Re: Buitenlanders die heel veel accounts aanmaken.

2
BBshirts schreef:Hallo,

Zit even met een probleem.Ik heb last van iemand....waarschijnlijk een buitenlander die vandaag 20 accounts aanmaakte. Hoe kom ik zo iemand af ? Heb een shop van Shoptrader maar die kan ik nu niet meer bereiken. Iemand hier ervaring mee ?

Hoop snel van jullie te horen.
Even voor de duidelijkheid.....en die niks willen bestellen. Ze knalde steeds mijn gastenboek vol maar sinds ik deze heb verwijderd maken ze accounts aan.

3
De beste man/vrouw komt uit Tokio
•IP address : 219.94.178.39
•Country : JP
•State/Province : TOKYO
•City : TOKYO
•Zip or postal code : -
•Latitude : 35.689488
•Longitude : 139.691706
•Timezone : +09:00
•Local time : August 24 01:49:23
•Hostname : ec02.alink-dev.net

Weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn maar ik ben er niet happy mee. Kan ik zo iemand niet een IPban of zoiets geven. Zie deze optie nergens

4
BBshirts schreef:Kan ik zo iemand niet een IPban of zoiets geven. Zie deze optie nergens
Ja, als je Apache gebruikt en je bestanden kunt uploaden naar de root van de site (vaak de directory \www\ of iets daarboven), kan dat in principe vrij gemakkelijk. Kwestie van een .htaccess tekstbestand maken en dat in de root zetten:

Code: Selecteer alles

order allow,deny
  deny from 219.94.178.39
allow from all
Voor andere grappenmakers kun je extra regels met deny from toevoegen. Dan krijg je schematisch:

order allow,deny
  deny from 123.45.6.7
  deny from 012.34.5.
allow from all
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ward schreef:
BBshirts schreef:Kan ik zo iemand niet een IPban of zoiets geven. Zie deze optie nergens
Ja, als je Apache gebruikt en je bestanden kunt uploaden naar de root van de site (vaak de directory \www\ of iets daarboven), kan dat in principe vrij gemakkelijk. Kwestie van een .htaccess tekstbestand maken en dat in de root zetten:

order allow,deny
  deny from 219.94.178.39
allow from all
Voor andere grappenmakers kun je extra regels met deny from toevoegen. Dan krijg je schematisch:

order allow,deny
  deny from 123.45.6.7
  deny from 012.34.5.
allow from all
Ik me er eens in verdiepen. Super bedankt ;)

7
BBshirts schreef:Ik zie trouwens dat het verschillende IP adressen zijn ....dat maakt het natuurlijk weer wat moeilijker ....lijkt me
Je kunt die lijst met deny from gewoon uitbreiden. Met een subnetmasker kun je daarnaast meerdere IP-adressen uit hetzelfde "netwerk" tegelijk blokkeren (in mijn tweede voorbeeld). Als we ervan uitgaan dat je waarschijnlijk geen T-shirts in Hong Kong zult verkopen :wink: is dat geen slechte oplossing.
StoreCore.io

8
Toevallig heb ik hetzelfde de laatste dagen. 20-30 registraties per dag. Lastig en denk nog na over een oplossing. Captcha heb ik liever niet.

Op higherlevel.nl hebben we een hele simpele oplossing: 'type de laatste vijf letters van het woord ondernemersvraag' met een tekstveldje erachter. Werkt tot op heden verrassend goed.

Als webshop moet je wellicht kiezen voor 'type de laatste vier letters van het woord 'goedkoop''

Als soort van psychische beinvloeding van je klant :)
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

9
Als je de mogelijkheid hebt kun je ook een leeg invulveld erbij plaatsen, met de naam email, wat buiten het rijtje andere velden geplaatst wordt. Een robot vult dit veld namelijk in en een echte klant niet (omdat er geen tekst voor staat).
De software kijkt dan of het veld ingevuld is en zo ja, dan wordt de registratie / gastenboekinvulling niet uitgevoerd.

10
Hallo Allen,

Het bleek dat er op enkele winkels die wij beheren accounts werden aangemaakt, inderdaad zoals beschreven vanaf diverse ip adressen.

Inmiddels hebben wij een oplossing hiervoor gemaakt. Bij het aanmaken van een account controleert de winkel of er vanaf dat ip vaker spam activiteiten worden ondernomen, zo ja, dan mag hij geen account aanmaken. Hiermee voorkomen wij dat echte klanten geblokkeerd worden en kunnen wij toch grote hoeveelheden verschillende ip adressen buiten de deur houden.

Kortom: alles gaat weer goed! Zo niet, dan hoort onze support het graag en lossen zij dit snel op.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl