Webwinkel begonnen, hulp gezocht

1
Hallo allemaal,

Sinds twee maanden ben ik bezig mijn eigen webwinkel op te zetten.
Ik studeer ernaast bedrijfskunde (1e jaars) en vind het erg spannend om een bedrijfje te beginnen. Kortom, ik ben helemaal nieuw in het ondernemersvak.

Ik importeer producten die ik verkoop in mijn webwinkel. Via google adwords doe ik marktonderzoek. Zo kom ik op producten waar wel vraag naar is maar nog geen goed aanbod. Hierdoor kwam ik aan het product wat ik op dit moment verkoop: pedicuremotors.

www.pedicuremotoren.nl

Zoals al gezegd ben ik twee maanden geleden begonnen met het opzetten van mijn bedrijf, heb ik contact gelegd met fabrieken en heb ik een server gehuurd. Het design van de winkel heb ik zelf gedaan.

Op dit moment verkoop ik 1 motor op de 80 bezoekers. Ik besteed af en toe wat aan adwords.

Ik heb de volgende ‘problemen’ en zou graag (nuttige) reacties willen:

Programmeren kan ik eigenlijk niet zo goed, wat niet handig is als je een webwinkel wilt beginnen. iWeb van apple biedt enige uitkomst maar goed in google komen te staan is vrij lastig, iWeb is daar niet handig voor. Ik kan een beetje overweg met HTML. Punt is dat ik niet precies weet welk programma het handigst is om je website in te maken opdat deze ook goed in google terecht komt.

Verder heb ik gekozen voor een VPS server. Later kwam ik erachter dat dat servers zijn die je zelf kan inrichten. Omdat ik niet (goed) kan programmeren wil ik graag overstappen naar een ander hosting bedrijf, eentje die wel het een en ander inricht op de server (o.a. ftp en email mogelijkheden). Enige suggesties?

En als laatste ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie van mijn site vinden en wat er anders zou kunnen/moeten om meer bezoekers te krijgen. Op dit moment haal ik zonder adwords 15 mensen en met adwords tussen de 40 en 60. Ik weet dat 15 zeker te weinig is en zou graag tips willen krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Luca

Re: Webwinkel begonnen, hulp gezocht

2
Luspada schreef:Programmeren kan ik eigenlijk niet zo goed, wat niet handig is als je een webwinkel wilt beginnen. iWeb van apple biedt enige uitkomst maar goed in google komen te staan is vrij lastig, iWeb is daar niet handig voor. Ik kan een beetje overweg met HTML. Punt is dat ik niet precies weet welk programma het handigst is om je website in te maken opdat deze ook goed in google terecht komt.
Het gaat niet om welk gereedschap je gebruikt, maar om wat je er mee doet. Goed gevonden worden in Google, doe je door goeie content te produceren.
Tip: plaats geen tekst in een plaatje, maar plaats tekst gewoon als tekst op je website. Dan kan Google het ook lezen.
Luspada schreef:Verder heb ik gekozen voor een VPS server. Later kwam ik erachter dat dat servers zijn die je zelf kan inrichten. Omdat ik niet (goed) kan programmeren wil ik graag overstappen naar een ander hosting bedrijf, eentje die wel het een en ander inricht op de server (o.a. ftp en email mogelijkheden). Enige suggesties?
Je wil dus eigenlijk gewoon managed of shared hosting. Biedt je huidige hosting provider dat niet aan dan?
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

3
Ik kan je niet heel veel helpen ben ik bang om de simpele reden dat ook ik niet kan programmeren en al helemaal geen webdesigner ben. Dat kun je dan ook zien aan onze website. ;) Daarentegen heb ik me wel al een jaar ofzo zitten verdiepen in het hele SEO verhaal en ik denk dat je je daar wat meer moet in verdiepen ook.

Ik weet niet of je de google adwords keyword tool kent? https://adwords.google.nl/select/KeywordToolExternal

Ik heb daar even "pedicuremotor" ingetypt bijv en vergeleken met het verhaal op je website bij de pedicuremotor. Wat mij opviel is dat je steeds hetzelfde woord "pedicuremotor" gebruikt. Als je in die keyword tool kijkt, zie je dat mensen in google dus ook vaak de meervoudsvorm gebruiken maar bijv ook "pedicure motor" (dus met spatie ertussen). Persoonlijk zou ik dus die tekst aanpassen. Gewoon op diverse plaatsen het woordje "pedicuremotor" vervangen voor "pedicuremotoren" en "pedicure motor". En ook deze 2 woorden toevoegen in je titel.

Dat is gewoon 1 beginnetje. Verder kan je uit die keyword tool diverse andere zoekwoorden halen die je misschien kunt gebruiken. Ik zag volgen mij bijv. ook 2 merknamen staan waar mensen in jouw branche blijkbaar naar zoeken.

Het "goed in google komen" heeft niet zoveel te maken welk programma je gebruikt maar meer welke teksten. En verder of je links van andere websites krijgt naar jouw site. Misschien zou je bijv websites van pedicures kunnen zoeken en die mensen vragen of ze een link willen plaatsen naar jouw site en vice versa.
Wat mij elke dag enkele bezoekers oplevert, zijn onze advertenties op www.marktplaza.nl Op deze site kan je gratis een vermelding doen naar je website. En je kan een soort van "winkel" openen en dan blijven je advertenties gewoon staan (je moet geloof ik elke 3 maanden wel verlengen maar daar krijg je een mail van en is met 1 klik gedaan). Het voordeel hiervan mede is dat dit soort sites altijd heel goed in google tevoorschijn komen. Dus kans is groot dat mensen eerder die advertentie daar vinden dan jouw site, en zo weer doorgelinkt op je site komen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Meestal reageer ik niet zo uitbundig omdat ik zelf ook nog maar kort bezig ben en wat ik al zei, totaal geen programmeer ervaring of echte webshop ervaring heb nog. Maar ik zag dat nog niemand gereageerd had dus ik dacht dan iig mijn SEO verhaaltje maar geven. Missschien heb je er wat aan.

Oh, ja het duurt zowizo toch altijd "even" voor je echt goed gevonden gaat worden. 2 maanden is nog kort. En je hebt natuurlijk ook maar een paar pagina's eigenlijk. Google schijnt "grotere" websites te preferen boven "kleinere".

succes.

4
Bedankt voor de tips, beiden.

Ik heb de afgelopen dagen mij bij site's als marktplaats en marktplaza aangemeld (waar er trouwens heel erg veel van zijn :shock:) en plaats nog steeds elke dag een advertentie met een link.
Alle beetjes helpen maar of het echt een groot verschil maakt...Het bezoekersaantal is nog niet omhoog gegaan, gemiddeld 14 mensen per dag.

Wel heb ik op mijn site veel doorlinkjes gemaakt naar mijn eigen pagina's. Volgensmij vindt google dit prettig, ik iniedergeval wel.
Het aantal pagina weergaves is verdubbeld en ook blijven mensen langer 'hangen' op de site.

Als ik aan adwords doe merk ik dat # paginaweergaves en # minuten op de site vele malen hoger zijn dan als ik geen geld besteed aan adwords. Hebben anderen dat ook?

Verder wil ik overstappen van hosting provider, mijn provider biedt inderdaad geen managed noch shared hosting aan.
Iemand goede ervaringen?

Als laatste: zijn er tutorials op het internet om factuur formulieren (een in de site geïntegreerd forumlier met een verzend knop) in html te schrijven te vinden? Ik heb nu een aantal formulieren op de site staan, waarvan er twee erg belangrijk zijn omdat ik met deze de factuur adressen hoop te ontvangen. Punt is dat wanneer men zijn gegevens invult en op verzenden drukt het email programma openspringt en de gegevens (moeilijk leesbaar) in de email verschijnen. Hierdoor gebruiken mensen deze mogelijkheid niet en doe ik mijn verkopen uitsluitend via de telefoon. Ook niets mis mee maar liever via het net natuurlijk. Zeker omdat dan de drempelwaarde om aan te schaffen vele malen lager ligt.

Hopelijk kunnen jullie wederom helpen!
:)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hallo Luca,

Ik ben zo vrij geweest je site te bekijken. Op zich heb je een leuk product in handen. Wat eventuele kopers zouden kunnen afschrikken is dat de site er niet echt professioneel uitziet en dat je feitelijk maar twee artikelen aanbiedt. Dat schept niet echt vertrouwen en dat is bij kopen op afstand een heel belangrijke factor. Vandaar dat je telefonisch meer verkoopt.

Ik zou niet eens beginnen aan een emaiformulier, die zijn er trouwens bij bosjes te vinden op hotscripts.nl, maar tijd investeren in een echte webwinkel. Dat kan met gratis scripts, bv in wordpress of bv magento. Deze bieden ook veel meer mogelijkheden om je SEO te optimaliseren.

Wat betreft adwords is het logisch dat mensen langer blijven, want ze komen ook gerichter binnen. Als 1 op de 80 bezoekers iets koopt is dat zeker niet slecht. Zorg er dus voor dat je gerichte bezoekers krijgt. Met adwords kun je je budget nog gerichter inzetten door bv te kiezen voor zoektermen met meerdere woorden. Witte koelkasten is al een stuk gerichter dan alleen koelkasten.

Voor hosting kun je bij deziweb goed uit de voeten, daar heb ik goede ervaringen mee.

Succes met je business.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

6
Luspada schreef:Bedankt voor de tips, beiden.


Verder wil ik overstappen van hosting provider, mijn provider biedt inderdaad geen managed noch shared hosting aan.
Iemand goede ervaringen?

Hopelijk kunnen jullie wederom helpen!
:)
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Roberto van http://www.mijnwebwinkelhosting.nl ik heb daar zelf hele goede ervaringen mee en voor een vraag staan ze altijd klaar ook wat seo betreft.

7
Voor hosting van een webwinkel moet je eerst weten hoe je'n eCommerce er nu en in de nabije toekomst gaat uitzien.

Zo maar iets doen is niet de weg om te gaan.

Oriënteer je eerst wat je wil gaan gebruiken en kijk dan naar de specs waaraan de server moet voldoen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

8
Ik luister naar de tip een stukje hierboven en heb besloten om magento te gaan gebruiken.
Ziet er op het eerste gezicht gebruiksvriendelijk uit en heeft zeer veel mogelijkheden.

Iemand eventuele ervaring met magento en met een web-hosting voor magento?

11
Magento is een mooi pakket... relatief nieuw dus ook nog een aantal bugs... verder trekt het nog al wat van de server dus je hebt een goede server nodig voor Magento vandaar mijn opmerking over de dedi.

Persoonlijk vind ik het te zwaar en een (nog) te kleine community die het ondersteunt wat dus inhoud dat je voor extra functionaliteit moet betalen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

12
Persoonlijk vind ik Magento een prima keus, maar als je dit zelf wilt gaan inrichten moet je bereid zijn er veel tijd in te steken of iemand in te schakelen die dit voor je kan doen.

Een kleine community? Daar ben ik het niet helemaal mee eens, wel een relatief kleine community die echt goed thuis is in Magento.

Hosting is inderdaad belangrijk als je een Magento shop wilt hebben die goed presteert.

Extra functionaliteit zul je niet snel nodig hebben met Magento als ik je webwinkel nu bekijk. Maar op zich heeft #eentje wel gelijk dat er niet heel veel gratis extensies beschikbaar zijn. Daar is ontwikkelen in Magento ook te gecompliceerd voor.

Je kunt altijd contact opnemen voor meer informatie.

Succes met Magento.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]