Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

1
Hallo allemaal,

Ik ben een gewone simpele internetgebruiker net als de rest van Nederland.

Ik heb echter interesse in het starten van een webwinkel-bedrijf.
Maarrrrrrrrrrrr, kreten als; templates, affiliates, SSL, Gigabite, Bits, Tweaks, Open Source, Plugins
en de hele rattaplan, zeggen mij helemaal niks.

Hoe wordt ik het beste wegwijs in dit verhaal ?
Hoe kom ik erachter wat ik moet doen om mijn webwinkel bovenaan te laten staan
Moet ik kiezen voor zelf maken of laten maken ?
Hoeveel tijd moet ik besteden aan het onderhoud ?
Hoe . . . . . ?
Hoe . . . . . ?
Wat . . . . . ?
Enz. . . . . . ?
Enz. . . . . . ?
Enz. . . . . . ?

Wie weet raad ??

Groeten Stefan
Een blinde zegt:

IN HET LAND DER BLINDEN IS EEN-OOG KONING

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

2
Hoi Stefan,

In elk geval niet door hetzelfde onderwerp 3 keer neer te planten op dit forum. De 2 andere onderwerpen heb ik verwijderd.

Ik neem aan dat je weet hoe Google werkt. Daar kan je je vraag intikken en dan krijg je allemaal sites die het antwoord geven. Doe dat eerst een tijdje (pak 'm beet een maand of 2-4, afhankelijk van hoe snel je leert) totdat je een goed idee hebt over hoe en wat een webshop is en wat je er zelf mee kan en/of wilt doen. Probeer het dan nog eens :)

Groeten,
Wouter

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

3
Ik ben bang dat Wouter gelijk heeft. Ik kan je de sites noemen waar ik veel van leerde, en dit forum is ook mede om die reden opgestart. Maar ik had ongetwijfeld andere voorkennis dan jij, en heb ze ook gewoon gevonden door wat zoektermen in te typen. Google weet alles, je hoeft het maar te vragen. En vergeet dan natuurlijk ook dit forum niet.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

4
Heel veel zoeken, Google is je beste vriend.

Waar ik veel van geleerd heb is o.a.

- Higherlevel.nl (ondernemersforum)
- Seolab.nl Karelgeenen.nl seomoz.org (zoekoptimalisatie en online marketing)
- Sitedeals (websites/webmaster forum)
- En uiteraard dit forum met betrekking tot webwinkels.

Ik raad je gewoon veel te zoeken en blogs te gaan lezen met betrekking de onderwerpen die je noemt, je zult snel leren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

5
Het starten van een webshop vergt inderdaad nogal wat kennis. Welke ook zeker voor een deel via Google te vinden is. Maar als je het echt goed wilt doen, kun je beter experts laten helpen bij het opzetten van een webshop. Want zelf doen kan zeker, maar kost vooral ook heel veel tijd. Maar het ligt er ook vooral aan hoe serieus je bent en wat je budget is. Ga je voor een 'zolderkamer' webshop of heb je serieuze ambities.

Het zelf starten van een succesvolle webshop wordt overigens steeds lastiger, val maar eens op tussen al die 37500 webshops!

Hulp nodig? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen webshops, groot en klein. Desgewenst kunnen wij het hele traject uit handen nemen. Zie ook onze site:
Webshophelpers.nl

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

6
Webshophelpers.nl schreef:
Hulp nodig? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen webshops, groot en klein. Desgewenst kunnen wij het hele traject uit handen nemen. Zie ook onze site:
Hoe moet ik dat zien? Iemand vertelt dat hij een shop wilt, jullie maken er dan een en beheren die uit zijn/haar naam of..?

Re: Hoe wordt ik wegwijs in Webwinkelland ????

7
Dat kan allemaal. Echter wij maken zelf geen webshops, afhankelijk van de wensen van de klant gaan wij kijken naar de beste oplossing in zijn/haar situatie. Dat kan een standaard webshoppakket zijn (Mijnwinkel, Seoshop etc.) of bijv. een custom made Magento shop. Wij kunnen dan dat hele traject uit handen nemen en diverse offertes bij verschillende partijen opvragen en vergelijken.

En meestal dragen we het na de bouw weer over aan de webshopeigenaar. Uiteraard na de nodige begeleiding. Echter is webshopbeheer -tot op zekere hoogte- ook mogelijk.

Maar behalve dit traject kunnen we ook verder kijken naar andere behoeftes; zoals hoe ga je uiteindelijk bezoekers naar je shop krijgen etc. etc.
Webshophelpers.nl