Zijn SEO en SEA blogs nog wel vernieuwend?

1
Is het nog wel interessant om je mening te geven mbt SEO SEA?

Ikzelf speur al jaren naar interessante artikelen over SEA en SEO. De laatste tijd wordt er steeds minder over deze branche geschreven (nl). Op Forums roept men alleen maar over "weer een huis en tuin SEO boer" Ze zijn een plaag! :-)

Ik zag bij een klant van me zelfs een lijst van producten in de organische resultaten! En dan doel ik niet op Google shopping of extensies! Iemand ooit opgevallen of over gelezen? En heb ik niet bewust gedaan….

Alle oude grote blogs zoals frankwatching en edwords zeggen de laatste tijd veel maar is er nog veel te leren? Ze hebben gelijk. Hun echte USP vertellen ze natuurlijk niet. Dat mogen ze ook niet want ze werken bij grote bureaus.

Maar wat ik wil zeggen, die nieuwe "huis en tuin SEO boer" kan wel eens een hele slimme SEO/SEA boer zijn. Als we alleen maar gaan roepen daar heb je er weer een dan komt het niet goed. Ik hoor hier veel hoe interessant HL is maar online zou ik even verder kijken. Ik heb daar grote wijze jongens afgeknapt zien worden op de gevestigde mods en weg waren ze. Kijk voorral naar het buitenland. HL is zeker interessant maar niet wat SEO SEA betreft. En wie me kent, ik heb het niet over mezelf maar over mensen die nu aan de top staan. (ik verdien een goede boterham maar sta zeker niet aan de top!)

Re: Zijn SEO en SEA blogs nog wel vernieuwend?

2
Ik koppel hem even los, omdat dit volgens mij een losse discussie is. Ik deel je mening deels wel. Over SEO en SEA lees je telkens weer hetzelfde. Een bron die ik wel vrij interessant vind is http://www.searchengineland.com. Zijn vrij up-to-date en vernieuwend. Kwamen met leuke Panda weetjes en ik haal daar toch telkens wel weer wat nieuws vandaan. In Nederland zit bijzonder veel goede SEO en SEA kennis, maar helaas vloeit daar maar weinig van naar sterke blogs en bronnen. Er blijft relatief veel kennis binnenskamers volgens mij.
Nu op mijn weblogs:

Re: Zijn SEO en SEA blogs nog wel vernieuwend?

3
Dan haak ik er graag meteen op in.

Je raakt hier aan een dilemma van de professional. Als je écht weet wat honderdduizenden euro's oplevert, bewaar je dat voor jezelf en je klanten. Je gaat dat als professional niet rondkwaken op internet: je geeft vakkennis cadeau en schaadt je opdrachtgevers.

Daarmee vind je op het web dus overwegend info van vooral de net-nieters. En die hebben dan ook meestal zeeën van tijd om te bloggen over dat net-niet, want echt werk hebben ze niet... of net-niet...
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zijn SEO en SEA blogs nog wel vernieuwend?

7
Searchengineland.com en seomoz.org zijn inderdaad de beste bronnen voor SEO wereldwijd. Vind inderdaad vaak op Nederlandse blogs dat er weinig vernieuwde informatie komt maar dat ze zich zelf steeds maar beetje blijven herhalen etc..en standaard nieuws publiceren.

Re: Zijn SEO en SEA blogs nog wel vernieuwend?

9
Ik snap je punt. Maarja het is soms lastig om vernieuwend te zijn.

- Om vernieuwend te zijn moet je testen. Heel veel testen met nieuwe onbekende factoren.
- Dat kost tijd, veel tijd. De vraag is dan ook nog wil je die geinvesteerde tijd gelijk delen met de rest van de wereld
- Hebben SEO'ers in Nederland wel de tijd om die onderzoeken te doen? Ze moeten namelijk hun weblog bijvullen, klanten helpen etc etc.
- SEO en SEA is erg populair voor ondernemers en overige marketing/communicatie medewerker. Die willen zich verdiepen in die kennis. SEO'ers geven waar er vraag naar is. Wil je met jouw blog 1000 mensen helpen of 20 professionele SEO'ers. Wat is het rendement hiervan? Wat zou jij kiezen?
- Grote SEO bedrijven in Amerika hebben veel mankracht en hebben dus de tijd en kennis om zulke onderzoeken te doen en vervolgens ook deel delen. Waardoor ze links krijgen van over de hele wereld. Een nederlandstalige artikel zal dat niet snel krijgen..

Maar dit is hoe ik er over denk. Er kunnen best andere redenen zijn =)
Online Marketing Blog Handleiding: Hoe maak ik een website?