Kopen buiten de EU, inklaringskosten?

1
Hoihoi

Vraagje;

Ik heb zojuist besteld via de DHGate site. Ik moest iets hebben en ik kon het alleen daar vinden in de kleuren die ik wilde. Ik heb besteld en betaald met iDeal.

Nu weet ik wel, dat ik de 19% btw achteraf betaal aan de leverancier/koerier
Invoerrechten hoef ik niet te betalen want het gaat om 20 euro. (dat is pas vanaf 150 euro toch?)

Maar nu zei een kennis, dat er ook inklaringskosten bijkomen als je buiten de EU besteld.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat ongeveer zit?
Ik kan er niet echt iets over terugvinden en normaal Nederlands.

Bvd

Groet
Desiré

Re: Kopen buiten de EU, inklaringskosten?

4
Inklaringskosten zijn in principe de kosten die de douane moet maken om jouw zending te behandelen. Bij kleine zendingen is dit vaak € 10 tot € 30 ofzo.

Invoerrechten hebben betrekking op de goederen zelf. Ook het percentage is afhankelijk van het soort goederen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kopen buiten de EU, inklaringskosten?

9
Voor dit soort vragen kun je terecht bij de douane. Zij staan je altijd netjes te woord.

Misschien een idee om in het vervolg dit soort dingen uit te zoeken voordat je in het buitenland besteld. In het buitenland kopen is nu eenmaal niet hetzelfde als in ons eigen kikkerlandje.. :wink:

Re: Kopen buiten de EU, inklaringskosten?

15
moncherry schreef:Bedankt voor het antwoord, ik ga ook eens uitzoeken hoe dat zit, is interesante website ;-)
Ik heb nu 2 bestellingen lopen, die zitten op het schip :wink: wat een luxe! haha

Ik ben onder de 150 euro gebleven hoor, dus als het goed is hoef ik achteraf (naast de btw) geen extra kosten te betalen.

Maar qua kleding, vind ik ze vaak wel erg duur. De kleding die ik zoek en niet te grote lots.