hulp en meningen gevraagd

1
Hallo allemaal,

Mijn naam is Bob, ben 17 jaar en woon bij mijn ouders.
Ik zit momenteel in mijn examenjaar en heb het geweldige idee als profielwerkstuk een webwinkel te beginnen.
Ik wil een webshop maken waar ik één gadget aanbiedt, om het werk, kosten en voorraad beperkt te houden.
Ik heb al best veel zitten brainstormen en uitzoeken, maar ik zou nog wat hulp en meningen kunnen gebruiken.

Allereerst hoe zouden jullie het ontwerp en hosting regelen? Het lijkt mij het beste om een simele shop en logo te laten ontwerpen, ik ben bang dat het te amateuristisch wordt als ik met gratis software en templates zelf aan de slag ga. En de hosting door de ontwerper laten doen of zelf het goedkoopste pakket zoeken?

Is het nuttig voor mij om een seminar bedrijf starten bij de KvK te volgen of kan ik die info beter zelf opzoeken?

Dit zijn de dingen die ik me nu vooral afvraag en waar ik zelf geen duidelijk antwoord op kan vinden. Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Re: hulp en meningen gevraagd

3
Gratis software en templates hoeven helemaal niet amateuristisch over te komen. Vele webshops zijn gebouwd op opensourcesoftware.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat het toch aardig wat geld kost. Dus zorg wel dat je dat hebt. En niet halverwege blut ben.

Re: hulp en meningen gevraagd

4
Dank je!
Het zal inderdaad aardig wat tijd kosten, maar ik vind het zelf heel leuk om te doen dus dat scheelt.
Ik zie dat je zelf ook een vrij simpele webshop hebt.
Ziet er goed en overzichtelijk uit.
Is dat een template, of individueel ontwerp geweest.
En zou ik mogen vragen hoeveel je ongeveer kwijt bent aan het ontwerp en hosting?
Alvast bedankt
Bob
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: hulp en meningen gevraagd

5
Bob schreef:Dank je!
Het zal inderdaad aardig wat tijd kosten, maar ik vind het zelf heel leuk om te doen dus dat scheelt.
Ik zie dat je zelf ook een vrij simpele webshop hebt.
Ziet er goed en overzichtelijk uit.
Is dat een template, of individueel ontwerp geweest.
En zou ik mogen vragen hoeveel je ongeveer kwijt bent aan het ontwerp en hosting?
Alvast bedankt
Bob
Hosting kost niet veel tijd. Gewoon bij iemand onder gebracht. En die heeft ook voor mij de ssl gedaan.
Ontwerp heb ik door iemand laten maken en inbouwen. Was ongeveer 100 euro.
En vraag gerust. Ben webshop ook net paar maanden geleden begonnen. En net klaar met Havo.

Re: hulp en meningen gevraagd

6
Hoeveel ben jij ongeveer kwijt aan hosting Wouterjan?

En heeft een van jullie misschien ervaring met starteenwinkel.nl?
Ziet er best wel goed uit en betaalbaar lijkt mij, maar ik heb nog niet zo'n goed idee wat gemiddelde prijzen zijn voor ontwerp en hosting.