Gratis hulp webwinkels en advies

1
Geachte Webwinkelforum leden,

Zit u ook wel is met vragen of problemen over een webshop? Ik kan uw graag van dienst zijn wij geven gratis advies en hulp voor mensen met een webwinkel!

Ook geven wij uw gratis advies.

U kunt vrijblijvend contact opnemen met: info@nickvanbeers.nl


Wij zullen uw spoedig mogelijk helpen met uw vragen of advies.

2
Beste Nick,

Doe jezelf een plezier en gooi eerst een spelling checker over de teksten die je commercieel schrijft.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Beste Nick,

ik schrijf ook met fouten (meestaal niet opzettelijk, omdat Nederlands niet mijn modertaal is) .)))

Ik wil graag een webwinkel open, maar ik besef dat het een hele complex is.Met wat eerst moet ik beginnen?Moet ik echt duizend cursuses vooraaf volgen?( basis web kennis, betalingen,transport, terug zending, fotografie etc..??)of kan dat met paar al beginnen?Hoe groot is de risico?
Hoe sta je op google op eerste pagina?En voraal hoe kan met handelaars afspreken om terug niet uitverkochte productie mogen op te sturen(beperkte termijn?)??
Welke webwinkel beter: met licensie of zonder??

Dank U vriendelijk voor hulp.

Elena

4
Hallo Elena,

Ik weet niet welke taal je moedertaal is en hoe lang je al in Nederland woont, maar mijn complimenten voor je schrijven. Nederlands is zeker geen makkelijke taal!

Nee, je hoeft echt niet allerlei cursussen te gaan volgen. Je kunt eigenlijk bijna alles op internet vinden. Gewoon heel veel lezen, vragen en zoeken.
Op dit forum kun je ook heel veel antwoorden vinden, waar je zeker veel aan zal hebben. Ga gewoon eens in allerlei topics lezen.
Hoe je moet beginnen. Maak een plan. Wat wil je verkopen, hoeveel wil je erin gaan investeren (dit is ook meteen het risico dat je loopt. Als je voor duizenden euro's erin stopt, dan kun je ook duizenden euro's verliezen als je webwinkeltje helemaal niet gaat lopen. Maar over het algemeen is het risico echt heel erg laag).
Als je dat plan hebt gemaakt, dan moet je een keuze maken. Wel of niet naar de KvK. De meeste mensen, die echt serieus willen gaan ondernemen gaan wel naar de Kamer van Koophandel.
Het komt namelijk bij klanten veel betrouwbaarder over en zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel kun je ook niet zo makkelijk bij leveranciers inkopen.
En natuurlijk moet je kiezen hoe je je webwinkel in elkaar wilt gaan zetten, met een programma of met opensource enz.
En google, daar moet je, je gewoon echt even in verdiepen, daar kun je zowel op dit forum als op google alles over vinden.
Ga gewoon eens veel kijken en vergelijken, dan kom je tot de juiste keuzes. Betaalmogelijkheden, webwinkelmogelijkheden, boekhoudprogramma's enz.
Voor iedereen is het toch weer anders, het is namelijk net wat het beste bij jouw mogelijkheden past, bij je producten en klanten past en bij je budget past.
Met leveranciers moet je gewoon afspraken maken. Bel ze eens op voor informatie en leg je plan uit. Of maak een afspraak met ze om eens langs te komen en bespreek alle mogelijkheden.
Heel veel succes alvast :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hartelijk dank Indigo,

wie kan helpen om een zakelijk plan te opstellen en alle kosten incl.
risico berekenen( boekhouder?bank?ambtenaren van Koophandel?)

Nog een keer Dank U Indigo

ik woon in België, toch tijdje geleden en mijn moedertaal is Russisch

heb ondernemer nummer ,en super leuke zakelijk gedachtengang die me volgende tien jaar zullen niet achterlaten.Weet alleen niet met wat starten, namelijk:leverancier, webdesign, bank ,douane info, transport??Hoe kan ik afspreken met leveranciers, als ze op andere continenten wonen ?

Mvg,

Elena

6
Hoi Elena,

Heel knap hoor, zeker omdat Nederlands toch wel heel erg anders is dan je moedertaal.

Ik kan je wel vertellen hoe ik het een beetje gedaan heb.
Toen ik mijn ideetjes zo'n beetje bij elkaar had, ben ik eerst naar de Kamer van Koophandel gegaan en daarna zo snel mogelijk naar de bank, waar ik een zakelijke rekening heb geopend en daarnaast ook een uitgebreid gesprek heb gehad over alle kosten en IDeal (daar zul jij geen gebruik van gaan maken, maar in België hebben ze ook een nationale betaalmogelijkheid net zoiets als IDeal).
Ik heb zelf leveranciers in Nederland en in Roemenië en inderdaad ook ik ben niet op en neer naar Roemenië gegaan. Ik heb het meeste gewoon via e-mail besproken en geregeld.
Die contacten ben ik wel meteen gaan leggen toen ik bij de KvK was ingeschreven. Het is belangrijk, om alle mogelijkheden een beetje op een rijtje te hebben en goede afspraken te maken en dit kost behoorlijk wat tijd. Ondertussen ben ik ook meteen begonnen met het bouwen van mijn website.
Dus die dingen lopen gewoon allemaal door elkaar. Het moet allemaal geregeld worden, dus er is geen echte volgorde :D
In Roemenië duurde het allemaal erg lang, alles gaat daar gewoon veel langzamer dan hier. Dus geduld is een schone zaak en daar zul je misschien ook wel mee te maken krijgen als je zaken met het buitenland gaat doen. Dus ik zou zo snel mogelijk beginnen met contacten leggen.
Het zakelijke plan had ik daarvoor al geschreven (voordat ik naar de KvK ging). Zo krijg je een beter inzicht in je ideeen. Maar dat heb ik gewoon zelf gedaan. Ook alle berekeningen heb ik zelf gedaan.
Dat vind ik persoonlijk ook wel prettig, om deze dingen zelf te doen (met her en der wat advies van bijvoorbeeld dit forum). Jij weet tenslotte het beste wat je wil en kan investeren, wat je doel is, wat je precies wilt en hoe je dit wil gaan doen. Dat is (mijn mening) juist het ondernemen :wink:
Nou weet ik niet hoe groots je wilt beginnen. Maar ik heb een klein webwinkeltje met boeken, films, cd's etc. De investering was bij mij niet zo heel erg groot en dan is het risico wat je loopt ook niet zo groot.
Ik heb alles dus zelf berekend en uitgezocht. En ik kan niet meer verliezen, dan het geld dat ik erin heb gestopt. En het geld dat ik ondertussen heb verdiend, dat stop ik dan weer in nieuwe producten en betalingen (zoals bankkosten, hosting, inschrijving KvK etc.). En zo bouw ik het langzaam uit en hoop ik dat mijn webwinkeltje steeds groter wordt. Zonder dat ik daarbij echte risico's loop.
Overigens zit ik in Nederland, dus ik kan je verder niet echt handige sites geven. Maar ik heb veel opgezocht op de site van de belastingdienst en de site van de Kamer van Koophandel. Ik neem aan dat ze in België ook dit soort sites hebben en daar kun je veel informatie vinden over importeren en douane etc.
Je zou natuurlijk ook eens een gesprek kunnen aangaan met een belastingadviseur of boekhouder, om deze dingen te bespreken.
Voor transport moet je ook gewoon contact opnemen met koeriersdiensten of op internet gewoon eens gaan rondneuzen.
Het lijkt nu misschien een grote warboel en dat is het ook natuurlijk :)
Maar het is gewoon een kwestie van beginnen en doorzetten (ondernemen dus :D ). En verder heel veel lezen, zoeken op internet (google is mijn beste vriend geworden in het laatste jaar) en contacten leggen.

7
Ik doe het eigenlijk precies hetzelfde als Indigo. Het is helemaal mijn project en vind het fijn om alles zelf te doen en te regelen. Dingen waar ik minder verstand van heb of gewoon niet weet vraag ik na bij mensen en instanties die het wél weten en zo verzamel je gewoon steeds meer informatie.
Ook het zoeken naar producten voor mijn shop doe ik door veel rond te kijken op het internet, als ik mooie spullen zie die zo op het eerste gezicht in mijn shop lijken te passen ga ik op zoek naar meer informatie achter het merk en zo kom je steeds verder.

Het bouwen van de shop doe ik ook zelf (joomla/virtuemart software) en daar gaat best wat tijd en energie inzitten. Maar helaas heb ik nu het geld niet om de shop te laten ontwerpen, mijn investering zit voornamelijk in de noodzakelijke onkosten qua administratie ed en dan de voorraad. Gelukkig hou ik van een 'clean' en simpel design qua websites dus dat scheelt wel :wink:

Verder is het zo dat ik 7mnd zwanger ben en fysiek helaas niet zoveel mag doen, dit zelf doen is dus ook wel een fijne afleiding. Ik ga pas open als de baby er is en de eerste kraamweken achter de rug zijn.

Waar ik ook tijd insteek is het lezen van verschillende sites over e-marketing en e-commerce. Ik heb al veel goede tips gelezen waar ik (nu of straks) wat mee kan. Je site moet tenslotte ook vindbaar zijn en je klanten moeten er een tevreden gevoel aan overhouden. Hoe je dat goed doet is belangrijk dus.

Succes!