tips voor soort producten vragen.

1
Hoi, ik ben bezig met een speelgoed webwinkel te starten. Ik heb een onderzoek gedaan op google analytics en andere tools en ik vond dat het wordt vaak gezocht op de trefwoord "speelgoed kopen" "goedkoop speelgoed" etc.

Mijn vragen aan jullie zijn :

Heeft iemand een speelgoed webshop?? zo ja, gaat het goed met bestellingen en trafic op de site.

Met vriendelijke groet en wensen,

Drie D.

Re: tips voor soort producten vragen.

2
Ik denk niet dat er veel speelgoed webwinkel eigenaren zijn die de concurrent willen helpen opstarten. Vrij nutteloze vraag dus volgens mij.

Over de zoekwoorden. Natuurlijk zal op deze woorden het meest gezocht worden. Het is tegelijkertijd ook het moeilijkst om op deze woorden te gaan ranken. Dat zal je niet gemakkelijk afgaan en zonder de benodigde kennis zelfs helemaal niet gaan lukken.

Je kan je beter gaan richten op meer specifieke zoekwoorden. Hier valt voor een starter sneller resultaat te behalen. Op de algemene zoekwoorden is in deze branche, en eigenlijk in elke branche, enorm veel concurrentie. Dan moet je van goed huize komen om daar tussen te kunnen komen.

Re: tips voor soort producten vragen.

3
Precies wat Rudy zegt: Je kan het, zeker in het begin, beter hebben van lange, exacte zoekwoorden als "Playmobil vrachauto geel" of "angry birds pluche vogel" in plaats van brede, algemene termen als "goedkoop speelgoed". Het is makkelijker om goed te scoren op lange woorden. Ook is de kans dat je het verkoopt een stuk hoger. Iemand die zo specifiek zoekt die wilt waarschijnlijk graag precies dat kopen.

Re: tips voor soort producten vragen.

4
Het werkt in de praktijk inderdaad zoals Rudy en Wouter ook aangeven. Aan generieke zoekwoorden zoals "speelgoed kopen" heb je weinig of niets. Bezoekers die gericht zoeken op specifieke merk- en productnamen of nummers van artikelen, zijn daarentegen sterk gemotiveerd; als zij landen op een pagina waar "op voorraad" staat met een redelijke prijs, is de conversie belist het hoogst.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: tips voor soort producten vragen.

5
Nog ff dunnetjes er overheen.... :p

Mensen die zoeken op een trefwoord "speelgoed kopen" of "goedkoop speelgoed", die zijn een beetje aan het fun shoppen. Hetzelfde als je zelf ook wel eens doet, gewoon de stad in en beetje winkel in winkel uit strompelen zonder doel.
Zelfs als je hier veel trafic mee krijgt dan nog heb je er nog niet automatisch er een conversie bij.

Als iemand echter zoekt op "speelgoed van drie d" of bijvoorbeeld "playmobiel set xxyy" dan krijg je maar weinig traffic, maar als je het goed doet wel conversie.