Re: Adverteren via twenga

2
Twenga is in de basis gratis. Heb je dat al geprobeerd?

Wij zijn ook, zonder dat we het wisten, opgenomen door hun. Dat is al enkele jaren terug gebeurd. Ik heb er nog geen noemenswaardige verkoop uit gehaald.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

8
Cactus77 schreef:Wij zijn schijnbaar ook al geindexeerd, maar ook ik heb nie thet idee dat we hier heel veel omzet uit halen.
Wij worden ook, ongevraagd en automatisch, geïndexeerd door TwengaBot/1.1 en we ontvangen aardig wat referrals via Twenga.

Maar ik worstel daardoor met een ander probleem. In overzichten van meerdere producten (zijn er bij ons nogal wat) gebruikt de screen scraper van Twenga vaak de prijs van een ander product. Daardoor ben je hetzij veel te duur, hetzij belachelijk goedkoop in vergelijkingen.

Ik heb al orders moeten annuleren van klanten die door Twenga op het verkeerde been werden gezet: niet fijn. Op e-mail of tweets reageert Twenga niet: ook niet fijn.
StoreCore.io

9
Hetzelfde probleem heb ik met die van shopwiki. Zij hebben ons volledige assortiment voor 2.95 euro (de verzendkosten die rechts boven in beeld staan) er op gezet. We krijgen nog altijd regelmatig telefoontjes waar die dure versterker van 2.95 euro nou staat, want hij staat alleen maar voor 100 euro bij ons op de site.
Uiteraard direct gemeld bij Shopwiki. 3 weken wachten kreeg ik een mailtje van shopwiki dat dit niet hun probleem was maar dat dit aan mij lag. :?
Een bijkomend probleem is dat hun crawler niet mijn site indexeert, maar de -voor normale bezoekers onzichtbare- complete categorie boom. Ik heb bijna 10.000 artikelen in het bestand die we niet verkopen, en dus niet zichtbaar staan op de shop. Shopwiki indexeert die doodleuk, inclusief dode link.

10
Twenga haalt artikelen die niet meer leverbaar zijn ook niet offline. Krijg je dus maandelang referrals die tot teleurgestelde kopers leiden.

De grootste lacher is echter nog de link die ik zojuist zag:
███████████ is woensdag ██ september j.l. door de rechtbank te ██████ failliet verklaard.

Na al het mogelijke gedaan te hebben was een faillissement helaas onafwendbaar.

De directie betreurt dit ten zeerste en biedt alle gedupeerden dan ook haar oprechte excuses aan.

Alle gedupeerden worden in de loop van volgende week persoonlijk middels een schrijven op de hoogte gebracht, het heeft momenteel geen zin om verdere informatie proberen te bemachtigen aangezien die nog niet voorhanden is.

11
Wouter Hol schreef:Een bijkomend probleem is dat hun crawler niet mijn site indexeert, maar de -voor normale bezoekers onzichtbare- complete categorie boom. Ik heb bijna 10.000 artikelen in het bestand die we niet verkopen, en dus niet zichtbaar staan op de shop. Shopwiki indexeert die doodleuk, inclusief dode link.
Kan je crawler van Shopwiki dan niet de toegang tot je site (of een deel ervan) ontzeggen? Dat kan met de Google-crawler toch ook?

12
Cactus77 schreef:Kan je crawler van Shopwiki dan niet de toegang tot je site (of een deel ervan) ontzeggen? Dat kan met de Google-crawler toch ook?
Zou een bot trap in mijn geval werken? Of haal ik me daarmee ellende op de hals?

13
Ward schreef:Zou een bot trap in mijn geval werken? Of haal ik me daarmee ellende op de hals?
Geen idee. Ben onvoldoende technisch onderlegt om zo iets te kunnen inschatten.
Je moet gewoon de afweging maken: In hoeverre heb ik last van Wikishop/Twenga etc en wat zijn de risico's als ik ze probeer uit te gaan sluiten.....

14
Probleem zit bijvoorbeeld in deze pagina, want daarvoor moest ik een bestelling annuleren:

http://www.briksets.nl/LEGO-7738-Kustwa ... ddingsvlot

TwengaBot gebruikt niet de prijs € 79,95 rechts, maar de prijs € 29,95 van het eerste vergelijkbare product linksonder:

http://www.twenga.nl/#q=kustwachthelikopter&u=q

Is nogal een verschil, dus geen wonder dat bezoekers soms klagen (ook omdat ze niet altijd begrijpen dat wij die prijzen niet zelf aan Twenga doorgeven en dan lijkt het of je de boel loopt te belazeren).

Met een bot trap zou ik dit onderste deel van de pagina kunnen uitschakelen. Is dat een idee?
StoreCore.io