Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

1
Hallo,

Mijn bestellingen wil ik aangetekend gaan verzenden via PostNL, wat betekent dat mijn post verzekerd is. Wat echter op de website van PostNL door mij niet te vinden is, is wat de voorwaarden zijn voor die verzekering.

Ik heb al contact opgenomen met PostNL, en omdat ik denk dat het voor meerderen hier nuttig kan zijn om hiervan op de hoogte te zijn, zal ik het antwoord plaatsen zodra ik dat heb gekregen. Of als iemand er al meer van weet of mijn zoek skills gewoon belabberd zijn, mag de info uiteraard (graag) geplaatst worden.

Groetjes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

5
jste schreef:Hallo,

Mijn bestellingen wil ik aangetekend gaan verzenden via PostNL, wat betekent dat mijn post verzekerd is. Wat echter op de website van PostNL door mij niet te vinden is, is wat de voorwaarden zijn voor die verzekering.

Ik heb al contact opgenomen met PostNL, en omdat ik denk dat het voor meerderen hier nuttig kan zijn om hiervan op de hoogte te zijn, zal ik het antwoord plaatsen zodra ik dat heb gekregen. Of als iemand er al meer van weet of mijn zoek skills gewoon belabberd zijn, mag de info uiteraard (graag) geplaatst worden.

Groetjes!
Hallo JSTE, (What's in a name),


Wij hebben een aparte transportverzekering afgesloten voor de verkoopprijs excl. BTW.

Reden:

Onze produkten zijn nogal kostbaar en dan is de kostprijs niet genoeg voor ons gezien de
marketingkosten die door ons gemaakt zijn etc.

Groeten,

Rob

Re: Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

7
hennysmeenk schreef:Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe moet je dat als verzender aantonen? Als ik als ontvanger een pakketje krijg dat b.v. stuk is waardoor er artikelen ontbreken, hoe moet de verzender dan aantonen dat hij die artikelen er bij verzending wel degelijk in heeft gedaan?
Nee de verkoper is sowieso verantwoordelijk voor het verzenden van de bestelling. Dus dan zou de verkoper het op moeten lossen door geld terug of opnieuw artikelen sturen. Daarna moet de verkoper het regelen met het postbedrijf.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

8
PeterPastoor schreef:Nee de verkoper is sowieso verantwoordelijk voor het verzenden van de bestelling. Dus dan zou de verkoper het op moeten lossen door geld terug of opnieuw artikelen sturen. Daarna moet de verkoper het regelen met het postbedrijf.
Oké, begrijp ik. Maar dan nog: hoe moet die verkoper dan bij het postbedrijf aantonen wat er in dat pakketje heeft gezeten? Dat valt achteraf toch nooit te bewijzen? Op voorhand excuus dat ik er zo over doordram, maar een vriendin van mij heeft als ontvanger al een paar keer iets dergelijks bij de hand gehad en zij weet uit ervaring dat je bij de post altijd aan het kortste eind trekt, juist omdat je als verzender gewoon niet kunt bewijzen wat er in dat pakketje heeft gezeten. Ik ben dus benieuwd of er anderen zijn die daar andere ervaringen mee hebben of daar een oplossing voor weten? Want zoals mijn vriendin het beschrijft lijkt verzekerde verzending nl. in het geheel geen zin te hebben.
Groet, HennY
HSS ~ Henny Smeenk Sieraden
HSS ~ Sieradenblog

Re: Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

10
hennysmeenk schreef:Oké, begrijp ik. Maar dan nog: hoe moet die verkoper dan bij het postbedrijf aantonen wat er in dat pakketje heeft gezeten?
Je kunt het inderdaad niet bewijzen omdat het bewijs spoorloos is verdwenen: het pakket is onvindbaar of een deel van de inhoud is zoek.

Maar je kunt het wel op verschillende manieren aannemelijk maken. Je kunt bijvoorbeeld bij het voormelden van een pakket het gewicht opgeven. Als een pakket dan ergens onderweg ineens veel lichter is geworden, kan iedereen constateren dat er iets niet klopt. Als je dit maar nauwgezet doet voor tientallen of honderden zendingen, valt ook de vervoerder zelf op dat er bij één ineens een te groot verschil is.

Daarnaast heb je nog facturen van bestellingen, pakbonnen van zendingen en inkoopfacturen van de inhoud (die bepalen de feitelijke waarde voor de verzekering). Dat is allemaal "secundair bewijs", maar wel bewijs waarmee je aannemelijk kunt maken wat ongeveer de waarde is van een verloren zending.
StoreCore.io

Re: Voorwaarden bij verzekerde verzending via PostNL

11
Trader schreef: Wij hebben een aparte transportverzekering afgesloten voor de verkoopprijs excl. BTW.

Reden:

Onze produkten zijn nogal kostbaar en dan is de kostprijs niet genoeg voor ons gezien de
marketingkosten die door ons gemaakt zijn etc.

Groeten,

Rob
Mijn producten zijn ook kostbaar en de waarde ervan is lastig aan te tonen (verzamelobjecten). Bij wie heb je deze verzekering afgesloten en wat kost het?

Arco
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer