Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

1
Beste webshop eigenaren,

Naar aanleiding van een idee dat zijn vorm begint aan te nemen heb ik een aantal kleine vragen voor jullie webshopeigenaren. Deze vragen zijn gericht tot de kleine en grote webshopeigenaren.

Ik hoop dat jullie deze voor mij eerlijk kunnen beantwoorden zodat ik de juiste informatie eruit kan halen.

1. Waar bevind uw opslag van uw voorraad artikelen zich ?
a. In een gehuurd pand
b. In een eigen woning
c. Anders, namelijk:.................................................................................

(Bijvoeging vraag 1 ) Is dit een combinatie van kantoorruimte met opslag ruimte of alleen opslag of kantoorruimte?


2. Welk formaat nemen uw artikelen die u aanbied meestal aan?
a. Klein
b. Middel
c. groot

3. Welk aspect slokt te meeste tijd op van een webshop eigenaar ? ( meerdere antwoorden mogelijk )
a. Voorraadbeheer met voorraadadministratie
b. Marketing en onderhoud webshop
c. Verzenden, facturatie en verkoopadministratie
d. Anders, namelijk:.................................................................................

4. Wat vindt u als webshop eigenaar het aspect (zie antwoorden vraag 2) waar de meeste tijd in gestoken moet worden?
"Zie antwoorden vraag 2"

5. Welke van de aspecten genoemd in vraag 2 zou u willen en kunnen uitbesteden?
"Zie antwoorden vraag 2"

6. Zou u gehoor geven aan een andere goedkopere en verbeterende oplossing van één of meerdere aspecten genoemd bij vraag 2? Zo ja, bij welke aspecten?

...........................................................................................................

7. Waar bevinden uw hoogste kosten zich binnen het runnen van een webshop?
a. Voorraadbeheer met voorraadadministratie en Verzending verkoop
b. Marketing en onderhoud
c. Administratie
d. Anders, namelijk:.................................................................................

8. Hoeveel ruimte (in kubieke meter) neemt u huidige voorraad in beslag?

...........................................................................................................

9. Zou u uw voorraad- en werk/kantoorruimte willen scheiden van locatie als dit een voordeel gaf op financieel, tijds en logistiek gebied?

Ja/nee Mogelijke toelichting:...........................................................................

10. (Indien u een bedrijfspand huurt of bezit) Wat bedraagt uw huursom voor uw bedrijfspand per maand exclusief BTW?

............................................................................................................................


Alvast hartelijk bedankt voor het invullen van deze vragenlijst.

Meer informatie wat het idee betreft? Stuur me een pm!

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

2
Evaluedistributie schreef:2. Welk formaat nemen uw artikelen die u aanbied meestal aan?
a. Klein
b. Middel
c. groot
Vraag 2 is onnauwkeurig en die onnauwkeurigheid neem je mee naar andere vragen. Als je "gemiddeld" bijvoorbeeld vooral wasmachines en wasdrogers verzendt, is alleen een koel-vriescombinatie "groot". Hoe klein is "klein" en hoe groot is "groot"? Is "groot" meer dan 30 kg of is "groot" groter dan de maximumafmetingen van bijvoorbeeld PostNL?
StoreCore.io

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

3
Ward schreef:
Evaluedistributie schreef:2. Welk formaat nemen uw artikelen die u aanbied meestal aan?
a. Klein
b. Middel
c. groot
Vraag 2 is onnauwkeurig en die onnauwkeurigheid neem je mee naar andere vragen. Als je "gemiddeld" bijvoorbeeld vooral wasmachines en wasdrogers verzendt, is alleen een koel-vriescombinatie "groot". Hoe klein is "klein" en hoe groot is "groot"? Is "groot" meer dan 30 kg of is "groot" groter dan de maximumafmetingen van bijvoorbeeld PostNL?
Logische vraag. Mijn excuses. Precieze afmetingen zijn niet nodig. Een vergelijkbaar product is al genoeg.

U kunt aan de volgende dingen denken:

Klein: Bijvoorbeeld een telefoonoplader, T-shirt, telefoon enz.
middel: vanaf laptops tot lcd tv's alle maten, geluidsboxen tot boldybuild producten, (Combi)magnetrons
Groot: Hierbij kunt u denken aan de grote van ongeveer fietsen, witgoed enzovoort

ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Kijk even of u uw product ergens aan kunt relateren binnen de opgenoemde voorbeelden of soort gelijke producten.

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

4
Wat is het doel van dit onderzoekje? Ik krijg het idee, ook kijkend naar de gebruikersnaam van deze persoon, dat je, na deelname ineens allerlei goed bedoelde aanbiedingen krijgt om zaken uit te besteden......
Daarnaast vraag ik me af hoe ik moet antwoorden? Hier posten of pm-en? Zou het niet een beter idee zijn om mensen te vragen of ze een enquete willen invullen over een bepaald onderwerp en dan het via pm of mail af te handelen....?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

6
Wouterjan schreef:Uuhm, consumenten zijn dol op enquetes invullen, ondernemers niet. Die zullen niet zo snel informatie geven over dit soort onderwerpen.
Beste Wouterjan,

Dit is mij ook bekend. Echter heb ik de informatie nodig en probeer ik alles wat nodig is. Een koude acquisitie via de telefoon is naar mijn mening nog meer irritant. Aangezien ik zelf ook ondernemer ben kan ik daarom jou reactie wel begrijpen. Echter zullen naar mijn idee de vragen niet iets bekend maken waarvoor de ondernemer moet oppassen. Het idee wat achter de acquisitie zit kan geen schade aanrichten maar is juist bedoeld om te webshop ondernemers te helpen met de kosten te drukken en tijdwinst te behalen.

Ik hoop dat andere ondernemers wel gehoor geven aan mijn oproep om de vragenlijst in te vullen. Het is bedoeld voor de B2B markt dus met consumenten is geen link.

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

7
Cactus77 schreef:Wat is het doel van dit onderzoekje? Ik krijg het idee, ook kijkend naar de gebruikersnaam van deze persoon, dat je, na deelname ineens allerlei goed bedoelde aanbiedingen krijgt om zaken uit te besteden......
Daarnaast vraag ik me af hoe ik moet antwoorden? Hier posten of pm-en? Zou het niet een beter idee zijn om mensen te vragen of ze een enquete willen invullen over een bepaald onderwerp en dan het via pm of mail af te handelen....?

Beste cactus77,

Ik zal zeker geen aanbiedingen doorsturen. Dat is echt totaal mijn bedoeling niet. Ik vraag alleen informatie d.m.v. beantwoorde vragen waardoor ik mijn idee positief of negatief kan onderbouwen of kijken of er ook echt vraag naar is.

In het vrijgeven van het idee ben ik zeer huiverig. Dit omdat ik vaak zie dat ideeën gekaapt worden. In een p.m. kan dat ik dat wel vertellen.

NOGMAALS DIT IS NIET BEDOELD OM AANBIEDINGEN OF ANDERE MARKETING STRATEGIEËN DOOR TE VOEREN NAAR JULLIE ONDERNEMERS.:)


Het is aan jullie of je de antwoorden in het topic plaatst of in een pm.!!!

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

8
Evaluedistributie schreef:Ik hoop dat andere ondernemers wel gehoor geven aan mijn oproep om de vragenlijst in te vullen.
Laat dan ook zien welk bedrijf en welke persoon er achter de vragenlijst zitten. Je vraagt ondernemers om deels concurrentiegevoelige informatie: die sta je niet zomaar vrijwillig af en gooi je niet in de groep.
StoreCore.io

Re: Een aantal vragen voor alle webshop eigenaren

9
Ward schreef:
Evaluedistributie schreef:Ik hoop dat andere ondernemers wel gehoor geven aan mijn oproep om de vragenlijst in te vullen.
Laat dan ook zien welk bedrijf en welke persoon er achter de vragenlijst zitten. Je vraagt ondernemers om deels concurrentiegevoelige informatie: die sta je niet zomaar vrijwillig af en gooi je niet in de groep.
Ik ben een jonge ondernemer die een klein bedrijf runt in het leveren van sportartikelen aan sportscholen ook doe ik daarnaast wat op marktplaats niet echt op professioneel niveau. Hierbij thaiboks, MMA en ander vechtsporten aangeduid. Ik heb hierin ook geen webshop en die gaat er ook niet komen dus concurrerend zou ik niet kunnen worden. De naam die geregistreerd staat bij de KVK is EVALUE DISTRIBUTIE. Deze naam gekozen omdat er meerdere ambities zijn op het gebied van ondernemen en ik nu ook de weg in wil slaan met totaal andere werkzaamheden dat dat ik nu doe. Ik ben altijd aan het denken voor nieuwe innovatieve ideeën en ik heb naar mijn mening nu een idee waarin webshops naar mijn zeggen veel baat hebben.

Er is totaal geen intentie aanwezig wat betreft marketing werkzaamheden of wat er ook door de hoofden kunnen gaan van de ondernemers hier op het forum. Ik hoop de informatie te krijgen die ik zou willen hebben d.m.v. beantwoorde vragen die ik heb gepost. that's it.

p.s. Mijn naam is Ben Boterkooper. Ik ben een jonge ondernemer die van jongs af aan zich al interesseert in het ondernemen en die ook al van jongs af aan bezig is met het bedenken en opstarten van verschillende ondernemingen.