[DJspullen.nl] Sneak Preview.

1
Nou dan ook maar eens van mijn kant een bericht in dit forum.

Al enige tijd ben ik bezig met een opzetje voor een nieuwe site. Hij begint nu wat concretere vormen aan te nemen en zit nu in de fase dat er eventueel al besteld zou kunnen worden. De SSL staat aan en de koppeling met de betaalprovider is ook gemaakt. De voorraad is zelfs voor een gedeelte al binnen bij ons.

Vandaar dat ik de site aan jullie presenteer en graag van jullie wil horen wat er zoal beter aan kan.
Het gaat om de site DJspulllen.nl. Zoals de naam doet vermoeden worden er spullen voor DJ's verkocht. Het beoogde publiek zijn amateur- en beginnende DJ's, mensen die thuis iets groter willen uitpakken met een house feest en pubers die op hun kamer een disco willen maken. Er wordt ook professionele apparatuur aangeboden, maar vanwege de gevestigde orde in deze niche wordt dat niet ons doel.

Er staan nog best wat puntjes op de to do list voor deze week, te weten onder andere deze:
- Verwijzingen naar een bepaalde andere site verwijderen in de AV, Privacy verklaring en mogelijk in het checkout proces.
- Koopknop meer laten opvallen
- Opmaak geclusterde artikelen, zoals deze.
- Knopjes aan de bovenzijde die foutief 'ingedrukt' zijn als je ze aan klikt.
- Levertijd bij de winkelwagen knop in plaats van onder de plaatjes.
- Checkout proces stroomlijnen.
- Menu en assortiment uitbreiden. Er staat nu ongeveer 5% van het totaal op de site. Het zou goed kunnen zijn dat je logische DJ producten nu nog niet kan vinden en het menu is sowieso nog onlogisch ingedeeld.

Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden en waar jullie natuurlijk verbeter puntjes vinden. Wat ik met name wil weten van jullie is:
- Wat vinden jullie van de productomschrijvingen? Ik heb zo veel mogelijk Jip-en Janneke taal willen gebruiken. Is dat volgens jullie gelukt? Of is het misschien juist wat overdreven?
- Spreekt het ventje van DJspullen jullie aan of juist niet?
- Werken de youtube filmpjes goed en krijg je niet per ongeluk reclame van andere DJ shops in beeld?

En verder alles wat jullie er nog meer over te vertellen, op- of aan te merken hebben en vooral de fouten wil ik graag horen! Alvast bedankt.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

2
Alle artikelen staan standaard op 0. Kun je daar niet beter een 1 van maken? Ik zie dat je bij de detailpagina van de artikels wel 1 hebt gemaakt. Overzichtspagina niet.

Op je frontpage staat dat wanneer de bestelling voor 20.00 gedaan is er dezelfde dag nog wordt verstuurd. Bij sommige producten staat 21.00?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

3
PeterPastoor schreef:Alle artikelen staan standaard op 0. Kun je daar niet beter een 1 van maken? Ik zie dat je bij de detailpagina van de artikels wel 1 hebt gemaakt. Overzichtspagina niet.
Dit klopt en hoort ook zo. Stel dat alle artikelen op 1 zouden staan en je klikt op "voeg toe", dan voeg je van alle artikelen in die categorie 1 toe aan je bestelling. Dat is niet de bedoeling.
Op je frontpage staat dat wanneer de bestelling voor 20.00 gedaan is er dezelfde dag nog wordt verstuurd. Bij sommige producten staat 21.00?
Dat klopt! Dit is over genomen van een bepaalde andere site. Op zich is 21.00 uur haalbaar, maar is er voor nu gekozen voor 20.00 uur omdat sommige dingen wel heel zwaar en groot zijn. Stel dat er om 20.58 uur nog even 2 flinke orders bij komen, dan lukt het mogelijk niet om die voor 21.30 uur, als PostNL voor rijdt, klaar voor verzending te hebben. Met kleine artikelen is dat wel mogelijk, want die gaan door de standaard inpak lijn zeg maar.
De levertijd indicaties zullen inderdaad wel naar 20.00 uur bijgesteld worden, zodat het personeel in het magazijn wat marge heeft.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

4
Persoonlijk vind ik een "voor ... besteld, dezelfde dag verzonden" altijd een vorm van navelstaren. Je gaat uit van de interne organisatie (zo doen wij het), niet van de klant (wanneer heb ik het).

De derde propositie op de homepage is: "Professionele ondersteuning bij vragen, problemen of klachten". Maar hier dik inzetten op "problemen of klachten" heeft iets negatiefs en schrikt af. Misschien beter om daar een positieve draai aan te geven:

• Professionele ondersteuning van ... (op wie kun je als koper rekenen).

• Professionele ondersteuning bij ... (bij welke gebruikerstaak kun je als koper hulp gebruiken: kiezen, combineren, aansluiten, ...).

• Professionele ondersteuning voor ... (noem de doelgroep om die direct aan te spreken: amateur, hobbyist, professional, een combinatie ...)
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

6
Loop nog eens door het design... er zitten een aantal kleine foutjes in...

Bijvoorbeeld de 'witte vlekken' in de category tree.

Verder de komma ipv de punt in de prijzen.

Vanuit design oogpunt zou ik of nog een EZ page aanmaken zodat het dropdown menu bovenin de header vol word of de 'tabs' iets kleiner maken zodat het rechts afsluit samen met de main_page.

In de slider staat maar 1 plaatje... waarom dan toch de rechts en links pijltje?
Verder is er een link ingebouwd die niet werkt... als je dan niet gaat linken haal dan ook de href uit de code.

Toen ik het robotje zag moest ik direct aan het android robotje denken...

SSL geeft een fout... het certificaat voor hdmispullen staat er op...

Als je geen nieuwsbrief gebruikt en geen kortingsbonnen dan is het beter dat je de links daarheen ook uit de sitemap verwijderd.

Jammer genoeg geen one step checkout.... of in ieder geval geen kopen zonder account aanmaken.

Links zit tussen de sideboxes witte ruimte en rechts plakken ze aan elkaar... lijkt niet zo mooi vind ik persoonlijk.

Ook zit er bij de information sidebox ruimte tussen de Header en de content... bij de andere sideboxes niet.

Om de site nog sneller te krijgen zou ik de CSS/JS Loader module er in laten zetten en de voor de buttons ipv plaatjes de css button functie van zen cart gebruiken.

De witte border om het zoek plaatje nog even weghalen.

En inderdaad de 'in winkelwagen' button moet echt een andere kleur... :)

Zo dat was even een snelle scan door de site...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

7
Bedankt voor alle feedback!
Ward schreef:Persoonlijk vind ik een "voor ... besteld, dezelfde dag verzonden" altijd een vorm van navelstaren. Je gaat uit van de interne organisatie (zo doen wij het), niet van de klant (wanneer heb ik het).
Weken lang hebben wij nagedacht over hoe we dit moesten communiceren naar de klant.
Punt is dat PostNL niet 100% van de bestellingen de volgende dag aflevert. Je kan dus eigenlijk niet zeggen "vandaag besteld is morgen in huis" want dat gaat niet altijd op. Je zou er voor kunnen kiezen om te zeggen "vandaag besteld is met 1-3 werkdagen in huis" maar dat is absoluut dodelijk voor je conversie. Men denkt dat het dan lang duurt voordat ze hun bestelling in huis hebben, terwijl 95% of meer de volgende dag afgeleverd wordt. Echter, met honderden bestellingen per dag zitten er dus altijd een tiental bij die niet de volgende dag afgeleverd worden. En die hangen alle 10 aan de lijn als je toch meldde dat ze het de volgende dag in huis hebben.
Daarom hebben we gekeken welke garantie wij wel kunnen geven. En dat is dat wij het in elk geval dezelfde dag verzenden met PostNL. Mocht de bestelling niet de volgende dag bij de klant zijn, dan kunnen we er altijd op wijzen dat PostNL niet alles de volgende dag aflevert. Dit leek ons het beste; wij kunnen onszelf indekken mocht de bestelling toch niet de volgende dag bij de klant zijn, en het aantal bestellingen blijft toch op peil. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

De banner op de homepage moet nog aangepast worden, zodat hij gaat roteren en ook aanbiedingen en dergelijk laat zien.

SSL leek het te doen gisteren, maar vandaag geeft ie een fout en staat hij inderdaad op een ander domein. Hier wordt aan gewerkt.

Bestellen zonder account zit er al in, maar valt kennelijk nog niet genoeg op. Die zullen we ook nog even aanpassen.

@eentje de andere punten zal ik allemaal mee nemen voor de nieuwe versie van de site.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

9
Ik vind je ventje ook best leuk. Maar ik zou hem een flashy hoofdtelefoon opzetten of een plaat in zijn handen stoppen ofzo. Om de link naar het DJ gebeuren te leggen.

Verder kan ik alleen opmerken dat 'djspullen' in België misschien wat goedkoop overkomt, moest je je ook op de Belgische markt willen richten. Bij spullen denk ik aan spullenhulp of dingen die ik op de rommelmarkt kwijt wil geraken.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

13
Op zich is goedkoop geen verkeerd imago. Er worden geen/weinig A merken zoals Pioneer aangeboden, maar vooral de goedkopere B-merken of merkloze artikelen.

Maar het is wel een goede tip voor als we ook ooit ons willen gaan richten op België, dat we daar even een andere domeinnaam voor nemen.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

14
Gaat je conversie dan zo hard omhoog als je kan aankopen zonder te registreren?

Ik heb zelf zo een maal iets aangekocht en het leek precies of men bestelling mislukt was aangezien ik geen mail kreeg en ook niet op de shop kon zien hoe het stond met men bestelling aangezien ik geen account had.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

15
Bij Zen Cart krijg je wel gewoon een bestelbevestiging (wat ook wettelijk verplicht is).

En inderdaad het werkt conversie verhogend. Mensen zijn eerder bereid te kopen als ze (denken) dat de informatie niet opgeslagen word of als ze geen wachtwoord hoeven op te geven.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

18
Wij hebben nu al vaak dat mensen te snel besteld hebben. Mist er iets in de bestelling of is het adres fout. En dat terwijl ze best wat moeten klikken voordat de bestelling er eindelijk in staat. Volgens mij wordt dat alleen maar erger als ze slechts 1 pagina hoeven in te vullen. Misschien is dat iets voor een nieuw topic?

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

21
@GMKTrading, zie ook de startpost waar staat
- Verwijzingen naar een bepaalde andere site verwijderen in de AV, Privacy verklaring en mogelijk in het checkout proces.
30 en 500 euro gebruiken wij overigens nergens voor zo ver ik weet. Waar zag je dat precies staan?

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

23
Ondertussen wordt er nog steeds aan de site gewerkt.

Nu even een korte vraag aan jullie; werken bij jullie op de homepage de twee pijltjes bij de slider?

Op kantoor deden ze het vanmiddag wel, maar nu ik thuis zit doen ze het niet. Terwijl ik zowel op kantoor als thuis Chrome gebruik.

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

28
Ward schreef:Geen probleem in de "major" browsers, maar controleer ook tablets even.
DJSpullen.nl schreef:Voor 20.00u besteld, dezelfde dag verzonden met TNT.
Was dat niet al langer PostNL?
Dat klopt op zich inderdaad, kan beter PostNL worden. Echter hebben we recent nog wel een paar bestellingen met TNT Express verzonden dus helemaal onwaar is het niet wat daar staat :P

Re: [DJspullen.nl] Sneak Preview.

30
Wouter Hol schreef:Dat klopt op zich inderdaad, kan beter PostNL worden. Echter hebben we recent nog wel een paar bestellingen met TNT Express verzonden dus helemaal onwaar is het niet wat daar staat :P
Lastig voor klanten, zo'n schizofrene, gespleten persoonlijkheid :lol:

Bij DHL is het trouwens nog steeds niet veel beter. Zou zomaar kunnen dat de roestbak van een Selektvracht-bijverdiener voorrijdt. Die van ons betaalt er zijn veel te kleine BMW met spoilers van: moet eerst pakketten op straat knikkeren voordat hij bij het pakket onderin kan.