Pakket afgeleverd, klant beweert anders

1
Beste,

Enige tijd geleden heb ik een pakket verzonden naar een klant welke een product via mijn webshop had aangeschaft, dit pakket uiteraard netjes verzonden met TNT.

Alleen enkele dagen terug ontvang ik ineens van de klant dat die nogsteeds niets binnen had, vervolgens heb ik de Track&Trace code gecontroleerd en hieruit blijkt dat het pakket gewoon is afgeleverd?

Wat is nu normaal gesproken de procedure die volgt?

Bedankt,

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

4
Het is altijd moeilijk in zulke situaties. Je moet een inschatten en afwegen. Maar denk ook aan hoe je over wilt komen.
Ik weet niet om wat voor product het gaat.

Soms kun je aan de communicatie ook wel aanvoelen of iemand je loopt te bedonderen of niet. Maar ga daar niet te snel van uit.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

5
Even heel zwart wit...

Heb je een handtekening voor ontvangst?

Zo ja, dan handtekeningformulier opvragen naar de klant mailen en samen kijken hoe dit op te lossen. In principe is het voor jou afgedaan, heeft de vervoerder het niet bij de klant afgeleverd dan heeft de vervoerder een probleem met jou.

Heb je geen handtekening voor ontvangst?

Helaas pindakaas, er zit niets anders op dan de goederen nogmaals te versturen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

6
Ik heb de verzending niet aangetekend verzonden, dus heb helaas geen handtekening.

Verder enkele dagen voordat de klant mailde had die nog een andere bestelling geplaatst, deze had die wel gewoon ontvangen zei deze. Dus ik ga er maar vanuit dat hij er echt niets aan kan doen, dus ik ga het maar opnieuw versturen :) Bedankt voor jullie antwoorden!

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

7
pakketjes en zelfs brievenbus post komen soms via een omweg van een week toch aan
Hoe lang was die onderweg? Ik wacht dus altijd minimaal een week of ander half..

Want als het voor de tweede keer aankomt geen klant die het tweede terug stuurd, maar twee voor de prijs van 1 heeft..ook al waren ze dit in eerste instantie niet van plan.
Heel vervelend voor de klant dat die even moet wachten, maar een pakket is pas zoek als het binnen 2 weken echt niet aan komt.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

8
Ik denk ook dat je een week of 1 1/2 of 2 moet wachten en dan gewoon nogmaals versturen. Wat wel belangrijk is is dat je je klant gedurende die tijd op de hoogte houdt van je acties die je tussendoor doet (gebeld met TNT, nog een keer een mailtje etc.) zodat je laat zien dat je er mee bezig bent.
Omdat er geen handtekening is gezet, trek je uiteindelijk aan het kortste eind.

Brieven kunnen er soms ook langer over doen. Ik verstuurde vorige week 2 enveloppen naar 1 adres; de ene kwam de volgende dag aan, de ander pas 3 dagen later.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

9
Bpost heeft gisteren bij mij ook gewoon een pakketje aan de brievenbus achter gelaten. Mocht ik nu slechte bedoelingen hebben als klant zou ik gewoon kunnen zeggen dat ik dit pakket nooit aangekregen heb en een nieuw eisen.

Ik snap die postbodes toch niet.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

10
Ik snap die bezorgers wel. "Bezorgd is bezorgd." Waarschijnlijk een subcontractor die per afgeleverd pakketje betaald wordt en die dus niet de moeite wenst te nemen om nog eens langs te komen want dat kost hem alleen maar geld.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

11
madness schreef:Bpost heeft gisteren bij mij ook gewoon een pakketje aan de brievenbus achter gelaten. Mocht ik nu slechte bedoelingen hebben als klant zou ik gewoon kunnen zeggen dat ik dit pakket nooit aangekregen heb en een nieuw eisen.

Ik snap die postbodes toch niet.
Dat hangt er van af... als er geen handtekening vereist was dan kan je dat zo wie zo doen...
Je maakt je dan wel strafbaar verschuldigd aan (poging tot) oplichting.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

13
Sorry Arthur, maar als jij zo met je klanten omgaat zonder bewijs of redelijk vermoeden dan bestel ik liever niet in jou webshop.

Mijn moeder heeft pas geleden tot drie keer toe schoenen toegestuurd gekregen die pas de derde keer werkelijk aankwamen. Wat er tussendoor mee gebeurd is... geen idee. Maar de service van de webshop was geweldig, daar bestel ik vaker!

Ik heb pasgeleden voor 40 euro aan spullen gekocht, de T&T van selectvracht gaf aan dat het afgeleverd was, maar geen pakje. Nu heeft die webshop ook de spullen opnieuw opgestuurd, blijkt het tweede pakje gewoon naast mijn deur gezet! Ja geen wonder dat het eerste weg was! Ik heb zitten zoeken naar wat de selectvracht vergoed aangezien het de schuld van de postbode is: iets meer dan een euro per kilo. Het pak woog 3 kilo, maar was 40 euro waard. Lekker!

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

14
Tink schreef:Ik heb zitten zoeken naar wat de selectvracht vergoed aangezien het de schuld van de postbode is: iets meer dan een euro per kilo. Het pak woog 3 kilo, maar was 40 euro waard. Lekker!
Ja dat is echt heel verwonderlijk: vergoeden per kilo. Wel handig als je in bakstenen handelt. :D Maar serieus, hoe kom je er op als vervoerder om zoiets per kilo te bepalen? Dan kun je net zo goed vergoeden op basis van de lengte van de grote teen van de klant.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

15
Ik denk omdat je de verzending ook ruwweg per kilo betaald.
Voorheen vermeldde de TNT een prima vergoeding (tot een bepaald bedrag) voor de consumentenpakjes als die kwijtraakten. Maar dat kan ik inmiddels niet meer terug vinden. Ik heb niet echt het idee dat de kwaliteit van de vervoerders vooruit is gegaan sinds TNT zijn alleenrecht is verloren. Er wordt heftig met prijzen geconcurreerd, consumenten eisen bijna gratis levering en de service van vervoerders is ronduit slecht.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

16
Marco71 schreef:
Tink schreef:Ik heb zitten zoeken naar wat de selectvracht vergoed aangezien het de schuld van de postbode is: iets meer dan een euro per kilo. Het pak woog 3 kilo, maar was 40 euro waard. Lekker!
Ja dat is echt heel verwonderlijk: vergoeden per kilo. Wel handig als je in bakstenen handelt. :D Maar serieus, hoe kom je er op als vervoerder om zoiets per kilo te bepalen? Dan kun je net zo goed vergoeden op basis van de lengte van de grote teen van de klant.
Daar kom je op als vervoerder als mensen niet de 50 cent extra willen betalen voor verzekering en handtekening retour.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

17
Daarom verstuur ik met UPS! Betrouwbaar, goede T&T, en je betaalt niks extra voor handtekening. Bovendien betaal je pas extra kosten voor verzekering als je de waarde hoger dan €80 instelt.

Oke, zending is iets duurder dan PostNL, maar service is daar nog wel bekend. Ook vind ik het wel beter dat chauffeurs er netjes bij lopen, soort uniform.

Wat betreft PostNL, en om weer on-topic te komen, ik ontvang privé gemiddeld 3 pakketten via postNL per week, maar ik hoef zelf nooit te tekenen bij een aangetekende zending. Als ik weet dat ik een aangetekende zending ontvang en ik vraag de chauffeur of ik nog moet tekenen zegt hij: 'nee, is niet nodig hoor'. Klik ik in de T&T op 'toon handtekening' en dan staat daar een krabbeltje met keurig mijn naam erbij. Zelfs als mijn buren het pakketje aannemen doet de chauffeur dat.
Wat ik wil zeggen is dat IK vind dat aangetekende zendingen niks zeggen bij PostNL. Er wordt naar mijn mening gewoon mee gerommeld.

Ik wil niemand zwart maken maar dat zijn zo mijn ervaringen.......

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

20
Ik verstuur pakketten per DPD, maar af en toe via PostNL (spoed, wanneer de DPD bode al is geweest en het meeste buitenland) Ik verstuur NOOIT een pakket zonder handtekening van de klant via PostNL: Een standaardpakket is helaas niet meer betrouwbaar. Een aangetekend pakket binnen NL is via PostNL tegenwoordig ook tot €500 "verhoogd aansprakelijk" wat in de praktijk betekent dat de inkoopwaarde (moet je bewijs voor overleggen) wordt vergoed bij verlies of beschadiging. Schademelding is meestal; een lange procedure. Boven €500 waarde kun je verzekerd verzenden (tot 5000€) via Post.NL: doe ik regelmatig en nooit een probleem gehad.

Re: Pakket afgeleverd, klant beweert anders

21
Hello All,

Standaard wordt in de transportsector de algemene vervoerscondities gehandhaafd. Deze zeggen inderdaad dat de vergoeding bij schade of kwijtraken 3,40 per kilogram is. Degene die het pakket verstuurd is als het goed is op de voorwaarden gewezen door de ondernemer en is hier mee accoord gegaan. ( het is de eigen keuze om de voorwaarden wel of niet te lezen.) Wanneer jij als ontvangende partij geen pakket heb ontvangen moet je niet bij de transporteur een claim indienen, maar bij diegene waar je het pakket besteld hebt. Daar ben jij nl. een overeenkomst mee aangegaan. De verzender is de overeenkomst aangegaan met de vervoerder. het ligt aan de voorwaarden van de verzender wat jij als schadevergoeding krijgt of wat de regels zijn bij schade of kwijtraken van het pakket. Dus controleer dat ook. De zender blijft verantwoordelijk voor het pakket totdat het bij jou is.
Dat is dit allemaal weet is omdat ik al jaren in het transport werk en daar o.a. claim afhandeling heb gedaan. Tegenwoordig heb ik mijn eigen onderneming en geef ik workshops voor medewerkers die op de klantenservice werken. Maar nog steeds transport gerelateerd.


Tja en dat postbodes het voor de deur zetten of onder een bosje, dat is scheer en inslag. Dat was 20 jaar geleden bij ons al zo. Maar ja wij woonde toen in een klein dorp waarbij wij de postbode kende en dat was eigenlijk nooit een probleem.
Tegenwoordig is de transportmarkt voor particulieren open en is het voor ons als consument kiezen met wie we ons pakket willen verzenden. En wees eerlijk, we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en verwachten een top service. Maar soms is dat niet geheel eerlijk.