Ik vraag mij af of consumenten nog warm lopen voor spaaracties bij een winkel. Dan bedoel ik punten toekennen aan een bestelling die dan bij een volgende bestelling korting kan opleveren of eventueel een gratis product.
Heeft iemand hier ervaring mee in de eigen shop?
Re: Spaaracties, werkt dat wel? Iemand ervaring?
2Wij hebben een spaarsysteem dat per saldo bijna 5% korting geeft. Voor elke bestede euro ontvang je een spaarpunt. Per 100 spaarpunten krijg je vervolgens € 5 korting op een volgende bestelling. Het stimuleert inderdaad herhalingsaankopen en klantenbinding.rudyhoff schreef:Ik vraag mij af of consumenten nog warm lopen voor spaaracties bij een winkel. Dan bedoel ik punten toekennen aan een bestelling die dan bij een volgende bestelling korting kan opleveren of eventueel een gratis product.
Heeft iemand hier ervaring mee in de eigen shop?
3Ik ga eens kijken of wij dit ook unnen toepassen op onze site! Doet jouw systeem dat automatisch of moet je dat zelf bijhouden?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
4Bedankt voor je reactie Ward. Ik heb even op je site gekeken maar kon eigenlijk nergens iets over die spaaractie terugvinden. Hoe breng je mensen op de hoogte dat dit mogelijk is? Of maak je dit alleen aan bestaande klanten bekend via email?
Ik denk dat wij er wel mee gaan starten. Voor mijn systeem is een extensie beschikbaar waar het gemakkelijk automatisch mee geregeld kan worden.
@peter
Ik zou dit zeker niet handmatig gaan doen. Dat vraagt gewoon om fouten en het is erg veel werk om goed bij te houden. Daarbij moet een klant direct de punten kunnen inwisselen en dat is niet mogelijk als je het handmatig gaat bijhouden.
Ik denk dat wij er wel mee gaan starten. Voor mijn systeem is een extensie beschikbaar waar het gemakkelijk automatisch mee geregeld kan worden.
@peter
Ik zou dit zeker niet handmatig gaan doen. Dat vraagt gewoon om fouten en het is erg veel werk om goed bij te houden. Daarbij moet een klant direct de punten kunnen inwisselen en dat is niet mogelijk als je het handmatig gaat bijhouden.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Klopt, we lopen er niet mee te leuren en zeuren aan de voorkant in de webwinkel, maar verwijzen er vooral naar aan de achterkant, in e-mail en bijvoorbeeld op facturen, om herhalingsaankopen te stimuleren. Dat is natuurlijk een keuze, want het kan ook anders.rudyhoff schreef:Bedankt voor je reactie Ward. Ik heb even op je site gekeken maar kon eigenlijk nergens iets over die spaaractie terugvinden. Hoe breng je mensen op de hoogte dat dit mogelijk is? Of maak je dit alleen aan bestaande klanten bekend via email?
6Volgens mij is het afhankelijk van je producten die je verkoopt. Als je verbruiksartikelen verkoopt zal t meer effect hebben dan bij gebruiksartikelen.
Alhoewel Ward het met zijn gebruiksartikelen wel hanteert, loop ik er nog niet zo warm voor. Liever ontvang ik als klant bijvoorbeeld een kortingscoupon. Daarentegen koop ik regelmatig dierenvoer (verbruiksartikel) online bij Zooplus en daar werkt het voor ons wel. We zijn zelf druk aan het sparen voor een nieuwe krabpaal en die kunnen we dus bij elkaar sparen daar.
Alhoewel Ward het met zijn gebruiksartikelen wel hanteert, loop ik er nog niet zo warm voor. Liever ontvang ik als klant bijvoorbeeld een kortingscoupon. Daarentegen koop ik regelmatig dierenvoer (verbruiksartikel) online bij Zooplus en daar werkt het voor ons wel. We zijn zelf druk aan het sparen voor een nieuwe krabpaal en die kunnen we dus bij elkaar sparen daar.