is geen Ideal in webshop slim?

1
hoi hoi,

Ben bezig met mijn webhop via mijnwinkel.nl. Ik wil beginnen met een basisabo waarbij ik geen Ideal betalingsmogelijkheid heb. Ik wil klanten via vooruitbetaling en paypal laten betalen.
De produkten die ik ga aanbieden (wanddecoratie van eigen fotodatabase) moeten na besteling gemaakt worden. Dit zal max 10 werkdagen duren. Ideal is dus in mijn geval voor snelle levering niet van toepasing.Wat denken jullie, zouden mensen afhaken bij Ideal afwezigheid?
Wat is bij jullie de meest gekozen betaalwijze?

Re: is geen Ideal in webshop slim?

3
In eerste instantie wou ik hier typen dat geen iDeaL je een hoop klanten gaat kosten.

Maar ok, als het op maat gemaakte bestellingen betreft die een levertijd hebben van 10 dagen, kan ik me voorstellen dat het minder belangrijk is. In principe is het natuurlijk zo dat als iemand bj jou zo'n product bestelt, die persoon eraan vast zit. Het risico bij jouw kant is natuurlijk dan wel dat je geen geld hebt nog en dat de klant altijd nog kan zeggen "ik zie er vanaf". Officieel kan dat niet want er is een koopovereenkomst. Niettemin kan dat dus een hoop gedoe met zich mee brengen. Tenzij je pas met de opdracht aan de gang gaat als de betaling (deels? ) binnen is?

Maar als dat laatste het geval is, kan je beter wel iDeaL nemen. iDeaL is ook voor de impulsaankopen.. Als je zelf moet overmaken via de bank, dan is dat extra moeite. Mensen kunnen dan afhaken. Mensen vergeten. Zijn lui. Bedenken zich inene. Met iDeaL zitten ze nog midden in het koopproces dus dan doe je die betaling makkelijker.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: is geen Ideal in webshop slim?

5
Geen iDEAL is een gemiste kans... je geeft de klant een stuk betaal gemak. Dus je ontneemt de klant een bedenkmoment en dat wil je ook als de klant weer de kans krijgt om na te denken over de bestelling omdat hij/zij handmatig moet overmaken kan de klant zich bedenken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: is geen Ideal in webshop slim?

6
margot schreef:Ter info: de levertijd van 10 dagen laat ik ingaan na ontvangst van de betaling.
Het produkt wordt dan pas gemaakt.
Dan moet je gewoon iDeal nemen. Kost je anders gewoon heel veel klanten. Maar dat heb je pas door op het moment dat je iDeal erbij neemt. ;)

Re: is geen Ideal in webshop slim?

7
En waarom zou je dan geen iDEAL nemen? Het klinkt een beetje dom. Net als een stenen winkel zonder pin. Dat kan eigenlijk ook niet meer. Gewoon iDEAL nemen want dat zien mensen als standaard betaalmethode in een webwinkel tegenwoordig.

Re: is geen Ideal in webshop slim?

8
Draai het eens om: ideal is ook heel fijn voor jou als verkoper! Je kan, in jouw geval, meteen aan de gang met het produceren, je hoeft niet eerste de order uit te printen, vervolgens in de gaten te houden of de betaling binnen gekomen is en tegen het juiste bedrag (ja, er zijn echt mensen die gewoon het verkeerde bedrag overmaken.....) en je hoeft ook geen mensen te manen dat ze moeten gaan betalen.
Deze argumenten waar voor ons, onder andere, de reden om iDeal zelfs gratis aan te gaan bieden.