Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laag..?

1
Dag,

ik volg deze site al langer; mooi forum en ik zal me straks voorstellen.

Voor een recentelijk gestarte webwinkel (timsspeelgoedboerderij) zet ik me in voor voor bekendheid op Google. Ik heb de shop zelf dan; Facebook voor klantinteractie en youtube als informatiekanaal.

Dit alles resulteert tot nu toe in 500 bezoekers bij de webwinkel, fijn.
In Google gaat het ook goed; als je zoekt op houten speelgoed staat de winkel 2 maal op de eerste pagina.
met het zoeken op Siku(NL taal) op de eerste pagina en met Siku control (NL taal) zelf op 1
Geweldig uiteraard!

Het probleem:
Het doel is om omzet te genereren (joh ;-) ) maar dat lukt dus niet tot nu toe. Ik heb een Analytics doel staan op het winkelwagentje maar die route is tot nu toe pas 3 maal doorlopen waarvan er ook nog 2 afgehaakt zijn.
Niet fijn dus.
Ik weet dat de categorie Houten Speelgoed bij deze winkel niet het goedkoopste is; maar de keuze is er dan ook om hoogwaardige kwaliteit te leveren.

De vraag:
Hoe kan ik de conversie naar een hoger plan tillen. Een mogelijkheid is in ieder geval om een Sinterklaas actie op te zetten met gratis verzendkosten vanaf een XX bedrag.
Graag input wat jullie ideen zijn; ik ben erg nieuwsgierig!
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

4
@Ilonajoy
Dank, gelijk eerst een voorstel-topic aangemaakt; net zo netjes :)

De shop laten beoordelen; daar heb ik inderdaad al ergens over gelezen. Een bedrijfje in advisering wil dit voor je doen; vraagt daar 99,- voor. Bedoel je die?

@Paulhout
Of een andere browser er anders mee omgaat; dat weet ik ook niet.
Als het mag dan post ik hier een relevante link:
http://www.google.nl/search?q=houten+speelgoed
http://www.google.nl/search?q=siku+remo ... cp.,cf.osb

Zo, nu eerst weer verder lezen bij Eelco de Boer.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

6
Houd er rekening mee dat Google je persoonlijke surfgedrag meeneemt, al helemaal wanneer je bent ingelogd met een Google-account. Dat verklaart waarom je eigen site dan heel hoog lijkt te scoren: die heb je gewoon heel vaak bezocht.

Als ik bijvoorbeeld Google naar Siku control met Pagina's geschreven in het Nederlands, krijg ik op de eerste SERP tien autonome resultaten van de volgende domeinen:

1. www.siku.de
2. www.siku.de
3. www.siku.de
4. www.youtube.com
5. www.youtube.com
6. www.t-toys-nazareth.be
7. video.google.nl
8. www.deminiaturenwinkel.nl
9. www.shopwiki.nl
10. www.twenga.nl
StoreCore.io

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

9
Paulhout schreef:idd ik volgde de links met hetzelfde resultaat, bij de siku control komt wel een filmpje, maar als ik al van de siku control afweet en wil kopen, dan zou een link naar een shop pakken en niet naar een filmpje.
Het zal je verbazen hoe speelgoed-kopend Nederland soms zoekt. Wij ontvangen bijvoorbeeld relatief veel bezoekers via de afbeeldingenzoekmachine Google Afbeeldingen (images.google.nl). Dat lijkt irrationeel zoekgedrag, maar je mag ervan uitgaan dat de bezoekers daarvoor toch zo hun redenen hebben.

Als het je vooral om kooplinks in Google te doen is, zou je eens naar Google Shopping moeten kijken. Bijvoorbeeld hier moet je te vinden zijn:

http://www.google.nl/search?q=Siku&hl=nl&tbm=shop
StoreCore.io

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

10
ok, check op het forum; gaan we binnenkort doen.

@Ward, (een bericht eerder) heb heb helemaal gelijk :? :shock:
Daar had ik dus geen weet van, dank je.. nog meer lezen op WebwinkelForum dus.
(leuke shop heb je zelf trouwens ;) )

@Paulhout: ik snap dat jij anders surft dan kids in de doelgroep leeftijd; ik probeer niet alleen op de 'gever' te richten maar ook de kids erbij te betrekken en te bedenken wat die willen zien.

Zo, nu eerst de reactie van Ward verwerken aangezien ik dat gedrag van Google niet verwacht had, wellicht wat naïef maar ja ..
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

11
Wat dacht je van de knop onderin de pagina betalen.
Een prachtige knop "ga door met winkelen"
Ik klikte erop toen ik verder wilde met de ingevulde gegevens.
Die knop heeft dus duidelijk een verkeerde plek. En willen mensen dan weer opnieuw naar de winkelwagen en gaan betalen en weer vinkjes aan en uit zetten....

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

12
Zo dan, wederom de regel toegepast om eerst maar eens veel topics door te lezen die voor mij nu relevant zijn.
Valt mij op dat redelijk voor bedrijven een moeizame start meemaken; gevoel lijkt wel 65% te zijn.
Dit helpt mij bij een juist verwachtingsmanagement.

Tevens weer wat geleerd hoe Google werkt; was een beschamende ontdekking.

Ook de tip direct opgenomen om Google Shopping in gebruik te nemen. Wel in Analytics een setting aangemaakt om te kunnen zien welk verkeer hier vandaan komt.

Voor diegene die al wat verder gekeken hebben zien dat ik ook eea aan presentatie op youtube heb staan. Opvallende cijfers hieruit:
- in 2 weken tijd 360 views.
- nog te weinig mensen die de URL onderin vonden; beter zichtbaar maken. Diegene die de route wel hebben gevolgd hebben en laagste % bounce.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

13
Jan Speelgoedboer schreef:Dag,

ik volg deze site al langer; mooi forum en ik zal me straks voorstellen.

Voor een recentelijk gestarte webwinkel (timsspeelgoedboerderij) zet ik me in voor voor bekendheid op Google. Ik heb de shop zelf dan; Facebook voor klantinteractie en youtube als informatiekanaal.

Dit alles resulteert tot nu toe in 500 bezoekers bij de webwinkel, fijn.
In Google gaat het ook goed; als je zoekt op houten speelgoed staat de winkel 2 maal op de eerste pagina.
met het zoeken op Siku(NL taal) op de eerste pagina en met Siku control (NL taal) zelf op 1
Geweldig uiteraard!

Het probleem:
Het doel is om omzet te genereren (joh ;-) ) maar dat lukt dus niet tot nu toe. Ik heb een Analytics doel staan op het winkelwagentje maar die route is tot nu toe pas 3 maal doorlopen waarvan er ook nog 2 afgehaakt zijn.
Niet fijn dus.
Ik weet dat de categorie Houten Speelgoed bij deze winkel niet het goedkoopste is; maar de keuze is er dan ook om hoogwaardige kwaliteit te leveren.

De vraag:
Hoe kan ik de conversie naar een hoger plan tillen. Een mogelijkheid is in ieder geval om een Sinterklaas actie op te zetten met gratis verzendkosten vanaf een XX bedrag.
Graag input wat jullie ideen zijn; ik ben erg nieuwsgierig!

Ik kan jou ook niet vinden in Google. Ga eens naar je instellingen en verwijder alle cookies en history. En zoek dan nog een keer via google. Hoelang is de website online? Als ik het nu goed lees is 3maal in het winkel wagentje waar bij 1 heeft gekocht?

Conversie is wel laag ja. Misschien toch wat andere advertenties plaatsen op de website. Meer kleuren gebruiken? mooiere grotere afbeeldingen.

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

14
Ik weet dat de categorie Houten Speelgoed bij deze winkel niet het goedkoopste is; maar de keuze is er dan ook om hoogwaardige kwaliteit te leveren.
Ik heb even wat dingen opgezocht bij anderen maar je bent een stuk duurder. Heb drie willekeurige dingen gepakt en steeds de eerste winkel uit google de prijs vergeleken en was je 15% duurder. En ze leveren hetzelfde dus ook hoogwaardige kwaliteit.

edit:
Keek hierna nog even naar poppenhuizen en daar was je wel goedkoper, hierboven waren keukentjes en pizza.

Webshop laag in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laag

15
PaulG schreef:
Ik weet dat de categorie Houten Speelgoed bij deze winkel niet het goedkoopste is; maar de keuze is er dan ook om hoogwaardige kwaliteit te leveren.
Ik heb even wat dingen opgezocht bij anderen maar je bent een stuk duurder. Heb drie willekeurige dingen gepakt en steeds de eerste winkel uit google de prijs vergeleken en was je 15% duurder. En ze leveren hetzelfde dus ook hoogwaardige kwaliteit.

edit:
Keek hierna nog even naar poppenhuizen en daar was je wel goedkoper, hierboven waren keukentjes en pizza.
Klopt; we zijn dan ook niet gelukkig met de huidige Duitse leverancier. Inkoop is te hoog vergeleken met dezelfde produkten als van Manen. Daar moeten we aan sleutelen.
Betekend dat we uit Duitsland nog halen wat we echt willen hebben staan en de rest in Nederland inkopen.
Wellicht dat iemand hier een advies heeft voor een 2e groothandel in houten speelgoed.

Het valt overigens mij op dat je een goed verhaal bij handelshuizen moet hebben; men beschermd de markt actief. begrijpelijk wel.

Ondertussen zijn er wel meer conversie's dan 2 weken geleden, nu een gemiddelde vanaf de site van 1,3 / week. Voor nu prima.

Waar ik nu aan werk is de social media kanalen te vullen; heeft toch positieve invloeden.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

16
Hallo Jan,

Een aantal zaken zou je kunnen verbeteren:

- Leuk idee dat houten spoor, maar het is een beetje onduidelijk en inconsistent met wat een bezoeker verwacht, gebaseerd op zijn ervaringen met andere webshops. Beter kun je hier gewoon een normale kleur van maken. Sommige teksten zijn er ook onduidelijk door
- Te weinig zogenaamde 'call to actions', je kunt hier veel over lezen op internet. Maar het winkelwagentje op de categorie pagina en het informatie icoontje zijn klein en vallen amper op. Je moet het zo makkelijk mogelijk maken om te kopen! Maak er grote buttons van en experimenteer met de text en de kleur
- Hoeveel mensen delen echt je links? Haal die social media links van de prominente plaats af. Je wilt toch liever dat mensen iets kopen? Het leidt hen af van het daadwerkelijke product!
- Maak je koop button opvallender, groen, geel, overtuigendere text!
- Voorraadstatus is netjes, maar maak er een text bij die positiever klinkt, b.v. over een week al in huis!
- Probeer zoveel mogelijk informatie over een product te geven, ook al kost dit veel werk, het maakt je site overtuigender en mensen weten beter wat ze gaan kopen. Foto's zijn natuurlijk heel goed!
- Zorg dat overal op je site bekende logo's aanwezig zijn, die mensen vertrouwen geven. Ideal, thuiswinkel logo's, PostNL etc.
- Zorg dat overal je garantievoorwaarden etc, alles waar uit blijkt dat je te vertrouwen bent, duidelijk zichtbaar.
- Zorg voor een telefoonnummer en zet die overal duidelijk neer!

Een aantal zaken doe je er goed:

- Je fysieke adres op de site
- Een plaatje met al je voordelen
- Duidelijke categorien
- Goede foto's

Zo zijn er nog wel meer zaken die je zou kunnen veranderen, maar hopelijk helpt dit je een stapje verder...
Upyoursales: Alle Nederlandse Dropshipping Groothandels

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

18
Zo dan, net terug van een lang weekend er ff tussenuit. Was dit jaar nog helemaal niet meerdere dagen weggeweest dus jaaahh :)
Terug in business weer!

@Advil
Bedankt voor de tijd; een eerste reactie is dat ik al je punten per stuk ga behandelen.
- het houten spoor; heb je gelijk in. M'n plan is om dit eerst naar een te verwachte patroon te brengen en later alsnog verder personaliseren.
- call to actions; ga ik inplannen om in te verdiepen.
- Die riedel die onderin staat heb ik even in gebruik nu maar wordt nagenoeg niet gebruik; inderdaad eraf.
Die op de hoofdpagina blijven we wel gebruiken.
- Koop button kent eigenlijk te weinig mogelijkheden; ga ik mee naar de hosting-bedrijf.
- Voorraadstatus; tja; zelfde verhaal als boven. Kan nu niet anders ingericht worden.
- Info per produkt. Puur Banbao hebben we geen persoonlijk tintje (meer) aan gegeven; gaat er toch uit. De rest hebben we naar mijn idee persoonlijk en compleet ingevoerd. Ik zou nu even niet weten wat er slimmer kan.
- Logo's: inderdaad nog een todo.
- Garantie voorwaarden; ik zal dit op het forum doorlezen.
- Telefoonnummer staat altijd bovenin beeld.

@Partytentenshop.
Ik heb nog een oud laptopje; ga daarop testen.
Links inderdaad.

Ik heb Google Shopping gevuld; ging vrij eenvoudig. Wat mij opvalt is dat na 10 dagen dit de 3e beste bron van verkeer is!
Nog niet echt alle mogelijkheden hiervan uitgezocht; deze week toch snel doen als dit zoveel invloed heeft.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webshop hoog in Google; 500 bezoekers/mnd; conversie laa

19
Hallo Jan,

Leuk/fijn om te horen dat je mijn/ons advies ter harte neemt. Het zou leuk zijn als je ook je resultaten laat zien, wanneer je de veranderingen hebt doorgevoerd.

Ik begrijp dat je tegen een aantal technische problemen aanloopt, heb je volledige controle over het systeem, of kan alleen het bedrijf waar je je site bij host zaken aanpassen?
Upyoursales: Alle Nederlandse Dropshipping Groothandels