Benaderen leveranciers ook webshops?

1
Geen dringende vraag, maar gewoon iets wat ik mij afvraag. Wachten de groothandels af wie zich aanmeldt of zoeken zij ook zelf actief naar potentiele afnemers? Is er hier iemand ooit benaderd door een leverancier die van mening was een mooie uitbreiding van het assortiment te kunnen bieden? Of is dit misschien een rare vraag?

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

2
Geen rare vraag.

Ik heb meegemaakt dat fabrikanten en groothandels zich bij mij of mijn klanten melden om opgenomen te worden in de webshop.

Redenen zijn vaak dat zij vinden dat ze te weinig exposure krijgen op internet en toch ook graag via dat kanaal verkopen willen krijgen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

4
Ik krijg maandelijks mailtjes of telefoontjes van producenten, groothandels en fabrieken of ze bij ons op de shop mogen cq. of wij hun spullen willen kopen.

Het hangt er een beetje van af hoe groot je bent en hoeveel zo'n firma dus denkt te kunnen verdienen als jij klant bij ze wordt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

6
denk dat het ook een beetje afhangt van wat je verkoopt. Ik wordt wekelijks, soms zelfs meerdere keren per week benadert door merken die vinden dat ze in mijn shop passen.
Ben overigens nog maar 1 x akkoord gegaan, alle andere merken die ik verkoop heb ik zelf uitgezocht en benadert.

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

8
Ik ben van mening dat een goede leverancier het zeker niet zal laten proactief webshops te benaderen.
Natuurlijk is het zaak dat producten verkocht worden en zeker in het begin komen de bestellingen niet vanzelf. Ookal bied je nog zo een leuke/andere producten aan, jouw klanten dienen er wel mee bekend te worden.

Misschien zijn niet alle manieren van benadering de juiste, maar dat is een ander e discussie.
http://www.100europartijen.nl voor álle partijen! Weten waar u aan toe bent; een prettig gevoel. De waarde van het product bepaalt het aantal!

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

9
Ik ben van mening dat dit misschien alleen bij de kleinere leveranciers wordt gedaan. Heb zelf contact opgenomen met leveranciers, en tot zo ver door een benaderd. Dat waren polen waar de website niet van deugde..

Als je een grote webshop hebt die al een tijd actief misschien dat je dan eerder wordt benaderd door leveranciers.

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

10
We worden regelmatig benaderd door importeurs/ groothandels.
Ben hier huiverig voor. Als ze ons benaderen, doen ze dat ook met anderen en vissen we straks allemaal weer in dezelfde vijver. Vaak doe je dan veel moeite en gaat een ander er mee vandoor.

Heb liever iets selectievere leveranciers, die een drempeltje opwerpen. Dat werkt m.i. twee kanten op nl.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

11
TrailerPlus schreef:We worden regelmatig benaderd door importeurs/ groothandels.
Ben hier huiverig voor. Als ze ons benaderen, doen ze dat ook met anderen en vissen we straks allemaal weer in dezelfde vijver
juist, daar loop ik ook tegenaan.heb het een tijdje geleden ook meegemaakt met een bepaald merk wat een concurrent en ik tegelijkertijd inkochten nadat dat merk me had benadert, tja, ik zoek dus toch liever zelf naar de wat uniekere merken dan diegene die in mijn mailbox binnenkomen.

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

12
Wij worden ook regelmatig benaderd door leveranciers, maar lopen tegen het volgende aan:
- ze zitten in China, zeer gebrekkig Engels en het lijkt haast spam. (iig geen mail op maat, wel mailen ze meerdere keren, eerst intro, dan website, dan prijslijst erbij).

- ze hebben al onze concurrenten ook benaderd, of hanteren idiote prijzen. Ik kijk er wel serieus naar, en reageer ook. Maar meestal haak ik toch af

- ze denken iets unieks te hebben, willen dat verkopen, maar: ze hebben weinig notie van hoe de markt werkt en haken dan zelf weer snel af. Dit al een aantal keer meegemaakt, en dan moet ik dus eigenlijk gaan uitleggen wat de regelgeving is (etikettering, gebruikelijke gang van zaken mbt levering etc.). Het is geen raadsel dat dit doorgaans opportunistische amateurs zijn die er te makkelijk over denken. Geen gevestigde leveranciers dus, maar mensen die met hun unieke product de marktleider in de niche proberen te pakken, maar waarbij ik dus eigenlijk investeer en coach. Op de korte termijn is het leuk, op de lange termijn werkt het zelden. (is ook voor mij een goede les geweest).

Re: Benaderen leveranciers ook webshops?

13
Ik krijg ook wel eens " aanbiedingen " en dan vraag ik stuur eens een sample en dat willen ze dat ik eerst verzendkosten overmaak. Dan vraag ik ze of ze mij iets willen verkopen of dat ik graag iets van hun wil kopen en dan hoor je niks meer.

Ook hebben ze in sommige gevallen een hotmail account. Daar reageer ik niet eens op