Product is goed maar klant is niet tevreden

1
Hoe gaan jullie om met de situatie dat in jou ogen het product wel goed is, maar volgens de klant niet. Bijv. een artikel van aardewerk(geen porselein) waar wat oneffenheden inzitten. Dit wordt nu eenmaal zo gemaakt in de fabriek en de prijs van het artikel is er ook naar. Toch is de klant niet tevreden met de oneffenheden.

Hoe gaan jullie met deze situatie om? Laten retourneren op eigen kosten of kosten van webwinkel? Of iets anders?

Re: Product is goed maar klant is niet tevreden

3
Retouren mag altijd en zonder (en dus eigenlijk ook met elke willekeurige) reden. Daar heb je als webwinkelier niet zoveel over te zeggen. Google maar even naar colportagewetgeving.

De kosten van het retouren zijn als het goed is al voor de koop geregeld, bijvoorbeeld in jouw algemene voorwaarden. Hoe ga je daar normaal mee om? Laat je de klant de retour-verzendkosten betalen of doe je dat normaal zelf? Ik zou daar in deze zaak niet van afwijken.
Nu op mijn weblogs:

Re: Product is goed maar klant is niet tevreden

4
Nee ik snap dat de klant het mag retourneren. Ik ben ook goed bekend met wet- en regelgeving. Daar doen wij ook niet moeilijk over. Maar het gaat mij er meer om de retour verzendkosten. Laten jullie die voor rekening voor de klant (zoals gewoonlijk bij retourneren) of betalen jullie die verzendkosten ook, om de klant tegemoet te komen? (dus je betaald dan 2x verzendkosten heen/terug)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Product is goed maar klant is niet tevreden

5
Dirkjan schreef: De kosten van het retouren zijn als het goed is al voor de koop geregeld, bijvoorbeeld in jouw algemene voorwaarden. Hoe ga je daar normaal mee om? Laat je de klant de retour-verzendkosten betalen of doe je dat normaal zelf? Ik zou daar in deze zaak niet van afwijken.
De klant betaald normaal zelf zijn retour-verzendkosten.

Re: Product is goed maar klant is niet tevreden

11
joelphil schreef:Als een klant iets retourneert mag hij maar max. 1 keer verzendkosten hebben betaald. Dus:

Gratis verzending -> klant betaalt zelf retourkosten
Verzendkosten -> webshop moet retourkosten vergoeden
Klopt niet. Je moet in het geval van een bestelling met verzendkosten het hele bedrag retour betalen. Niet de kosten die de klant maakt om het terug te sturen. Stel je rekent zelf 4 euro verzendkosten, dan moet je die 4 euro terugbetalen en niet de 6,75 (PostNL) die de klant betaald om het weer naar jou terug te sturen.

Re: Product is goed maar klant is niet tevreden

12
Rudy schreef:
joelphil schreef:Als een klant iets retourneert mag hij maar max. 1 keer verzendkosten hebben betaald. Dus:

Gratis verzending -> klant betaalt zelf retourkosten
Verzendkosten -> webshop moet retourkosten vergoeden
Klopt niet. Je moet in het geval van een bestelling met verzendkosten het hele bedrag retour betalen. Niet de kosten die de klant maakt om het terug te sturen. Stel je rekent zelf 4 euro verzendkosten, dan moet je die 4 euro terugbetalen en niet de 6,75 (PostNL) die de klant betaald om het weer naar jou terug te sturen.
Klopt en die regel heeft een duidelijke achtergrond: dit voorkomt dat een klant uit Groningen "even" een koerier inschakelt om een pakketje nog dezelfde dag te retourneren in Maastricht.
StoreCore.io