Wat leggen jullie bij per verzending?

1
Ik ben benieuwd wat jullie met normale pakketpost zending (ongeacht verzender) bij leggen per zending, binnen Nederland.

Normale verzendkosten zonder korting wat de klant betaald inclusief de btw - kosten per pakket wat wordt betaald aan de verzender, inclusief btw.

Per webwinkel/assortiment/marge zal het anders zijn uiteraard en kun je niet vergelijken, maar toch ben ik benieuwd.

Re: Wat leggen jullie bij per verzending?

2
Dit is per product anders bij mij..op enkele producten maak ik een paar cent winst en andere leg ik soms enkele euro's bij. Ligt beetje aan het gewicht, of het in de brievenbus past of met welke verzender ik het stuur, soms DHL, soms TNT soms UPS namelijk.

Re: Wat leggen jullie bij per verzending?

3
Ik bedoel het zonder de winst van producten mee berekend.

Dus klant betaalt jou 6 euro inclusief btw, daarvan krijg je dus (19% btw berekend) 5,04.

Zelf betaal je 6,75 bijvoorbeeld, en er is geen btw op bijv de pakketzegel, dan leg je bij 6,75 - 5,04 = 1,71 per pakket.

Ik was benieuwd wat het gemiddeld hier was bij webwinkeleigenaren, aangezien sommige webwinkels flink 'stunten' met de verzendkosten :)

Re: Wat leggen jullie bij per verzending?

4
Het is lastig rekenen met gemiddelden. Wij hebben pakketten van 400 gram, maar ook van 4,5 kilo. Als je alles bij elkaar optelt, kom je ergens tussen 7 en 8 euro kosten exclusief btw uit inclusief:

• handtekening voor ontvangst;
• levering binnen 1 werkdag;
• track & trace;
• verzenddoos;
• opvulmateriaal;
• adresetiket;
• pakbon.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.