De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

1
De Goedheiligman is weer in den lande. Ik vroeg me af of jullie het merken in de shop?
Wij persoonlijk zeker wel. Sinds vorige week is er veel meer traffic naar de site, wordt er meer gezocht en (gelukkig) meer besteld.
Historisch gezien valt het deze week tot nu toe overigens nog wel wat tegen. Vorig jaar zaten wij rond deze tijd op een iets hoger niveau. Gezien de groei van het afgelopen jaar had ik verwacht dat het nu juist drukker zou zijn dan vorig jaar, alhoewel de gang gister weer aardig vol stond met pakketten.... ;)

Hoe gaat t bij jullie?

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

3
Deze maand weer een nieuw record omzet voor een nieuwe webshop, webshop bestaat nog geen jaar dus kan niet zeggen of het beter is dan het jaar daarvoor. Ook heb ik geen gevoel dat mijn producten iets voor Sinterklaas zijn, dus of het toeval is tjah.. Wel worden de bezoekers langzaam meer, maar dit komt dankzij betere posities in de zoekmachines en meer naamsbekendheid.

Voor een andere webshop in (posters) merk ik vrijwel nog niks van Sinterklaas..hopelijk zal de omzet wel wat stijgen aankomende maand.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

6
joelphil schreef:Het jammere van de Sint-piek is dat je piekt in november, maar in januari in een behoorlijk diep dal zit :( :wink:
Dat valt ons de afgelopen paar jaar op dat dat bij ons veel minder het geval is. Ik snap niet hoe, maar schijnbaar heeft men in januari toch nog behoefte aan onze spellen. Februari en maart daarentegen zijn wel mindere maanden.

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

7
Ook de webshop waar ik aan werk merkt een piek. Er werd door de mensen die inpakken en verzenden al geklaagd dat ze meerdere keren met hun steekwagentje 5 minuten verderop naar het PostNL punt moesten lopen. :P
Deze spellenwinkel bestaat nog geen jaar dus hier ook geen idee of het beter is dan vorig jaar.

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

9
Ik merkte het wel afgelopen zaterdag, normaal heb ik toch wel een flink aantal bezoekers en een goede omzet.

Maar afgelopen zaterdag kwam die mijter (is ons code woord, we hebben nog kleine kids) op veel plaatsen aan met een intocht en was het heel slap. De zondag daar en tegen heeft het helemaal goed gemaakt!

Bljift een beetje een wisselwerking.

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

10
danielos schreef:Deze maand weer een nieuw record omzet voor een nieuwe webshop, webshop bestaat nog geen jaar dus kan niet zeggen of het beter is dan het jaar daarvoor. Ook heb ik geen gevoel dat mijn producten iets voor Sinterklaas zijn, dus of het toeval is tjah.. Wel worden de bezoekers langzaam meer, maar dit komt dankzij betere posities in de zoekmachines en meer naamsbekendheid.

Dit geldt ook voor mij.

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

13
Pfieuw, even uithijgen....
Het is bij ons weer ouderwets druk geweest. Veel, heel veel order de deur uitgegaan. Ben blij dat we sinds deze zomer een grotere auto hebben, anders had ik gewoon meerdere keren moeten rijden naar de inleverpunten van de pakketten......
Even op adem komen komende week en dan knallen we weer richting de Kerst!

Re: De Sint is weer in het land. Merken we het aan de omzet?

14
Net als vorig jaar wel een aardige stijging gezien. Gisteren was een stuk minder, en vandaag en morgen verwacht ik ook niet veel. De laatste paar dagen voor sint of kerst zijn meestal wat minder omdat mensen niet meer durven te gokken dat ze een kadootje nog op tijd ontvangen, en anderen niets kopen omdat ze "het" wellicht voor sinterklaas of kerst krijgen.

Volgens onze stats moet het in de loop van de week tot vlak voor kerst dan weer flink aantrekken. Overigens was vorig jaar de maand januari bij ons nog iets beter dan de maand december ervoor, dat zal voor een deel ook te maken hebben met het aantal dagen wat je "mist" in december (5 december plus de paar dagen ervoor, en de kerstdagen plus de dagen ervoor, en oudjaar).
Bij ons zakt de toename in sales die in november begint pas in maart weer in.