inkoop

1
hallo allemaal,
ik ben eindelijk zover!!!;-)))
de website is in zoverre klaar en heb de tijd genomen zodat alle kinderziektes er een beetje uit zijn en dat ik mij puur op de marketing en de pr straks kan focussen en de invulling van de rest van zaken.
ik moet alleen nog een taalfouten check doen en ik moet nu foto's gaan maken van de producten die erop komen en nog een paar andere styling punten maar dat zijn slechts formaliteiten.
blog is ook aangemaakt,ik heb de adwords en adsense in orde gemaakt,radiocommercial ligt klaar,groupon,administratie ligt al strak,e-commerce,kvk geregeld,kantoor is ingericht,verpakkingsmiddelen zijn in de bestelling op dit moment en ik heb mijn zakelijke rekening vandaag geactiveerd etc... etc... en ik heb de mazzel dat vele mensen mij helpen en dit forum met zijn vele tips en hints....;-)
nu is het punt dat ik as dinsdag naar een aantal leveranciers ga in parijs(ik heb graag persoonlijk contact)en ga dus spullen inslaan.
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
ik heb verstand van de producten en ik weet dat als je contant betaald dat je nog een extra korting kan lospeuteren,maar ik hoor graag jullie eigen ervaringen waar je nog meer rekening mee moet houden.
alvast bedankt voor de hulp ;-)

Re: inkoop

2
Hmm alles is al klaar, zelfs een radio commercial(?), maar je hebt nog niets eens producten?

Re: inkoop

3
dit is niet wat ik vroeg en wil graag antwoord op de vraag die ik stel....
word soms wel eens beetje moe van al die negatieve opmerkingen,altijd net dat stukje eruit halen wat weer te letterlijk genomen wordt en zout daarin op de slakken te leggen.
ik denk doordat ik de tijd heb genomen van maanden voortbereiding dat het best strak tot nu in elkaar zit.....ieder doet het op zijn eigen manier en in principe kan niemand een oordeel vellen over de insight van de bedrijfsvoering,mits de persoon in kwestie het zelf aangeeft.
en met klaar(van de commercial) bedoel ik dat alles in zoverre startklaar ligt d.m.v. goede time-management en als het moment daar is en de producten in huis zijn dat ik dan gelijk aan de slag kan....!

graag zou ik nog wel antwoord op de vraag willen hebben die ik hier stel van de mensen.
bvd alvast.

Re: inkoop

4
Wilde niet al te negatief overkomen maar als je niet weet wat je inkoopprijs zal zijn weet je ook niet of je uberhaupt een kans van slagen zal hebben met de webshop. Maar misschien las ik het verkeerd, mijn excuses daarvoor.

Qua verdere aanpak doe je het zeker niet verkeerd en al die punten zou ik dan juist ook noemen als je dadelijk met je leveranciers om de tafel zit. Als ze zien dat je serieus en gedreven bent dan zou het allemaal wel goed moeten komen. De extra korting als je contact betaald die ken ik niet, althans niet in mijn branche.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: inkoop

5
Als je inkoopt in het buitenland is het heel belangrijk om vast te leggen wat de leveringscondities zijn.

De prijs kan wel heel interessant zijn bij een leverancier maar als dat EXW prijzen zijn en een andere leverancier geeft prijzen op DDP basis moet je wel goed gaan rekenen.

(EXW = Ex Works, DDP = Delivery Duty Paid)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: inkoop

6
@frafra...ik denk dat je de vraag weer niet goed leest...er is geen sprake van dat ik niet weet wat de inkoopsprijzen zouden zijn en/of komt het erop neer dat dat ik geen kostenplaatje heb opgezet....allemaal afwijkende antwoorden...met een antwoord als dit geef je in principe aan:je weet je inkoopsprijs niet dus je hebt dan ook geen indicatie van slagen.

hoe je het ook doet,je weet nooit hoe iets zal lopen...op niets heeft men geen garantie...zelfs niet op de dag van morgen.

ik denk dat passie/geordendheid en gedreven zijn bovenaan staan met op nummer 1 dat je echt geloofd in je bedrijf/product.

@eentje...
ja heb je idd gelijk in en voor de toekomst is dat zeker voor mij van toepassing,maar nu nog niet.....punt is wel dat ik de producten gelijk meeneem nu de eerste keren omdat ik juist zoveel mogelijk contact wil maken met de leveranciers

Re: inkoop

8
Jongeman of vrouw,
Je volgorde is ..... heel apart.

Normaal gesproken,
het idee,
het product,
een leverancier,
de verkoop calculatie
dan de website + marketing verhaal.

En dan vraag, waar je op moet letten bij inkoop ?
Maar ik ken jouw filosofie niet.

Wens je succes met de start.
:wink:
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: inkoop

9
opabert schreef:Jongeman of vrouw,
Je volgorde is ..... heel apart.

Normaal gesproken,
het idee,
het product,
een leverancier,
de verkoop calculatie
dan de website + marketing verhaal.

En dan vraag, waar je op moet letten bij inkoop ?
Maar ik ken jouw filosofie niet.

Wens je succes met de start.
:wink:
Hij/zij denkt net zo buiten de lijntjes als opa... :P familie?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: inkoop

10
je geeft aan dat je al verpakkingsmiddelen hebt, vraagje:

Zijn dat luchtballonnen?
Daar passen de luchtkastelen mooi in!

Als je op een forum vragen stelt, kan je antwoorden verwachten die je niet passen. Kennelijk is er niemand in je omgeving die je dat hardop durft te vragen/ zeggen.

Je vraagt waar je op moet letten?

Welnu mijn raad: Bezint eer ge begint. Je weet zeker niet hoe de toekomst gaat lopen. Wat je wel zeker weet is dat je al een flinke deuk in je budget hebt, zonder 1 cent inkomsten.

Langzaamaan dan breekt het lijntje niet, want hoogmoed komt voor de val.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: inkoop

11
wat een wijze woorden trailerplustr.......
maar als je dit soort uitspraken doet betreffende luchtkastelen en mijn omgeving zonder enig input betreffende mijn persoon/policy en financieen en kennelijk niet goed leest wat ik schrijf(en met verpakkingsmiddelen klaar hebben liggen is dat het voor de grijp is in de vorm dat ik een goede kennis heb die daar een heus bedrijf in heeft...daarnaast heb ik mijn verhaal random en kort beschreven en niet zoals opa bert het allemaal op volgorde heb gezet....)jij ook geen conclusies kan en mag trekken.
onder dat zgn. motto van ik ben zo eerlijk en zeg de waarheid blablabla...heeft jouw moeder je niet geleerd dat de toon de muziek maakt en dat je pas input kan geven als je op de hoogte bent tot het naadje van de kous???
afzeiken is de weg van de minste weerstand en een beetje een standaard en ouderwets geworden dus stap eens uit dat hokje....
ik denk dat het van belang is dat mocht men commentaar hebben men eerst eens duidelijk naar hun eigen zaken moet refereren want daar schort vaak het 1 of ander nog aan en dat met alle kennis van seo's,magento's,verkoop,policy etc.. etc..tztztztz...en kennelijk hebben sommige de roeping van schoolmeestertje uithangen gemist.
ik denk dat het toch mogelijk moet zijn dat op een forum zoals dit dat je adviezen kan vragen omdat ieder mens fouten maakt en ieder mens wel eens over bepaalde zaken heen kan kijken en dat was ook wat ik VROEG advies voor het geval dat ik iets vergeet.
dit is toch het webwinkelforum????en vraag advies met betrekking op mijn webwinkel en wens dan niet aangesproken te worden op persoonlijk vlak want daar heb ik een facebook voor.
ik als persoon vind het leuk en informatief om feedback van andere te krijgen en/of te geven...op een normale manier ter informatie en zeker van mensen die ze alle 7 bezitten.
dus als ik jou was dan zou ik die hoogmoed voor de val op mijzelf toepassen qua omgangsvormen en beleefdheid want er bestaat nog zoiets als een keerzijde van de medaille eer men de vinger uitsteekt naar andere.... :)

Re: inkoop

12
Beste Byrosa,

In de eerste post spreek je over vanalles en nog wat, om een beeld te schetsen.

Vervolgens vraag je om hulp/ tips in allerlei vormen. Bij elke vorm van (lichte) tegenspraak begin je te stijgeren.

Wat ik ook in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, is dat je eerst moet nadenken, voordat je een webwinkel start. Het is geen spelletje nl.

Als je nu al niet tegen kritiek of kritische vragen kunt, zal het je niet meevallen.

Als je daadwerkelijk zo gepokt en gemazeld bent, zou je niet zo gevoelig zijn voor dergelijke simpele kanttekeningen.

Het bevreemd mij zeer dat je vraagt om tips in het algemeen, maar deze vervolgens als een persoonlijke aanval ziet.

Wat wil je eigenlijk weten, waar loop je vast?
Hoe is het gegaan met je inkoop. Is de handel meegevallen?

Als je een link van je shop geeft, hebben we ook een idee van wat je doet.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: inkoop

13
Beste Byrosa,
hoe was het, afgelopen dinsdag? Sloot je bezoek uiteindelijk aan op de trajecten die je reeds gedaan had?

Re: inkoop

14
@trailerplus....ik zet een korte maar snelle omschrijving neer van wat ik allemaal al gedaan heb en dat staat een beetje kriskras door elkaar heen beschreven maar de hamvraag is dat ik vroeg en duidelijk aangaf waar ik een beetje op moest letten met de inkoop(ook gezien het feit dat ik mijn producten in het buitenland inkoop),maar dat neemt niet weg dat ik de essentie van een te runnen bedrijf kan bevatten....sterker nog...ik heb al eerder 2 bedrijven gehad en met succes.
kritiek is ook welkom maar dan wel gegronde kritiek....jij plaatst zelf onzinnige opmerkingen over mijn luchtkastelen en dat ik geen mensen in mijn omgeving zou hebben die mij dat hardop zouden zeggen,ik bedoel waar kan jij uberhaupt je oordeel dan over vellen en ik vind dat persoonlijk genoeg...kennen wij elkaar,hebben wij in de klas gezeten met elkaar????
je leest niet goed...ik heb geen vastlopers,sterker nog geef ik aan dat alles redelijk in de pen zit en dan de vraag nogmaals gaslighten en het bij mij neer leggen waar ik gebelgd over zou moeten zijn...nogmaals,tips in het algemeen betreffen mijn webwinkel niet mijn prive.
verder raak ik alleen maar gepokt en gemazeld maar niet van mensen met een arrogante narcistische instelling en dat doorvoeren onder het motto "ik kan wel eens boers overkomen" dat is waar ik van ga steigeren...zo een attitude zegt mij genoeg al over de persoon zelf om te schermen als excuus en proberen weg te komen met hun onbeschofte en bekrompen instelling.

@cristallo
ik kwam daar aan en ik had echt een opgewonden gevoel in de vorm dat er zoveel te zien was.
ik ben gaan rondlopen en heb gewoon overal research gedaan qua prijs en producten...vervolgens heb ik hele mooie spullen ingekocht die kwalitatief sterk in elkaar zitten maar ook voor een goede prijs.
mijn paradepaardjes zijn mijn mooie hippe klassiek lederen tassen,die ik echt voor een superprijs heb ingekocht en die ik al bij wijze van kon verkopen buiten de winkel om ... :D
ik heb ook deze week nog een deal gesloten met een vrouwtje die ik ken en die beeldige juwelen verkoopt en ik heb besloten hiermee een dropshipping aan te gaan omdat ik niet mijn volledige focus daarop wil leggen maar het wel een leuk bijproduct vind.
hoe dan ook toch een productief en een geslaagd weekje.

Re: inkoop

15
byrosa schreef: mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
ik heb verstand van de producten en ik weet dat als je contant betaald dat je nog een extra korting kan lospeuteren,maar ik hoor graag jullie eigen ervaringen waar je nog meer rekening mee moet houden.
alvast bedankt voor de hulp ;-)
Beste Byrosa,

Je vraagt om hulp, maar kennelijk weet je alles al.
Ik zal je niet verder storen.

Succes met je handel, maar dat zal je vast lukken!
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: inkoop

16
@trailerplus
advies/kritiek staat niet gelijk aan ongegronde onzinnige bijzaken.

Re: inkoop

17
Dat jij het zelf schaart onder "ongegrond onzinnige bijzaken" wilt niet zeggen dat het alsnog goed advies en/of kritiek kan zijn. Welkom op het medium dat "forum" heet.

Re: inkoop

18
Wouter Hol schreef:Dat jij het zelf schaart onder "ongegrond onzinnige bijzaken" wilt niet zeggen dat het alsnog goed advies en/of kritiek kan zijn. Welkom op het medium dat "forum" heet.
Er staan wel vragen dat ik denk.... tjonge jonge als dat de "ondernemers" van de toekomst moeten worden ?
Zie ik heel erg 'zwaar weer' aankomen :lol:
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: inkoop

19
Hoofdletters aan het begin van je zinnen zouden ook fijn zijn. Ik heb moeite je teksten te lezen.

En kom op, je hebt een heel erg onconventionele wijze van je webshop runnen, dan mag je toch verwachten dat diverse mensen daar hun twijfels bij hebben.

Re: inkoop

20
commentaar ligt altijd klaar....;-)
de 1 vindt dit de ander dat en het wijkt af van de vraag en dat zegt al genoeg over de mensen die reageren.

@wouter hol...dit is toch een webwinkelforum,niet een afzeikforum???
valt mij nl. sowieso heel erg hier op dat het commentaar en het naar beneden halen van mensen die hier hun vragen stellen groot is...vooral jonge en beginnende ondernemers worden bot behandeld als zij hier vragen stellen is mij opgevallen.
mensen met een website onder licentie zijn helemaal al uit den boze,want zonder magento ben je toch geen ''echte'' webwinkelier....
de zgn. ''pro's'' zouden toch beter moeten weten met de attitude van bill gates en niet minder dan jan modaal...
misschien beter om dit forum alleen voor webwinkeliers te houden die dit al een tijdje doen.
no offence... dit is het medium forum(zonder hoofdletters) 8) ;-)

@opabert...is het geen tijd voor golf of de tuin te gaan snoeien????waren in jouw tijd de mensen niet wat beleefder??? :wink:

@tink...ik ben ook niet conventioneel en dat is ook de reden waarom ik mij altijd heb kunnen separeren van de rest en ook de reden dat ik geen volger ben en dus vaak slaag in de dingen die ik doe....is toch ook niets mis mee????
ik ben dus niet als de rest hier maar als het anders is dan hoeft het niet te betekenen dat het slecht is.
hoe dan ook tink stap uit de comfortzone...zoals ik hier schrijf is niet zoals ik mijn bedrijf run dus je kan geen mening daarover hebben....wat je ziet is niet altijd wat je krijgt.
ik voel vanaf hier dat jij een type bent die op safe speelt en erg vooruit denkt en daar is niets mis mee,sterker nog juist een goed ding maar begrijp ook dat dat tevens soms een blokkade kan zijn :wink:

Re: inkoop

21
Je magento commentaar slaat kant nog wal want er worden hier veel meer systemen aangeraden en met succes gebruikt. Afraden en aanraden van software zit veel genuanceerder in elkaar.
Je klaagt dat de rest van het forum het niet met jou buiten de box denkwijze eens is en ondertussen geef je duidelijk aan dat je opabert beschouwd als een bejaarde die achter de geraniums zou moeten zitten. Hoezo vooroordeel? Nou ben ik niet dol op opabert, maar hij is in dit topic echt niet minder dan beleeft tegen je geweest.

Jij werkt heel anders dan dat we hier op het forum aanraden en gewend zijn. Dat is prima, maar als je dan zo graag volgens je eigen werkwijze wilt blijven werken waar wij onze twijfels bij hebben, waarom kom je dan nog om advies vragen hier?!

Re: inkoop

22
@ tink....wie zegt dat ik anders werk??????waar heb ik dat aangegeven...ik praat anders en uit mij anders misschien maar hoe kan jij in godsnaam enig idee hebben wat voor policy ik er op na hou?????
ik heb mijn hbo diploma en spreek 5 talen vloeiend en meer ervaring en ben al 2 bedrijven verder(met succes) dan jij met mijn leeftijd dus hoe oordeel jij of ik onder een rots vandaan kom met slechts een paar woorden????
en dat bericht over de webwinkel onder licentie was gericht naar wouter hol.
ik ben hem op een ander forum tegen gekomen waar hij zijn mening daarover niet onder stoel of banken steekt en erg denigrerend daarover spreekt... dus ook daar kan jij geen mening over hebben.
en opabert..ach...

Re: inkoop

23
jaja.....

Ik hoop dat je tegen je klanten wat vriendelijker bent als die kritiek hebben op je producten, je levering, enz.

Succes met je onderneming.

Re: inkoop

24
Misschien moet dit topic maar op slot. Het ging al héél lang namelijk over alles behalve dat ene woord uit de topictitel: inkoop.
StoreCore.io

Re: inkoop

25
misschien wel ward want nog een thijswijs sluit zich bij dit gesprek aan......van kwaad tot erger want nu ben ik klant onvriendelijk.. .... 8)
@ilonajoy...weet je wat klant onvriendelijk is...je hele site op zwart zetten zonder enig duidelijke verwijzing/indicatie naar je (potentieele) klanten toe.

Re: inkoop

26
Als je alleen hier komt om mensen zwart te maken die je proberen te helpen weet ik niet wat je hier doet!

Nog even ter aanvulling: mijn vaste klanten zijn op de hoogte van de verhuizing en het scherm staat niet op zwart, maar er staat vermeld dat de website momenteel onder bewerking is.

Van halve informatie kun je geen conclusies trekken!

Ajuus, ben er klaar mee, gooi het maar dicht hoor. Heeft geen toegevoegde waarde.

Re: inkoop

28
Nu de "under construction"-melding van collega's er met de haren wordt bijgesleept: nogmaals, mag dit off-topic topic op slot?

Re: inkoop

29
byrosa schreef:
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
......
......maar ik hoor graag jullie eigen ervaringen waar je nog meer rekening mee moet houden.
alvast bedankt voor de hulp ;-)
Dat was de vraag en die is naar mijn idee talloze malen getracht te beantwoorden.

Om kort te gaan:
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
-Wie goed doet, goed ontmoet

waar je nog meer rekening mee moet houden
- als je niets hebt, kun je (nog) niets verkopen. Je site ziet er goed uit, alleen is nog niet gevuld. Hierdoor zullen mensen tevergeefs je site bezoeken en dus eerder afhaken.
- De grote zoekerd leest hier ook mee, harde uitspraken blijven lang staan

-Pas op met te grote voorraad. Je bent al vanaf augustus aan het oriënteren. De zomerkleding is nu wellicht minder waard?
- levertijd op de site aangeven voorkomt teleurstellingen

Hopelijk heb je er wat aan.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: inkoop

30
TrailerPlus schreef:
byrosa schreef:
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
......
......maar ik hoor graag jullie eigen ervaringen waar je nog meer rekening mee moet houden.
alvast bedankt voor de hulp ;-)
Dat was de vraag en die is naar mijn idee talloze malen getracht te beantwoorden.

Om kort te gaan:
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
-Wie goed doet, goed ontmoet

DIT IS WAT IK AANGAF:nu is het punt dat ik as dinsdag naar een aantal leveranciers ga in parijs(ik heb graag persoonlijk contact)en ga dus spullen inslaan.
mijn vraag is aan iedereen:waar moet ik op letten in het algemeen.
LETTEN IN HET ALGEMEEN OMDAT IK IN PARIJS BEN EN HET MISSCHIEN ANDERS IS DAN IN NL EN OOK DUITSLAND WAAR IK OOK ZAKEN HEB GEDAAN....

waar je nog meer rekening mee moet houden
- als je niets hebt, kun je (nog) niets verkopen. Je site ziet er goed uit, alleen is nog niet gevuld. Hierdoor zullen mensen tevergeefs je site bezoeken en dus eerder afhaken.
- De grote zoekerd leest hier ook mee, harde uitspraken blijven lang staan
HOE WEET JIJ WAT IK HEB???SITE IS NOG NIET AF DUS DAT KLOPT EN IK MAAK OOK NOG GEEN RECLAME NIETS ERMEE...HOE KOM JE DAARBIJ???MET EEN ZAAK WAAR NIETS OP STAAT...HIJ STAAT ALLEEN OPEN OMDAT ER DAGELIJKS EVEN OP GEWERKT WORDT EN OMDAT NIEMAND HET NOG KENT IS DAT NIET ZO EEN PROBLEEM VOOR NU...

-Pas op met te grote voorraad. Je bent al vanaf augustus aan het oriënteren. De zomerkleding is nu wellicht minder waard?
- levertijd op de site aangeven voorkomt teleurstellingen
ORIENTEREN STAAT LOS VAN MIJN VOORRAAD...IK SNAP NIET HOE JE ERBIJ KOMT DAT IK ZOMERKLEDING HEB???EN IK HEB NOG NIETS AANGEGEVEN OVER HOE OF WAT...CONTINUE DIE VERONDERSTELLINGEN...
DIT IS MIJN GROOTSTE IRRITATIE...ER WORDT MAAR VERONDERSTELD.......JULLIE KUNNEN TOCH IN HEMELSNAAM NIET WETEN WAT IK WEL EN NIET DOE EN WAT EN WEL IK NIET IN HUIS HEB EN IK HEB ZEKER GEEN ZOMERKLEDING LIGGEN....IK HEB GEEN BROODNOOD..DIE WEBWINKEL IS EEN DING ERBIJ...IK HEB EEN MANAGEMENT & PR BEDRIJF WAT MIJN BROODWINNING IS...DUSSSS

Hopelijk heb je er wat aan.THX ...HULP IS ALTIJD WELKOM,HAD ALLEEN LIEVER HULP GEHAD OP DE VRAAG DIE IK STELDE DAT IS HET ENIGE WAT IK TELKENS AANGAF...DE REST NIET VAN BELANG...