Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

1
Beste Iedereen

Ik ben aan het kijken voor onze nieuwe webshop (gemaakt met virtua mart) welk betaal systeem wij willen gaan gebruiken voor onze shop.

Iemand heeft mij Multisafe pay geadviseerd, omdat deze een koppeling heeft met Virtua Mart en dus ook makkelijk geinstalleerd kan worden. Veel betaal mogelijkheden heeft en ook wat prijs betreft goed is.

Wat is jullie ervaring is Multisafe pay, duur of juist goedkoop? En werkt alles goed en probleem loos?

Of adviseren jullie mij misschien een ander betaal systeem (ik wil ideal en credit card)? Zo ja welke?

Ik zie graag jullie reactie tegemoet, in iedergeval alvast bedankt voor het lezen en evt. de reactie.

MVG, Ferry

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

2
Alle betalingsproviders werken redelijk foutloos en professioneel, zo ook Multisafepay. Los van dat ze allemaal werken met software van derden. Als iDeal eruit ligt, dan zijn al die betalingsproviders gewoon de pineut zeg maar. Ze hebben er nul controle over.

Qua prijs zou ik Multisafepay een beetje in het midden leggen. Het is afhankelijk van je volume en verdere wensen naast iDeal of Multisafepay de allerbeste oplossing voor jou is maar verkeerd zijn ze dus niet.
Nu op mijn weblogs:

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

3
@ Dirkjan

Bedankt voor je reactie, mijn volume ligt laag. Ik start met deze webshop.

Heb jij dan misschien een ander betaal systemen, die misschien beter geschikt zijn voor ons? (wat prijs/service betreft) Ik wil in ieder geval Ideal en Credit card.

Graag je reactie, BVD.

Ferry

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

4
Ik zelf werk ook met Joomla incl. Virtuemart en heb op twee webshops beide Multisafepay. Werkt erg goed, je betaald alleen €0,49 cent per transactie en nog een keer €0,50 als je geld wilt laten uitbetalen naar je rekening. Ik denk dat het slim is om je keuze te baseren op het aantal bestellingen en omzet die je verwacht. Wil je gewoon iDeal via je bank, ben je namelijk veel duurder uit bij weinig bestellingen. Maar bij grote aantallen kan dit weer voordeliger zijn namelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

5
PayPal voor creditcards.
Sisow voor iDeal.

Ik neem aan dat je een zakelijke rekening hebt? Dan kun je zo iDeal aanvragen bij je bank. Dit is voor iDeal Lite geheel gratis en kost slechts 0.4-0.5 euro p transactie.

Als je bij SeoShop zit kun je zelfs de mogelijkheden en voordelen (o.a. minder € per transactie) van iDeal professional gebruiken met de kosten van iDeal lite (0€ dus)

Overigens begrijp ik niet waarom zo veel mensen gebruik maken van PSP's voor iDeal. Via je bank is dit vaak veel voordeliger en heb je het geld meteen op je bankrekening staan.

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

6
RicardoV schreef:Overigens begrijp ik niet waarom zo veel mensen gebruik maken van PSP's voor iDeal. Via je bank is dit vaak veel voordeliger en heb je het geld meteen op je bankrekening staan.
Je kunt het voordeel uitrekenen. Bij mijn bank betaal ik € 20 abonnement per maand en € 0,40 per iDEAL-transactie, bij mijn PSP alleen maar € 0,44 per transactie. De bank is dus pas voordeliger vanaf 6.000 transacties per jaar:

€ 20 per maand ÷ € 0,04 prijsverschil = 500 transacties per maand

Bij hogere volumes zijn de transactiekosten bij zowel banken als PSP's bespreekbaar.
StoreCore.io

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

7
Ward schreef:
RicardoV schreef:Overigens begrijp ik niet waarom zo veel mensen gebruik maken van PSP's voor iDeal. Via je bank is dit vaak veel voordeliger en heb je het geld meteen op je bankrekening staan.
Je kunt het voordeel uitrekenen. Bij mijn bank betaal ik € 20 abonnement per maand en € 0,40 per iDEAL-transactie, bij mijn PSP alleen maar € 0,44 per transactie. De bank is dus pas voordeliger vanaf 6.000 transacties per jaar:

€ 20 per maand ÷ € 0,04 prijsverschil = 500 transacties per maand

Bij hogere volumes zijn de transactiekosten bij zowel banken als PSP's bespreekbaar.
Zijn die 20 euro, abbonementskosten voor iDeal gebruik, en niet voor het onderhouden van de zakelijke rekening?

Dan heb je gelijk, is het niet voordelig. Echter zoals eerder gezegd, heeft het wel een aantal andere voordelen ( direct op bank gestort etc. )

Voor mij is het in iedergeval wel aantrekkelijker.
Ik betaal 3euro per maand voor mijn zakelijke rekening en heb daarbij 0€ kosten voor iDeal (vast). Terwijl ik de voordelen van iDeal professional heb (0.4€ p trans.).

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

8
RicardoV schreef:Zijn die 20 euro, abbonementskosten voor iDeal gebruik, en niet voor het onderhouden van de zakelijke rekening?
Dat is inderdaad alleen het iDEAL-abonnement en dat komt nog bovenop de andere bankkosten (zo'n 15 tot 20 euro per kwartaal voor elke bankrekening). Kennelijk moet ik eens omzien naar een andere bank.
RicardoV schreef:Dan heb je gelijk, is het niet voordelig. Echter zoals eerder gezegd, heeft het wel een aantal andere voordelen ( direct op bank gestort etc. ).
Onze PSP boekt het volledige tegoed elke maandag over. Automatisch en gratis: we hoeven er niets voor te doen en het kost ook niets. Zo heel groot is het voordeel van iDEAL via de eigen bank in snelheid, gemak of betrouwbaarheid dus voor ons ook niet, te klein in elk geval om er meer voor te betalen.
StoreCore.io

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

9
Beste Iedereen

Bedankt voor jullie reactie, maar klopt het dat je bij Mulitisafepay ook nog eens per maand € 45 abo. kosten betaald. Dit boven op de bancaire kosten (ideal €0.49per transactie?)etcetc. zie deze link: http://www.multisafepay.com/nl/connect/

Want als dit zo is, klopt denk ik jullie berekening niet echt, en is via de bank ideal en mastercard betalingen goedkoper, zowel bij lage als hoge volume's?

Graag jullie reactie, BVD.

Ferry

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

10
Msp connect kost indd 45€ pmaand.

Verschil is dat o.a. de klanten direct op de etaalpagina komen, en wat minder variabele kosten. Bij msp fast checkout ( mag god weren waarom het fast checkout heet ) moeten je klanten eerst via msp een account aanmaken, niet echt bevordelijk.

Re: Mutlisafe pay is dat de juiste keuze?

11
http://pspcheck.nl/

Hier heb je een redelijk overzicht denk ik. Kan je misschien helpen met de keuze.
Wat VirtueMart betreft koppelen aan een PSP of direct aan een bank is geen probleem. Je bent echt niet afhankelijk van Multisafepay om te kunnen gebruiken met VirtueMart.
Zelf een keer gekoppeld met de bank en een keer via een PSP (Mollie)

Bij de bank (ING) betaal je gek genoeg inderdaad te veel aan abonnements kosten, 20 euro + transactie kosten.
PSP (Mollie), aangezien de klant al een bestaande andere webwinkel had en de webwinkel die ik toen verkocht, moest de zelfde gaan gebruiken. Het koppelen aan ING kosten nog eens extra 20 euro per maand aan abonnements geld, absurd toch! Dus met 2 webshop zou diegene 40 euro per maand moeten betalen!