Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

1
Het Discreetbezorgd waarborg in een nieuw waarborg welke zich onderscheidt ten opzichte van alle huidige webwinkel waarborgen. Het Discreetbezorgd waarborg is namelijk gestart om consumenten te ontzorgen bij het doen van een intieme aankoop via het web. Het scala van intieme artikelen dat online te verkrijgen is wordt constant groter en webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Helaas gaat het ten nadelen van de klant tijdens de bezorging van dit soort bestelling geregeld mis.

Zo scheuren bestellingen geregeld open door ondeugdelijk verpakkings- materiaal of worden bestellingen in de uiterste gevallen zelfs door de koerier voor de deur gelegd. Dit blijkt uit recentelijk onderzoek uitgevoerd door Kassa onder 3800 respondenten. 37% van de respondenten gaven aan dat de bestellingen na een tweede mislukte bezorgpoging ongewenst bij de buren werd afgegeven. Een ongewenste situatie voor de consument. Zeker bij bestellingen van intieme aard!

Reeds bestaande webwinkel waarborgen in de markt bieden niet de juiste bescherming in deze problematiek en zeggen niets over de wijze van bezorging en verpakking van intieme bestellingen. In die hoedanigheid onderscheidt het Discreetbezorgd waarborg zich. Een kwaliteitsstandaard welke een must have is voor iedere web winkelier die de privacy van haar klant zeer serieus neemt.

Webwinkels die zich confirmeren aan de criteria van Discreetbezorgd waarborg tonen daarmee zichtbaar aan bestellingen worden bezorgd in een stevige, blanco, vanaf de buitenkant onherkenbare verpakking. Dit biedt de consument de zekerheid die hij verlangt.

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

2
Welkom welkom!

Dit kan een goed keurmerk zijn voor webshops die inderdaad intieme artikelen verkopen.

Maar naar mijn ervaring vermelden de meeste webshops echter of ze discreet verzenden of niet. Waarom zou je daar nog een keurmerk voor nodig hebben om dat te bevestigen?

Hoe test het keurmerk de webwinkels? Plaatsen ze een order bij de webwinkel? Hoe anders kun je certificeren dat zij o.a. discreet en niet bij de buren afleveren.

Daarnaast kun je ( in ieder geval bij PostNL ) na de eerste bestelpoging aangeven wanneer je het pakketje geleverd wilt hebben, of dit bij de buren mag of juist niet! Zo kunnen klanten ook zelf voorkomen dat iets bij de buren terechtkomt, waarom een keurmerk voor geen bezorging bij de buren?

Er is veel kritiek over keurmerken de laatste tijd. Veel webshops certificeren maar raak om omzet te genereren. Ik vraag me dus oprecht af hoe dit keurmerk een webshop certificeert.

Wat doet dit keurmerk wanneer de criteria worden overtreden door een webshop? Een klant geeft aan dat toch blijkt dat een pakketje bij de buren is afgeleverd?

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

3
@ RicardoV

Ons doel is een kwaliteitsstandaard voor discrete bezorging neer te zetten.

De meeste webwinkels pretenderen inderdaad dat zij bestellingen discreet verzenden. In de praktijk blijkt echter dat niet voor 100% de waarheid is. Dit is erg vervelend voor webwinkels die wel doen wat ze pretenderen. Denk aan recentelijke opschudding rond het Thuiswinkel waarborg. Iedere webwinkel geeft aan persoonsgegevens veilig op te slaan. In de praktijk blijkt dat dit getoetst dient te worden omdat het ander niet voor 100% wordt gedaan.

Iedere webwinkel die zich aanmeldt wordt getoetst. Dit wordt inderdaad op onze website nog niet optimaal gecommuniceerd. Hier wordt op dit moment aan gewerkt. Tijdens de jaarlijkse certificering worden webwinkels vanzelfsprekend getoetst op alle door ons gestelde criteria. Daarnaast besteld een mystery shopper willekeurig een aantal keer per jaar bij aangesloten webwinkels.

Niet iedere pakketbezorger levert zijn diensten zoals PostNL dat doet. Daarnaast besteed ook PostNL zijn pakketbezorging in de praktijk uit aan onderaannemers. De marges staan onder druk waardoor de kwaliteit daalt. Uit recentelijk onderzoek van Kassa onder 2800 respondenten blijkt dat 37% van de respondenten aangaf dat de bestellingen na een tweede mislukte bezorgpoging ongewenst bij de buren werd afgegeven. Een ongewenste situatie. Zeker bij bestellingen van intieme aard!

Klachten over gecertificeerd webwinkels kunnen bij ons worden aangemeld. Deze klachten worden onafhankelijk onderzocht. Ook dit onderwerp is nog onderbelicht op onze website. Wanneer blijkt dat de webwinkel zich niet aan de afspraken houdt royeren wij de webwinkel direct welke binnen 24 uur dient te staken met alle uitingen van het Discreetbezorgd waarborg. Daarbij plaatsten wij de betreffende webwinkel voor minimaal 1 jaar na royering op onderstaande royering- en misbruiklijst.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

5
discreet schreef:Ook dit onderwerp is nog onderbelicht op onze website.
Discretie is een van de kerncompetenties in deze branche, een onderdeel van de core business. Hoe wil je dan daarop toezicht houden als je de eigen core business, het toezicht houden, nog niet op de rails hebt? "Onderbelicht" kun je ook lezen als een eufemisme van "niet opgelost".

Hoewel ik het concept begrijp en waardeer (heb ik per PB toegelicht), ontstaat de indruk dat dit het zoveelste keurmerk is voor gebakken lucht. En daarvan hebben we er al héél véél voorbij zien komen op dit forum en allemaal afgeschoten.

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

6
Mag ik zeggen dat ik persoonlijk vooral om je naam niet geinteresseerd ben?

Professioneel en klantvriendelijk leveren lijkt mij veel interessanter dan discreet. Dat discretie een van de belangrijkste factoren van professionaliteit en klantvriendelijkheid is doet daar niets aan af maar dan zit het niet direct in je naam. Bij discretie denk ik simpelweg aan erotiek en dus verlies je een groot gedeelte van mogelijke klanten die gewoon een professionele bezorging willen. Neem nu de feestdagen, ik wil een blanco doos van de webwinkel want dan ziet mijn vriendin niet wat ik heb gekocht.

En wat ik eigenlijk storender vind: Waarom noem je het waarborg als je niets waarborgen oftewel garanderen kan? Waarom niet gewoon de Discreetbezorgd check? Of de Correctbezorgd Check waar men op kan klikken en in tien stappen ziet waarom de bezorging van die winkel beter is dan alle anderen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

7
Interresant dit. Ik verkoop o.a. gps-volgsystemen. Hoewel deze natuurlijk voor ritregistratie en anti-diefstal toepassingenen bedoeld zijn krijg ik ook wel eens vraag van een 'echtgenoot' die wel eens wil weten wat vrouwlief uitvoert.

Het lijkt me best interessant om te verduidelijken dat we netjes en discreet leveren. Ik leg met het woordje discreet wel gelijk de link naar erotische artikelen, dus ben ik bang dat ik een autoverhuurbedrijf weer een beetje afschrik op mijn website als er een 'discreetbezorgd waarborg' op staat. Je wilt niet de indruk wekken dat je een shop bent die zich richt op figuren die stiekem een volgsysteem willen kopen. Ik richt me immers meer op bedrijven.

Ik ben eigenlijk best enthousiast, maar misschien had ik het toch liever in een andere vorm gezien. Als bijvoorbeeld een verlengstuk van een bestaand keurmerk. Of iig zonder het woordje waarborg erin. Hoe meer waarborgen en keurmerken er komen hoe minder vertrouwen klanten hebben in zo een waarborg en keurmerk.

Desalniettemin welkom op het forum :D

Re: Hallo, wij zijn het Discreetbezorgd waarborg

8
Ik denk dat er meer zijn zoals Leonard H. Ik denk dat een zeer groot gedeelte van online aankopen bedoelt is als verrassing, voor een verjaardag bijvoorbeeld. Een soort extra keuze tijdens het bestellen die ervoor zorgt dat de bezorging extra aandacht krijgt en discreet plaatsvindt, is voor meer dan alleen de erotiekhandel interessant.

Los daarvan is dat natuurlijk een keuze. Als je je specifiek op de erotiekhandel richt is het woord discreet in ieder geval duidelijk.
Nu op mijn weblogs: