Verzending Postnl

1
Hallo,

Ik verzend nu de laatste tijd veel met PostNL en vroeg me af hoe het zit met de BTW, ik heb namelijk een zakelijk account aangemaakt maar er staat altijd 0% BTW terwijl ik juist BTW zou moeten betalen en weer moeten kunnen vorderen, toch? Of ik neem ik nu iets verkeerd aan..

Re: Verzending Postnl

2
je mag alleen afdragen en jij krijgt niets terug.

post is vrijgesteld van btw, als je zakelijk gaat verzenden, reken je de btw erbij, percentage afhankelijk van het product dat je verzend. b.v. koekjes 6% = verzendkosten +6% btw. koektrommel 19% dus verzendkosten +19%.
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout

Re: Verzending Postnl

4
danielos schreef:Oke bedankt voor je uitleg. Toch raar dat PostNL is vrijgesteld van btw en bijvoorbeeld DHL niet.
Dat komt omdat PostNL van de overheid de opdracht gekregen heeft om de post in Nederland te verzorgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzending Postnl

6
Raar, ik krijg ook een factuur/orderbevestiging in de mail en er staat BTW vrijgesteld over €..
en dan Totaal BTW €0,00
Terwijl ik ook een zakelijk account heb..