zaken doen met USA, ervaringen ...??

1
Zoals ik al aangaf in een eerdere topic, ligt mijn markt voor het grootste deel in USA.

Zijn er mensen hier die daar al meer ervaringen mee hebben ?

Ik ben benieuwd waar ik tegenaan kan lopen.
Nu zijn we nog in de onderzoeksfase; later dit jaar is de bedoeling open te gaan.

Ik hoor graag van jullie

Groeten,

Re: zaken doen met USA, ervaringen ...??

2
Hangt een beetje af van de producten die je gaat verkopen. Als het electronica is zou ik in ieder geval een goede aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.

Incidenteel ontvang ik wel eens een ordertje uit de USA. Vermeld dan netjes de HS code op de commercial invoice voor vlotte doorgang bij de Douane etc.

Re: zaken doen met USA, ervaringen ...??

3
Vanaf 2006 doe ik goede zaken met amerika. De verzendkosten zijn hoog maar als je een contract met UPS afsluit zijn die kosten te overzien. Deze regelen ook de invoerrechten en de BW voor je . Als je op het adres etiket je BTW nr laat zetten is de douane geen probleem. Heb mijn zendingen meestal met 3 dagen in huis.
Goed contact met de leverancier is wel essentieel. Ben zelf niet in amerika geweest maar de fabrikant is hier wel geww=eest en na een goed gesprek krijg je heel veel gedaan. Zij zijn altijd entousiast over onze inzet en kennis van de andere talen.
http://www.shopsuperbluestuff.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: zaken doen met USA, ervaringen ...??

5
Voor brieven en grote enveloppen is het ok, maar Florida heeft een slecht systeem, daar wordt net als in NL veel gestolen.
Aantekenen heeft geen zin, daar doen die Yanken niets mee, gaat gewoon in de zak. Aantekenen dekt alleen van hier naar het vliegtuig. TNT zegt dit natuurlijk niet. Dus gewoon opsturen en zelf het risico dragen. Standaard mail duurt plm. 3-5 dagen, maar houdt rekening met 1 maand, bijv. de december maand. Als klanten zeggen dat ze niets ontvangen hebben dan moet je ze 1 maand aan het lijntje houden, is het er dan nog niet dan kun je gevoegelijk aannemen dat het gestolen is. Heel soms heeft de douane een stiptheidsaktie en dan loopt het uit de hand. Heb wel eens gemerkt dat het dan wel 2 maanden kan duren, omdat een klant zo netjes was om het te melden en mij alsnog het door mij vergoede bedrag terugbetaalde.