Kortingsbonnen via winkel?

1
Hallo

wij zijn een goed lopend bedrijf wat o.a. een webshop heeft in sierraden en parfum. Nu heeft onze vorige host (davohost) er een potje van gemaakt en hebben we onze winkel moeten verhuizen.
Echter.. dit geeft problemen. Nu moeten we alles opnieuw op gaan bouwen.

Tijd voor een nieuw begin.

We willen ook kadobonnen gaan uitgeven. Maar hoe verwerk ik deze in de webshop?

groeten

Re: Kortingsbonnen via winkel?

2
De veiligste oplossing is elke kortingsbon een unieke code meegeven en die centraal opslaan in de database. Zo weet je zeker dat elke bon maar één keer wordt gebruikt.

Bijkomend voordeel is dat je later ook kunt volgen waar de gebruikte kortingsbonnen vandaan komen, zodat je per reclamecampagne de effectiviteit kunt meten.

Let verder op technische zaken zoals een kortingsbon die in één keer moet worden besteed versus een bon met een tegoed dat voor meerdere aankopen kan worden gebruikt (een soort spaarkaart dus) en de geldigheidsduur van de bon.
StoreCore.io

Re: Kortingsbonnen via winkel?

4
Wat ik dus nu begrijp is dat ik kadobonnen in de winkel kan zetten/ allen apart? En daar een unieke code aan meegeven?
Of kan dat in bulk en maakt hij automatisch een nieuwe code aan (zoals de facturen).

Bedankt voor jullie reaktie alvast!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kortingsbonnen via winkel?

7
wij kunnen korting op verschillende manieren toekennen.

per tijdsinterval, per klant, % per klant, eenmalige waardebon. Het zit allemaal al in onze shop (licentie) en het werkt prima.

We kunnen dan akties gedurende een bepaalde periode instellen, maar ook een korting meegeven aan een besteld artikel. Dus artikel X bestellen = waardebon in €, te verzilveren bij een volgende bestelling.

Alle variabelen stellen we zelf in. Werkt ook goed bij retouren of (kleine) credit. We storten dan niet terug, maar kennen een bedrag toe aan het klantaccount. Verwerking autom. en te besteden bedrag verschijnt na log-in op de site. In geval van credit wel altijd overleg met klant.

Het ligt natuurlijk heel erg aan het type shop.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn