pakket kwijt TNT

1
Ik heb laatst een pakket naar Belgie verzonden met de TNT, maar volgens klant is deze niet aangekomen. Pakket is onverzekerd verzonden en ook niet te traceren.
Wat doen jullie in zo'n geval? Probleem bij de klant neerleggen?

2
Heb je al contact gehad met TNT? Meestal zijn ze vrij behulpzaam in het zoeken naar het pakket. Maar als het echt niet te vinden is, is de beste oplossing om het product nog eens te sturen. Dit keer met Track & Trace. Probleem bij de klant neerleggen is zelden een goede oplossing!

Re: pakket kwijt TNT

3
Kajole schreef:Probleem bij de klant neerleggen?
Als er reeds betaald is maar het product is nooit bij de klant aangekomen moet je een nieuwe sturen, als de klant hier om wat voor rede dan ook (of helemaal zonder opgave van rede) niet mee akkoord gaat ben jij wettelijk verplicht 100% geld te vergoeden. Termijn hiervan weet ik zo niet maar dacht iets van binnen 4 tot 6 weken (???).

Bovendien leg je in zo'n geval het probleem niet bij de klant neer lijkt mij? Het is jouw verantwoordelijkheid en risico als aanbieder om het product bij de klant te laten komen.

Eerst maar even bij TNT informeren lijkt mij ook het beste.

4
Ik heb al besloten de klant een nieuw pakket te sturen (en haar het pakket terug te laten sturen indien het alsnog binnen komt). Vindt het wel een lastige. Het is toch een bestelling van boven de 100 euro. De klant heeft de keuze om verzekerd te verzenden. In mijn algemene voorwaarden staat ook dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verlies, beschadiging of diefstal tijdens de verzending.
Bovendien kan een klant ook gewoon zeggen dat het niet is aangekomen. Dit valt niet te controleren (maar is andersom natuurlijk ook zo).

Ik heb contact gehad met tnt maar een basispakket naar het buitenland is helaas niet te traceren. "Pech gehad mevrouw, misschien komt het nog aan".
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Kajole schreef:Ik heb al besloten de klant een nieuw pakket te sturen (en haar het pakket terug te laten sturen indien het alsnog binnen komt). Vindt het wel een lastige. Het is toch een bestelling van boven de 100 euro. De klant heeft de keuze om verzekerd te verzenden. In mijn algemene voorwaarden staat ook dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verlies, beschadiging of diefstal tijdens de verzending.
Bovendien kan een klant ook gewoon zeggen dat het niet is aangekomen. Dit valt niet te controleren (maar is andersom natuurlijk ook zo).

Ik heb contact gehad met tnt maar een basispakket naar het buitenland is helaas niet te traceren. "Pech gehad mevrouw, misschien komt het nog aan".
Ik begrijp dat het vervelend is alleen is het gewoon risico.
Heb zelf een tijdje bij een van de grotere platenzaken gewerkt, daar kunnen klanten ook terug komen met een product, soms boxsets van €70, en zeggen "kijk hier zit een kras op" en krijgen hun geld terug. Of dit nou door de zaak of de klant komt weet je niet. Zo kregen wij er toch zeker 3 a 4 in de week, niet allemaal krassen natuurlijk maar wel defect.

Niemand zegt dat een webshop die geen grote omzet draait zonder risico is :wink:

Als iemand dit een tweede keer komt vertellen zet je natuurlijk je vraagtekens bij die persoon en kom je er denk ik wel mee weg als je de klant weigerd (webwinkelverbod?).
Als je veel dure artikelen verstuurd kan je het denk ik beter aangetekend sturen zodat je niet aan honderden euro's hoeft te vergoeden.

Goed dat je het gelijk opnieuw verstuurd hebt trouwens.

6
Je hebt gelijk. Het is het risico van ondernemen.
Heb gelijk ook even uitgezocht hoe het nu wettelijk geregeld is.
En idd moet de webwinkel het artikel binnen 30 dagen opnieuw verzenden.
Het risico ligt bij de verkoper.
Dus die regel in mijn algemene voorwaarden (als in de a.v. bij heel veel andere webwinkels), heeft weinig zin.

Is ook wel begrijpelijk. Als ik de klant was geweest had ik het ook niet geaccepteerd als mijn pakket niet was aangekomen.

7
Algemene voorwaarden gaan NOOIT boven de wet :idea:

Als ik me niet vergis is verzekerd naar Belgie 50ct extra. Altijd doen dus.

Ik heb standaard 4,95 verzendkosten. De rest leg ik zelf bij. Ik maak dan zelf de keuze tussen wel of niet aangetekend/met handtekening voor ontvangst. Doe ik het niet om geld uit te sparen dan neem ik dus bewust het risico dat ik een probleem heb als het pakket niet ontvangen wordt.

Vaak is het een afweging tussen de kostprijs van de zending (Hoeveel geld kost het mij als het zoekraakt) en hoe betrouwbaar komt de klant over.

Zo heb ik eens een flinke bestelling gehad van een klant met een mailtje erbij dat het geld echt absoluut al was overgemaakt en of het vandaag al verzonden kon worden. Ik vertrouwde het niet en heb het niet gedaan. En idd nooit geld ontvangen. Zo kan je ook de mist in gaan met versturen van je pakket. Als ik het niet vertrouwt of de kosten van vervangen zijn me te hoog vraag ik een handtekening voor ontvangst.

Dat zijn dingen die je toch voor jezelf al helemaal uitgedacht moet hebben voordat je uberhaupt met een webwinkel gaat beginnen. Verzenden van een bestelling is je core business. Ik kan je nu al vertellen dat niet alle mensen eerlijk zijn en zeggen dat het pakket niet is aangekomen terwijl ze het wel hebben. Bedenk nu al hoe je met die situaties omgaat
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]