Sociale werkvoorziening?

1
Hallo
Zoals ik volgens mij al eerder vermeld heb zit in de wia.
Na een informeel gesprek met mijn casemanager heeft ze mij een optie aangeleverd waar ik zelf nog niet was opgekomen.
Door de aard van mijn ziekte zijn er periodes waar ik zelf verminderde mogelijkheden heb om zelf de logistiek te verzorgen.
Mijn case manager stelde mij toen voor om te gaan kijken bij de diamantgroep /sociale werkvoorziening.
Volgens haar zou de kwaliteit even goed zijn als bij een fulfillment bedrijf.
Natuurlijk zou dit ook erg passen bij de ideologie achter mijn winkel ( minima doelgroep)
Maar ik heb natuurlijk wel veel vragen en twijfels.
1 dan zou ik zelf verminderd zicht hebben op het proces.
2 door de bezuinigingen is er dan geen kans dat de kwaliteit omlaag gaat.
3 zou ik dan ook gewoon langs kunnen komen en me kunnen "bemoeien".
4 zou het dan niet duurder zijn dan het uit te besteden aan een "gewoon" bedrijf
Veel vragen en weinig antwoorden via google dus de enigste echte oplossing zou zijn om met ze in gesprek te gaan.

Maar ik vroeg me af of hier ook mensen waren die hier ervaring mee hebben

BVD linda

Re: Sociale werkvoorziening?

2
Linda, dit vind ik een bewonderenswaardige visie! Als ik zie hoe snel en nauwkeurig de (meestal) dames bij een professioneel fulfilmentbedrijf werken, kan ik me enerzijds niet voorstellen dat dit hoge serviceniveau ooit wordt gehaald door een sociale werkvoorziening. Maar anderzijds: als de kosten vergelijkbaar zijn én je er een sociaal-maatschappelijk of persoonlijk doel mee bereikt, dan zou ik het een kans gunnen.
StoreCore.io

Re: Sociale werkvoorziening?

4
Hoi Linda,

Ik besteed een deel van het maken van de pakketten ook uit aan een sociale werkplaats en mijn ervaring is over het algemeen positief. Voor de prijs kan ik het in elk geval niet ergens anders laten doen. Andere kant is wel dat het mij meer tijd kost, je moet duidelijk de vinger aan de pols houden en heel duidelijk (liefst met fysieke voorbeelden) uitleggen wat de bedoeling is. Soms wat meer geduld hebben dan normaal. Het contact met de medewerkers van de werkplaats en de chauffeursdienst is wel heel gezellig ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.