dropshipping

1
hoe zit dat dropshipping nu juist in elkaar ? vind er niet echt een deftige uitleg over..
en is een webshop beter met of zonder dropshipping ?

Re: dropshipping

3
Dropshipping, heel simpel uitgelegt...
Je vekoopt producten direct uit voorraad van de leverancier, de leverancier verpakt en verzend de producten namens jou. Jou klant betaald aan jou en jij betaalt aan de leverancier.

Het is een logistiek proces.
De meningen over dropshipping lopen op dit forum erg uiteen, "veel tegenstanders", maar ook zeker medestanders, dat is wat ik proef op dit forum. Persoonlijk, denk ik dat er niet iets bestaat als goed of slecht voor een webwinkel, het is helemaal afhankelijk van een heleboel factoren.

Dropshipping komt wel steeds meer in, er zijn inmiddels al wel veel bedrijven die aan dropshipping doen.

Re: dropshipping

4
BeOriginal schreef:Dropshipping komt wel steeds meer in, er zijn inmiddels al wel veel bedrijven die aan dropshipping doen.
Dropshipping heeft ook voor de leverancier voordelen! Want de prijzen kunnen omhoog en de verzendkosten omlaag (door bundeling van pakket aantallen). Belangrijkste voorwaarde voor succesvolle dropshipping is denk ik de snelheid van de leverancier. In feite hoeft de klant het in dat geval het helemaal niet te 'merken'.
Webwinkel Beginnen? https://www.onetoshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: dropshipping

5
met een goeie shop, is dropshipping een aanvulling op het bestaande proces.

wij drukken met één druk op de knop een mail met pakbon naar de leverancier.
goeie afspraken maken met leverancier die zich daar ook aan houdt.

enkel en alleen dropshipping wordt lastig, gezien garantie, retouren, niet thuis, transportschade.

verhaal van neuzen dezelfde kant op

zoals Wouter Hol ook al eens aangaf is dropshipping een manier van logistiek en geen verdienmodel an sich
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: dropshipping

6
Wanneer je dropshipping als "extra" doe, hoe doe je dat dan met verzendkosten?

Stel een klant besteld een item wat je op voorraad heb, en hij besteld een item wat via dropshipping gaat, je zou dan 2x verzendkosten moeten berekenen. Tevens krijgt hij 2 pakketjes, dit vind ik zelf niet professioneel staan. Hoe geven jullie dit aan de klant door?

Re: dropshipping

7
we leveren voornamelijk uit eigen voorraad en hebben het 'dropshipassortiment' ook zelf liggen.
dropship doen we in principe alleen met op zichzelf staande orders van een of meer art. uit dropshipassortiment.

Soms hebben we iets niet liggen en is het idd een mix. dan is nasturen sowieso al aan de orde en laten we het ontbrekende door leverancier opsturen. beetje mee spelen.

klant nooit twee keer laten betalen. Die kosten zie ik nl. als mijn gebrek (aan voorraad) het is óf voorraadkosten óf verzendkosten voor ons.

Je kan naar mijn idee nooit gezond opereren zonder gezonde marge. Als je gaat dropshippen om makkelijk geld te verdienen zit je er m.i. naast.
Het gaat ons om de drukverlaging op logistiek en snelheid naar klant toe.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: dropshipping

8
Dropshipping heeft ook voor de leverancier voordelen! Want de prijzen kunnen omhoog en de verzendkosten omlaag (door bundeling van pakket aantallen). Belangrijkste voorwaarde voor succesvolle dropshipping is denk ik de snelheid van de leverancier. In feite hoeft de klant het in dat geval het helemaal niet te 'merken'.[/quote]


zover kunnen de prijzen niet omlaag bij grotere aantallen. het zijn centen, hooguit enkele dubbeltjes.
een succesvolle webwinkel is altijd een match tussen leverancier en webwinkel. als dat niet op elkaar is afgestemd zal het nooit goed werken.

wij doen aan dropshipping, doen dit al jaren met succes. wij leveren complete databestanden aan. dit moet ook wel omdat dagelijks ons assortiment mutaties kent in voorraad en artikelen. 4 collecties met verloop en dat nog los van de andere producten.

je als dropship klant niet kunnen onderscheiden behalve op prijs is ook niet zo. loop door een winkelstraat en je ziet dat de meeste winkels tot een groep behoren.

http://www.erotiekgroothandel.nl bevat een assortiment die sterk zal groeien dit jaar. het dropship verhaal tot een succes te maken heeft veel gekost. het is een misverstand om te denken dat het niet meer kosten met zich meebrengt. 1 factuur met 100 artikelen kost minder dan 100 facturen met 1 artikel of, 1x100 artikelen kosten minder dan 100x1 artikel verzenden. 100x verpakking, 100x factuur, 100x zegels, verzekering etc etc en dat kost personeel en andere kosten.

voor ons was het van aanleveren van databestanden tot complete gratis webwinkels een oplossing zeker in combinatie met dropship mogelijkheden. we zijn nu zelfs aan het kijken of het retour/omruil verhaal haalbaar is. wat wij wel doen is de kosten doorberekenen. ik ben van mening dat webwinkel eigenaren hun kosten verleggen naar ons en ze de kosten betalen per order inplaats van per jaar. wij brengen deze kosten per order in rekening.

Re: dropshipping

9
Als starter zonder kapitaal is dropshipping wellicht een optie maar ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk te proberen ook zelf voorraad in te kopen en van daaruit te gaan verkopen. Dus al je verdiensten terug in je webshop investeren.

Succes!
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.

http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl