Wat moet ik nu allemaal doen?

1
hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het denken over mijn eigen webshop. Ik heb nu al een dropshipper gevonden, en ik wil met shoppagina.nl gaan werken. Maar hoe nu verder?
De een zegt dat als je webshop voor de hobby is, dat je je dan niet hoeft in te schrijven bij KvK en belastingsdienst. Maar bij shoppagina.nl en mijn dropshipper wordt er wel naar beide gevraagd om van start te gaan.
Ik ben nu student en ik zou toch graag goed willen weten wat er allemaal moet gebeuren voor ik begin, voordat ik overhaast fouten ga maken of vast zit aan de belastingsdienst als ondernemer en al die gekke dingen.

Kan iemand mij meer uitleg geven over wat er nu allemaal moet gebeuren?

groet Sven

Re: Wat moet ik nu allemaal doen?

2
Ik denk dat je het beste gewoon naar de kvk kan gaan en een nummer moet aanvragen. Het kost misschien wat maar dan heb je wel de mogelijkheid tot iDEAL. Het levert bovendien ook meer vertrouwen op voor de klant. Mijn webshop zie ik ook als een hobby en om het allemaal een beetje uit te vinden. Ik betaal nog geen belasting, omdat ik onder een bepaald bedrag zit. Je moet maar even uitzoeken hoe het zit. Overigens krijg je deze informatie ook te horen bij de kvk.

succes
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Wat moet ik nu allemaal doen?

3
Het is sterk aan te raden een KvK inschrijving te doen.
Zoals hierboven al gezegd, om iDEAL aan te bieden heb je een KvK inschrijving nodig en op de Nederlandse markt is iDEAL aanbieden een belangrijk aspect van een webwinkel.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl