Patent

1
Goeie dag,

Is het mogelijk om een patent aan te vragen over een idee voor een website ? Of kan dit alleen op zelf bedachte producten.

Groeten

Re: Patent

2
Op zich kan dat prima.

Om een patent aan te kunnen vragen moet je wel tot in detail uitleggen hoe of wat de website werkt. Als het patent afgelopen is -termijn weet ik zo niet uit mijn hoofd-, dan zijn deze gegevens openbaar. Vraag is of je dat wilt. Merken als Coca Cola hebben geen patent op hun recept, en daarmee is het recept een van de betere bewaarde bedrijfsgeheimen in de wereld.

Re: Patent

3
In theorie: ja

In de praktijk: verdomd lastig.
Om het patent aan te vragen heb je een flinke geldsom nodig, waarschijnlijk kost het net zo veel om het hele idee uit te werken en in werking te zetten in plaats van het patent aan te vragen. Om een patent goedgekeurd te krijgen moet je wel echt iets nieuws en iets unieks hebben. Als ik geplastificeerde olifantendrollen wil gaan verkopen online ben ik wellicht de eerste, maar die drollen zijn al eens eerder verkocht (ja echt!) en dat ik goederen online ga verkopen is ook niks nieuws. Oftewel de eerste zijn is niet voldoende.

Plus de chinezen schijnen het niet zo nauw te nemen met de patenten, zodra jij iets online zet, kopiëren zij het.

Re: Patent

4
Wouter Hol schreef: Als het patent afgelopen is -termijn weet ik zo niet uit mijn hoofd-, dan zijn deze gegevens openbaar .
Nee dat wil ik niet
Tink schreef: Plus de chinezen schijnen het niet zo nauw te nemen met de patenten, zodra jij iets online zet, kopiëren zij het.
Haha ja dat is waar ook. Had op tweakers.net gelezen dat daar laptops worden verkocht met het apple logo en dat de rechter dat ook nog goed gekeurd heeft.

Ik weet wel weer genoeg.

Groeten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.