Feedback webshop -vrouwenkleding

1
Hoi allemaal,

Sinds november 2009 ben ik een eigen webshop begonnen. Van november t/m januari liep het buiten verwachting goed (gemiddeld 50 bestellingen per maand). Vanaf februari is mijn persoonlijke situatie veranderd, ik ben gaan samenwonen waardoor de webshop haast geen aandacht kreeg. Sinds 2 weken heb ik weer internet (aansluiten duurde 4 weken) en de verkoop vanaf februari tot nu valt heel erg tegen.

Aantal unieke bezoekers in januari was 4953 (gem. tijd op site 3,5 minuut), in maart was het 3562 (gem. tijd op site 2,5 minuut). Volgens Analytics komt het merendeel van mijn bezoekers binnen via direct verkeer (rond de 30%) en google (ronde de 15%). Verder heeft mijn webshop PR 3 en wordt het bijna elke avond bezocht door bots.

De marketingaanpak is hetzelfde gebleven:
- adverteren op gratis sites als marktplaza
- persberichten publiceren (o.a. webwinkelnieuws.com)
- advertorials op gerelateerde sites (fashionsites en -blogs)
- profiel op social sites als hyves, facebook en twitter
- enquetebutton op de homepage, de uitkomsten en feedback van bezoekers is alleen positief
- nieuwsbrief met actuele info, acties en prijsvragen, ongeveer 2 a 3 keer per maand
- title tags en meta tags zijn per product in te vullen in de backoffice, en dat heb ik voor elk artikel gedaan.

Ik vraag me af wat jullie bevindingen zijn, wat zijn verbeterpunten, wat kan er veranderd worden, hoe zorg ik ervoor dat de bezoekersaantallen (en dus verkoop) weer omhoog gaan e.d.? Goede tips/opmerkingen/aanvullingen/ideeen zijn welkom!

De link naar mijn webshop:
http://bit.ly/9OCVui

Alvast bedankt!!

2
Hoi Fashionnn,

Goed verhaal, lekker bezig. Wel ben ik benieuwd naar de bouncerate (weigeringspercetage) die analytics aangeeft. Als ik namelijk op jouw homepage kom zie ik heel groot een logo, maar weet ik nog niet waar ik aan toe ben. Boven 'de vouw' (homepage, zonder naar beneden te scrollen) wordt ik te weinig getriggert. Ik zou de site wat traditioneler inrichten; logo kleiner en bovenaan de pagina over de breedte, daaronder de navigatie (home, in de media enz) daaronder direct links de navigatie en midden de midseason sale.

Voor adverteren op advertentiepagina's maak ik gebruik van Advertentieplanet.nl. Daarmee zet je in een keer je advertentie op 7 sites(marktplaza, 2ehands, marktgigant enz enz). Echt een uitvinding.

Daarnaast werk ik bij Beslist.nl, een shoppingsite met 100.000 bezoekers per dag. Als je een datafeed kunt genereren dan kun je je artikelen daar op opnemen. Via Beslist kun je heel veel bezoekers met een hoge koopintentie verwachten, dus meer omzet.

Oh en nog iets... In de traditionele retail is februari een van de slechtste maanden van het jaar, in de internethandel is dat over het algemeen april... Dus je zult aan de bak moeten deze maanden!

Succes!