Briefpapier

1
Ik wil briefpapier laten drukken.
Maar hoe zet ik deze gegevens erop. En wat zijn de beste manier qua afkortingen.
Het verschilt heel erg hoe andere bedrijven dat doen.

KvK: | Btw: | Bank:

Re: Briefpapier

2
Niet echt een antwoord op je vraag maar zou je dat nog wel doen?
Ikzelf ben ermee gestopt en print gewoon op blanco A4 met zelf gemaakte layout.

Daarbij komt nog dat de meeste bedrijven tegenwoordig de facturen via email verzenden.

En als laatst nog het puntje dat als er dadelijk iets verandert, bijvoorbeeld je telefoonnummer o.i.d., dat je met honderd(en) vel(len) onbruikbaar briefpapier zit.

Re: Briefpapier

3
Ik zou inderdaad ook gewoon een layout maken op je computer en dat printen op je paipier, voor zo ver je nog facturen en pakbonnen per post zou verzenden.

Re: Briefpapier

4
De reden dat ik nog steeds pakbon erbij doe is omdat er anders helemaal niks bij zit. Dus dat wil ik voorlopig toch blijven doen.

De reden waarom ik wil laten drukken is omdat ik nu een half jaartje elke week aan het prutten ben om zelf uit te printen. En hij als ik heel vaak achter elkaar print vast loopt. (En dan is briefpapier laten drukken goedkoper dan een nieuwe printer)

En op het briefpapier zelf komt onderaan alleen het logo en de kvk btw en bank nummer.
Die veranderen niet. De rest van de contact gegevens worden bij de factuur/pakbon geprint.

Maar nog steeds de vraag, hoe hoort dat te staan?
Zet je KvK? Of k.v.k? Of KVK? Zelfde geldt voor btw.
En zet je Bank neer? Of zet je rek. nr. neer? En moet je er bij vermelden welke bank?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Briefpapier

5
Als je briefpapier laat drukken moet je het daarna zelf toch nog nogmaals printen?
Wat maakt het dan uit of de printer vastloopt tijdens het printen van de klantgegevens+logo of wanneer je alleen het logo print?
Ik zou er inderdaad ook niet aan beginnen.. Gewoon zelf een logo op de pakbon afdrukken.

Op je vraag:

Iedereen gebruikt het anders.
K.v.k zou ik sowieso niet aan beginnen.
KvK en KVK zijn vast de meest gebruikte. Ik zou voor KvK kiezen omdat dit ook de schrijfwijze is van Kamer van Koophandel.

Bij Bank: zet je geen nummer neer. Daar zet je ABN Amro of Rabobank neer.
Rekening nummer: gewoon je nummer achter zetten. Zou ik niet afkorten.

Re: Briefpapier

6
Ik heb het als volgt:

Tel. 1234
E-mail info@
ING Bank 1234
KvK 1234
BTW NL1234

De contactgegevens rechts uitgelijnd.

Re: Briefpapier

8
Webshop Informatie schreef:Wouter,

Ik zou gewoon een lay-out maken die je gemakkelijk kunt aanpassen. Voor de persoonlijke 'touch' kun je bijvoorbeeld bij vistaprint gratis visitekaartjes kunnen laten maken.
Wat bedoel je met een layout die je gemakkelijk kan aanpassen?
In mijn software kan ik geen briefpapier achtergrond mee printen met de pakbon.

En gratis vistaprint kaartjes zou ik dus nooit doen.

Re: Briefpapier

9
Denk dat je het beste een add-on voor bijvoorbeeld .pdf facturen kunt installeren op je software. Zo kan je een template inladen voor de facturen en kan je de bedrijfsgegevens, die je nu los op briefpapier zou willen hebben, direct mee printen als je de factuur of pakbon print.

Mocht er geen add-on voor .pdf facturen zijn, dan zou je ook de kop- en voetteksten van de browser kunnen aanpassen. Zo kan je ook direct de factuur printen, zonder gebruik te maken van briefpapier.

Re: Briefpapier

10
Laat je logo of huistijl op je briefpapier drukken,
de andere gegevens die eventueel kunnen veranderen, print jezelf via je facturatieprogramma,

Re: Briefpapier

11
Oke, ik ga toch voor het briefpapier. Omdat ik weet dat dat voor mijn situatie toch het handigste is.

Nog even over de tekst. KvK en BTW weet ik. Maar 'Bankrekening nummer' is wel heel lang.

Re: Briefpapier

12
Je kan ook "ABN-AMRO: 123456789" of "Giro: 1224567" neerzetten.

Denk, zeker in het geval van een pakbon, ook aan het wijzen op de zichttermijn. Anders heeft je klant mogelijk recht op een zichttermijn van 3 maanden.

Re: Briefpapier

13
Waarom wil je per sé iets bij je bestelling voegen? Je klant heeft 99% van de tijd niks aan die pakbon behalve meer oud papier.

Re: Briefpapier

14
Elke schreef:Waarom wil je per sé iets bij je bestelling voegen? Je klant heeft 99% van de tijd niks aan die pakbon behalve meer oud papier.
En toch heb ik ook het gevoel dat het beter is dan helemaal niets opsturen en alleen een lege doos/envelop met het product.
Ook handig voor de klant wanneer er nog een nalevering volgt o.i.d.

Re: Briefpapier

15
Elke schreef:Waarom wil je per sé iets bij je bestelling voegen? Je klant heeft 99% van de tijd niks aan die pakbon behalve meer oud papier.
Kunnen verschillende goede redenen voor zijn. Om er enkele te noemen:

• Degene die de bestelling in ontvangst neemt, is lang niet altijd de koper zelf (vooral bij zakelijke klanten). Aan de pakbon kan de ontvanger zien wie wat wanneer heeft besteld.

• Mocht het adresetiket onleesbaar worden, dan is de zending niet reddeloos verloren dankzij de pakbon in de doos of envelop.

• Bij sommige vormen van export moet je een pakbon in een plakzak bijvoegen op de verzenddoos.

• Is de zending onverhoopt incompleet of beschadigd, dan helpen de contactgegevens op de pakbon.

• Op de pakbon kun je wijzen op het recht op retourneren, garanties, enzovoort. Meer in het algemeen is het een "contactmoment" waarbij je de klant nog eens naar je site kunt verwijzen.

• Het uitreiken van een factuur is wettelijk verplicht. Mail je facturen niet, dan kun je ze meesturen.

Kortom, de koper/ontvanger kan om uiteenlopende redenen die je zelf niet goed kunt overzien geholpen zijn met een pakbon.
StoreCore.io

Re: Briefpapier

16
Ik zou ook een pakbon toevoegen. Zelf vind ik dat gewoon aangenamer om een pakje open te doen en de pakbon er in te zien liggen.

Ipv rekening nummer of dergelijke zou ik gewoon IBAN: blablabla en BIC: blablabla vermelden.
Zeker als je ook wel een in ander landen dan NL levert.