Nieuw in de detailhandel

1
Goedenavond,

Mijn naam is Robert Luitjes uit het mooie Giethoorn. 31 jaren jong en al een aantal jaren actief op de arbeidsmarkt na mijn opleiding agribusiness/bedrijfskunde. Jarenlang actief geweest in de agrarische sector met advies/begeleiding/service in de zeer technische kant (robots) en later op een klein R&D afd waar ik alle werkzaamheden om het ontwikkelen heen verrichte voor de ontwikkelaars; communicatie, inkoop, planning, opdrachten binnenhalen, offertes en etc. Daarnaast hadden wij onze eigen boerderij (melkveehouderij). Begin 2011 de keus gemaakt om de boerderij te verkopen, hier is 150% passie voor nodig om 24/7 bereikbaar/ aan het werk te zijn/moeten. Mijn passie was 95% en daarmee red je het niet in het boerenvak.
Na een leven op de boerderij kan er een groot gat vallen (zeker voor de oude garde), ik heb dat anders opgepakt door een bedrijf te starten (http://www.slootschoon.nl) wat toch agrarisch gerelateerd is en zo mijn machines toch rendabel te maken. Daarnaast begonnen in de onroerendgoedmarkt door een aantal loodsen te kopen/verkopen of te verhuren aan kleine bedrijven/particulieren.
Daarnaast al jaren in gedachten om de e-commerce in te stappen. Deze stap heb ik samen met mijn vriendin gedaan en nu bezig met de voorbereidingen van http://www.woongarden.nl om die binnen een aantal weken/maanden online te zetten en de mogelijkheid te bekijken om daar nog een "stenen" winkel aan huis op te zetten. Spannende stap gezien ik onbekend ben in detailhandel en na het lezen van een aantal topics toch een drempel verwacht van leveranciers/groothandel tov webwinkels op het gebied van living. Maar we gaan de strijd aan en dat is ook een uitdaging.

Na het inlezen op deze site wil ik mijn gedachten nog laten gaan om kleine webwinkels de mogelijkheid te bieden opslag en een stuk handling te verzorgen voor degene die net in het gat vallen van thuis te klein, bedrijfspand nog een stap te ver.

Op de site scharrel ik al meer dan een jaar en moet zeggen dat de kwaliteit van de antwoorden erg hoog vindt en er ontzettend veel gerichte info te vinden is. Veel sites verzanden in onthoudbare discussie, hoop dat dat hier behoed blijft..