Even voorstellen: Beginnende webwinkelier met ervaring! :)

1
Hoi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik vond het maar eens tijd worden dat ik me ging voorstellen, dus bij deze...

Nou, mijn naam is dus Gert en ik heb voor en met verschillende grote webshops gewerkt. Maar ik zal even beginnen bij het begin:

Hobbymatig ben ik altijd erg veel met computers, elektronica, modelbouw en auto's bezig geweest. Allemaal technische hobby's dus!

Werkervaring:
-in 2001 tijdens mijn studie begonnen met werken in een lokale computerwinkel, waar ik t/m 2005 heb gewerkt. (opleiding klaar in 2003), hier heb ik erg veel geleerd over inkoop/verkoop van producten en de omgang met klanten.

-2006 voor mezelf begonnen als full-service webbureau, dus websites maken én hosting aanbieden vanaf eigen servers. Erg leerzaam, maar niet veel verdiend. Ik dacht er te makkelijk over en ben erg laks geweest. Het bedrijf bestaat nog steeds, maar ik bied nu alleen nog webhosting aan.

-eind 2007 ben ik op zoek gegaan naar een vaste baan, en gevonden! Dit was bij een van de grootste hardware webshops in Nederland, niet al te ver van zwolle. Hier heb ik precies een jaar gewerkt en wederom erg veel geleerd. Ik heb hier vooral geprogrammeerd aan de shop en aan het interne systeem, maar verder overal wel een beetje meegelopen.

-eind 2008 een nieuwe baan gevonden bij een bedrijfje onder de rook van zwolle dat echt alles aanbied (van kabelinternet in wijken en vakantieparken tot websites bouwen, van een eigen computerwinkel tot systeembeheer, ohja, ook nog narrowcasting oplossingen en andere gekkigheid). Erg hectisch, ongestructureerd en de lonen werden altijd te laat betaald. Dat het nog bestaat verbaas ik me nog steeds over. Aangenomen als programmeur, maar in de praktijk alleen maar aan de telefoon gehangen als helpdeskmedewerker. Je kunt je voorstellen dat ik het hier maar 4 maandjes heb uitgehouden, maar... wel geleerd hoe het beslist niet moet!

-per 1 januari 2009 mocht ik beginnen bij een full-service internetbureau in Groningen. Hier ben ik begonnen met het onderhoud van de nl+be websites van één van de grootste cosmetica webshops/postorderbedrijven ter wereld. Omdat dit bedrijf steeds meer ging centraliseren ben ik binnen dit bedrijf andere dingen gaan doen en uiteindelijk een manusje van alles geworden. Van helpdeskmedewerker op de hostingafdeling tot interne systeembeheerder. In het begin is dat wel leuk, maar ik kwam er niet vanaf. Het was gewoon teveel, en daarbij kwam nog dat er erg veel beloofd werd, en niets werd nagekomen. Veel was er slecht geregeld, en er hing een hele erge studentencultuur. Ik kan er een boek over schrijven, maar dat zal ik maar laten :) Wel weer veel geleerd, maar ook veel over hoe het niet moet!

-Per 1 september 2011 ben ik nu begonnen bij een ander webdesign bedrijf, weer als programmeur, en dat bevalt tot nu toe erg goed! :) Wel blijft het ondernemerschap me erg trekken, vandaar dat ik al mijn webshop ideeën nu toch eens door wil zetten!

De webshop:
De webshop bestaat nog niet, maar ik ben wel begonnen met de basis opzet. Omdat ik programmeur ben, ben ik bezig de webshop helemaal "from-scratch" op te bouwen.

Qua assortiment ben ik er ook nog niet helemaal uit, maar ik ga wel beginnen in de richting van elektronica onderdelen zoals weerstandjes en dergelijke, met als voornaamste reden dat dit niet zoveel ruimte inneemt, maar ik heb er ook veel verstand van, al zeg ik het zelf. Alleen het juiste assortiment bepalen wordt nog een leuk klusje. Ook ben ik van plan om de bestellingen zelf te gaan verzenden en zelf voorraad te houden. Dropshipment kan leuk zijn, maar is niet handig omdat ik mijn onderdelen bij verschillende leveranciers wil betrekken i.v.m. de grote prijsverschillen.

Qua fotografie gaat mijn vriendin dit voor haar rekening nemen. Zij is fotografe en heeft de nodige apparatuur en ervaring dus beschikbaar.

Wil je verder nog iets weten, heb je tips voor mij of heb je mijn hulp nodig, zeg het/vraag het dan gerust! :)

Re: Even voorstellen: Beginnende webwinkelier met ervaring!

3
Hoi! Mooi verhaal, je hebt al heel wat ervaring in hetgeen je wilt gaan aanbieden! De shop zal er dus ongetwijfeld mooi uit komen te zien, als je je uiteindelijke producten ook goed kunt marketen (op internet genoeg info te vinden) dan ben je al een heel eind op de goede weg... Succes in ieder geval!

MVG Luc
Four Seasons Trading BV
http://www.4seasonstrade.com
http://www.fourseasonswebshop.nl