Re: Webwinkelstad SimpelCity

2
Mag ik een beetje feedback geven?

Ik vind het idee onwijs leuk, maar de uitwerking minder. Ik zou er niet tussen willen staan omdat de huisjes te simpel zijn en een aantal van de deelnemers simpelweg hun (vrij saaie en nietszeggende) banner op het huisje plempen.
Je pakt het visueel aan, cool! Maar pak het dan ook echt visueel aantrekkelijk aan.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

3
Tink schreef:Mag ik een beetje feedback geven?

Ik vind het idee onwijs leuk, maar de uitwerking minder. Ik zou er niet tussen willen staan omdat de huisjes te simpel zijn en een aantal van de deelnemers simpelweg hun (vrij saaie en nietszeggende) banner op het huisje plempen.
Je pakt het visueel aan, cool! Maar pak het dan ook echt visueel aantrekkelijk aan.
Dit, het is een goed idee maar uiterlijk is het niet veel idd.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

4
Dank jullie voor de eerlijke mening.

Ik ben inderdaad meer van de techniek en ja er moet nog het een en ander gebeuren aan de panden, maar dit moet een beetje groeien denk ik.

Ik heb niet zoveel ervaring met het grafische gedeelte. Gelukkig komen er steeds meer Webwinkelpandjes van Oktoberdots.nl in SimpelCity en die zijn inderdaad stukken netter dan die van mij. Ik ben meer van het bedenken en het maken :)

Maar ja, Facebook ziet er na een paar jaar ook anders uit dan in het begin :)


Kom over een tijdje gerust nog maar eens kijken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

5
Vraagje, wat is de CTR ongeveer op zo'n huisje?
Het is een leuk idee. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat iemand geen zin heeft om helemaal naar het eind door te scrollen, of alles door te lezen.

Daarnaast toch een beetje kritiek omdat gezegd wordt dat het goed is uitgewerkt alleen schort aan het design. Ik vind ook dat de techniek niet echt helemaal geweldig is. Zo is iedere plek op de map aanklikbaar. Zelfs als ik in de lucht klik ga ik naar de website van het huis dat eronder staat of erlangs. Verder zijn het gewoon een aaneengeplakte reeks van afbeeldingen.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

6
CTR is nog moeilijk te zeggen er is nog geen reclame gemaakt en nu komen er voornamelijk winkeleigenaren op de pagina want er word het meest op de "te huur" huizen geklikt maar daarnaast word er toch wel een aantal keer doorgeklikt naar de winkels.
Het is verder alleen kijken en niet lezen dus het is een kleine moeite om naar rechts te scrollen lijkt me. Ik denk toch dat er een limiet van een 50 huisjes op een straat moet komen en dan meer thema zijstraten. Die zijn er al wel maar ze staan er nog niet op omdat ze dan te leeg zijn. Vergeet niet dat de site pas 5 weken draait....

Dat je op de volledige afbeelding kan klikken is gewoon makkelijker omdat een winkel dan gewoon de "banner" heeft waar hij voor betaald en je kan makkelijker van afbeelding wisselen.
Verder is deze pagina hoofdzakelijk een reeds afbeeldingen maar hij komt wel geheel uit een db en er zit ( nog niet zichbaar ) nog een info-pagina en een zoekpagina achter. En er zit een complete webwinkel aan vast maar die had nog wat aandacht nodig dus die is nog niet online... van het eerste concept tot nu zit er een jaar of twee tussen en toch aardig wat code.

De toeloop van alleen de Webwinkelpanden is nu zo dat de rest even in de wacht staat.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

7
Ik ben benieuwd naar de promotie van deze site ,bezoekersaantallen e.d
En hoe dit in de toekomst gaat groeien.
Verder zou een plattegrond leuk zijn waar je direct naar de straat van keuze kan klikken.
Ik hou dit in gedachten en zoals al gezegd elke idee moet toch eerst klein beginnen.
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.

Re: Webwinkelstad SimpelCity

8
Gebruik een mindmap structuur (mindmanager) in plaats van een lineaire. Mensen achterin het winkelplein zullen zich inwillekeurig achtergesteld voelen. heb je met een mindmap structuur minder last van en je hebt 1 startpunt
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie