Overstappen naar Open Source

1
Hoi,

Ik zit met wat problemen waar ik tegenaan loop, bij biedmeer.nl. (ben er pas net begonnen, maar toch te veel problemen)

Daarom zit ik erover na te denken om over te stappen naar een open source.

Ik heb namelijk de volgende problemen;
- Ik kan kortingsbonnen niet per product laten gelden, maar dat wordt op het gehele bedrag (staat wel hoog op hun wishlist)

- mensen kunnen games bij me pre-orderen, maar bij de grotere shops hoeven ze hiervoor pas te betalen op een later tijdstip.
Bij mij wordt deze game gewoon meegenomen in de betaling en zie ik ook nergens waar ik dat eventueel kan aanpassen.

Nu had ik de vraag over Magento...kan je daar alleen betalingen doen voor plug-ins e.d. via CC?
Of heeft iemand eventueel een andere open source wat handig zou zijn?
Is het verder mogelijk wel me domeinnaam mee te nemen naar me open source?

Groet,
Mike
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

2
Er zijn best veel open source pakketten. Afhankelijk van wat je wilt kun je kiezen uit diverse pakketten. Afhankelijk van of jouw domein bij een onafhankelijke registrar staat of bij biedmeer zelf, kun je de domeinnaam probleemloos of met wat gedoe mee nemen naar een nieuwe host.

Re: Overstappen naar Magento

3
Als je magento niet kent zou ik het persoonlijk afraden
het is een zwaar log systeem en veel opties standaard niet NL focus.
wel veel zaken en plugins te downloaden of aan te kopen maar inbouw van bv een layout wil ik niet eens aan beginnen.

Zoals Wouter aangeeft, er zijn voldoende overige opties.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Overstappen naar Magento

4
Wat zouden jullie mij dan voor alternatieven kunnen aanraden?

Ik zit op het moment bij biedmeer met mijn webshop voor games e.d. Ps3/Wii/Xbox360/Pc

En de volgende optie's zijn bij mij een must, maar geheel onmogelijk daar (op dit moment);

- Kortingsbonnen per product af te rekenen. Ik kan nu alleen kortingen geven over een geheel bedrag, terwijl ze kunnen sparen voor korting op een volgende aankoop. Maar wel 1 product maar.

- Ik heb games in me assortiment zitten, welke bijvoorbeeld in oktober uit gaan komen.
Nu heb men de mogelijkheid bij de "grotere" shop de games te pre-orderen zonder te hoeven betalen nog. (dit betalen ze dan 2 weken voor de release)
Dan krijgen ze een herinnering toegestuurd met de betaallink erin.
Maar het bedrag van de game die ze pre-orderen, wordt ook niet meegenomen als ze een order plaatsen samen met een game die wel direct leverbaar is.



Hulp en tips zijn van harte welkom!
http://www.jugador.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Overstappen naar Magento

5
Wouter Hol schreef:Afhankelijk van of jouw domein bij een onafhankelijke registrar staat of bij biedmeer zelf, kun je de domeinnaam probleemloos of met wat gedoe mee nemen naar een nieuwe host.

Ik denk bij biedmeer, want heb deze via biedmeer opgestart gelijk met het pakket daar!
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

6
Indien de domeinnaam ook op jou naam staat kan deze verhuist zijn in 5 min (ja 5 minuten) :) (moet je wel even de token opvragen)

mbt je eisen
pre ordering zit in vrijwel geen enkele winkel standaard maar is overal in te realiseren.
Webwinkels hebben standaard berg van functies maar elke ondernemer hier kan bevestigen dat er altijd kleine tools zijn die je mist en opties. die zul je dus bij moeten (laten) maken.

Oscommerce , zencart, open cart zijn allemaal veel lichter dan magento en een stuk vriendelijker om in elk geval aan te passen dan magento naast het feit dat magento duurdere hosting nodig heeft.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Overstappen naar Magento

7
Maurice schreef:mbt je eisen
pre ordering zit in vrijwel geen enkele winkel standaard maar is overal in te realiseren.
Webwinkels hebben standaard berg van functies maar elke ondernemer hier kan bevestigen dat er altijd kleine tools zijn die je mist en opties. die zul je dus bij moeten (laten) maken.

helaas is dit dus niet het geval bij biedmeer, vandaar dat ik toch bezig ben me horizon te verbreden.
Zal me hier dus iets meer in gaan verdiepen en even alle mogelijkheden bekijken!
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar een open Source! Welke???

9
eentje schreef:Om even een rijtje te noemen die je kan proberen. (let nooit op het uiterlijk want dit kan je allemaal (laten) veranderen.)

Zen-Cart
osCommerce
OpenCart
Batavia
PrestaShop

Weet iemand of de wensen die ik heb aangegeven bij 1 van bovenstaande open source's zo en zo aanwezig zijn...of ervan weten dat ze daar niet aanwezig zijn?

Dan weet ik wat ik moet onthouden en/of weg kan strepen..

Heb ook ff me onderwerp aangepast ;)
Kan alleen niet van openingspost zie ik net :(
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

10
Virtuemart is een goed alternatief.
Grote communitie en veel mogelijkheden em plugins. Het is gebaseerd op Joomla een contentmanagementsysteem. De combinatie is sterk samen, kun je veel kanten mee op.

- Kortingsbonnen zijn geen probleem voor Virtuemart
- achteraf betalingen kun je gewoon toevoegen. Ik weet niet of dat precies is wat je wil?


Momenteel wordt er flink gesleuteld aan Joomla en Virtuemart. Joomla gaat naar versie 1.7 en Virtuemart naar versie 2.1 Het is nog even wachten, kan zelf niet wachten...
(Joomla 1.6 overslaan, gebruik 1.5!)

Re: Overstappen naar Magento

11
BeOriginal schreef:- Kortingsbonnen zijn geen probleem voor Virtuemart
- achteraf betalingen kun je gewoon toevoegen. Ik weet niet of dat precies is wat je wil?

Ik was op zoek naar iets specefiekers;
- Zijn de kortingsbonnen per artikel in te stellen? Dus je koop 3 producten en je je kan/moet dan bij 1 product de kortingsbon invullen.

- Achteraf betaling is nu ook mogelijk bij biedmeer, maar ik zou willen dat als men 2 producten bestellen waarvan de 1 direct geleverd kan worden en de andere over 2 maanden pas (pre-order)
Voorbeeld: Heb een webshops voor games en iemand besteld een game die ik drect kan leveren, maar ze willen erbij ook een game bestellen die pas 8 november 2011 uitkomt.
Omdat het nog zover weg is, wil men daar nog niet direct voor betalen.
Dus die bestellen ze er vrijblijvend bij..
En dan stuur ik 2 a 3 weken voor release nog een herinnerring of zelfs een direct-betaal link van Ideal om betaling dan te laten voldoen.
Dat houd in, dat bij het afrekenen de game die ge-preorderd wordt, niet afgerekend moet worden!

Hoop dat het zo een beetje duidelijk overkomt.

Ciao,
mike
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

12
pre order of reserveren zit in zeer weinig winkels ingebakken, zeker in combinatie met andere directe wel afleverbare artikelen.

dan zou je als je zelf even eenvoudig wilt maken zonder dik programmeren.
een informatie pagina hoe men per email moet preorderen per email.
en dat bij elke preorder in de omschrijving vermelden met een link. :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Overstappen naar Magento

13
Maurice schreef:pre order of reserveren zit in zeer weinig winkels ingebakken, zeker in combinatie met andere directe wel afleverbare artikelen.

dan zou je als je zelf even eenvoudig wilt maken zonder dik programmeren.
een informatie pagina hoe men per email moet preorderen per email.
en dat bij elke preorder in de omschrijving vermelden met een link. :)

Thanxs voor info...

Zoiets had ik ook al als test gemaakt...
Heb daar 2 mogelijkheden in verwerkt...

Of je op een mailinglist plaatsen en paar weken voor releasedatum een herinnering sturen.
Of dat je direct de game betaald en dan verdien je nog een extra gamerpoint.

http://www.online-gameshop.nl/Webwinkel ... eld-3.html

Misschien zit ik eraan te denken om de direct te betalen weg te halen en dan alleen pre-orderen via de mailingknop.
(dan kan ik handmatig maar de klant een order hiervan sturen en dan hebben ze tot 2 weken voor release bijvoorbeeld de tijd om het bedrag over te maken.)
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

14
Stomme vraag misschien, vooral uit belangstelling... Is het niet slimmer om het ijzer te smeden als het heet is? Haken niet te veel kopers af als je de pre-order zo vrijblijvend laat?

Ik heb het zelf namelijk ook wel eens meegemaakt: "Laat die bestelling van vanochtend maar zitten, ik heb 'm vanmiddag bij de Blokker gekocht."
StoreCore.io

Re: Overstappen naar Magento

15
Ward schreef:Stomme vraag misschien, vooral uit belangstelling... Is het niet slimmer om het ijzer te smeden als het heet is? Haken niet te veel kopers af als je de pre-order zo vrijblijvend laat?

Ik heb het zelf namelijk ook wel eens meegemaakt: "Laat die bestelling van vanochtend maar zitten, ik heb 'm vanmiddag bij de Blokker gekocht."


Stomme vragen bestaan niet ;)

Je kan het aan 2 kanten bekijken, denk ik...
Bij Bart smit bijvoorbeeld kan je je ook op een mailinglist laten plaatsen en hoef je vooraf niet te betalen.
Bij dimensionplus krijg je twee weken voor release en link waarmee je pre-order kan betalen.

Op het moment dat ik mensen ga verplichten de game al 3 maanden ervoor te laten betalen, zullen ze misschien denken...laat maar. Ik wacht wel.

En anderzijds is het precies zoals jij het zegt, mensen kunnen op de paar dagen voor release bij een andere shop binnenlopen en daar dan kopen als ze hem al eerder binnen heb.
http://www.jugador.nl

Re: Overstappen naar Magento

16
Dan zou ik er een keuze van maken: "betalen" versus "reserveren" of iets vergelijkbaars, met het accent op de eerste met een: "Zodra de game wordt uitgebracht, heb je die als eerste in huis!" Of zoiets, gaat even om het idee.

Los van de wettelijke rechten van consumenten wordt een koop die al is betaald namelijk veel minder snel ontbonden. De kans dat een onbetaalde pre-order alsnog wordt betaald, is veel kleiner dan de kans dat je een betaalde pre-order na annulering moet terugbetalen.

Komt misschien nog bij dat het gunstiger uitpakt voor je inkoop of cashflow: met 50 betaalde pre-orders is het gemakkelijk manoevreren dan met 50 toezeggingen...
StoreCore.io

Re: Overstappen naar Magento

17
Ward schreef:Stomme vraag misschien, vooral uit belangstelling... Is het niet slimmer om het ijzer te smeden als het heet is? Haken niet te veel kopers af als je de pre-order zo vrijblijvend laat?

Ik heb het zelf namelijk ook wel eens meegemaakt: "Laat die bestelling van vanochtend maar zitten, ik heb 'm vanmiddag bij de Blokker gekocht."
In de gaming wereld is het vrij normaal.

Ik heb zo ook games preorderd staan voor in November.
Voordeel is dat ze online toch paar euro schelen tegenover de top prijs in de winkel.

een game is snel 64,95/69,95 en online 59,95 of minder.
Gezien het voornamelijk jeugd is waar elke euro telt.. is dat interessant.

@topicstarter
Doch gezien mijn ervaring in deze game wereld, kijk er mee uit.
je snijd je zelf snel in de vingers. Koop 10 games aan (pre-order games) aan cq46/48 euro (winsten in die wereld zijn minimaal) en na 14/21 dagen laten de winkels ze al een 10tje of meer zakken omdat hun ze inkopen voor 42 euro :) (massa aankoop) Na 3 maanden worden de games rond je kop gegooid ook nog eens tweedehands.

Dan zit jij met je games ;)

Mijn mening: speel op save, maatwerk bestellingen vooruit betalen. Immers moet jij als kleine shop ook ze vooruit gaan inkopen en bij nieuwe games de hoofdprijs betalen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Overstappen naar Magento

18
- Kortingsbonnen
ja, kortingsbonnen kunnen per product. (denk dat dat bij meerdere pakketen wel zo is, niet alleen virtuemart)

- Achterafbetaling
Ja, tis wel mogelijk, geen standaard optie zover ik kan nagaan. Je zou wat met het type van het product kunnen doen, bijvoorbeeld status preorder meegeven, zodat het een soort backorder word.

Maar zoals al aangegeven, preorder..daarvan zou ik verwachten dat ik die moet vooruitbetalen. Dit lijkt inderdaad meer op reserveren.

Re: Overstappen naar Magento

19
Ward schreef: Ik heb het zelf namelijk ook wel eens meegemaakt: "Laat die bestelling van vanochtend maar zitten, ik heb 'm vanmiddag bij de Blokker gekocht."
Ik was op zoek naar wat andere info en kwam toevallig in dit offtopic onderwerp terecht. Wij hebben hier ook 'last' van. Wat wij doen is de potentiele klanten mailen dat we ze op de hoogte houden als een bepaald artikel weer beschikbaar gaat worden. We verzamelen dus alle mailtjes en aanvragen in supmapjes en notificeren alle potentiele klanten in 1 keer met een mail in de trand van:
"Onlangs heeft bij ons geïnformeerd naar product X. Morgen krijgen we het op voorraad. U kunt het hier bestellen: link"

Maar goed, ik ga weer even zoeken naar "overstappen naar Magento" ;)

Re: Overstappen naar Magento

20
Cactus77 schreef:
Ward schreef: Ik heb het zelf namelijk ook wel eens meegemaakt: "Laat die bestelling van vanochtend maar zitten, ik heb 'm vanmiddag bij de Blokker gekocht."
Ik was op zoek naar wat andere info en kwam toevallig in dit offtopic onderwerp terecht. Wij hebben hier ook 'last' van. Wat wij doen is de potentiele klanten mailen dat we ze op de hoogte houden als een bepaald artikel weer beschikbaar gaat worden.
Off topic: ik bedoelde hier niet een belangstellende of 'prospect', maar een klant die een bestelling heeft geplaatst en die een paar uur later annuleert. Zonde van de kosten als de bestelling al is ingepakt en nog lastiger als de geannuleerde bestelling al is verzonden maar nog niet is bezorgd.

Meer on topic: open-source webwinkelsoftware kent vaak verschillende soorten reminders via automatische e-mail, bijvoorbeeld voor een "weer op voorraad" of een "u hebt onze webwinkel x maanden niet meer bezocht".
StoreCore.io