Vullen van de webwinkel

1
Beste webwinkel eigenaren,

Zoals menigeen wel weet is vullen van je webwinkel vaak een hels en zeer tijdrovend karwei.
En soms kun je die tijd gewoon nuttiger of plezieriger gebruiken voor andere zaken.

Als je nu hulp nodig hebt, kan je bij mij voor een echt zeer schappelijk :D tarief terecht.
Even een berichtje (PM) sturen is daarvoor voldoende.

Hoor graag van jullie,
Valeria

Re: Vullen van de webwinkel

4
Beste 'Zuly',

Da's niet zo, handig, Misschien kun je je beter verdiepen in de geautomatiseerde techniek, als koppelingen|feeds|webscraping...

Kan me niet voorstellen dat een webwinkel zit te wachten op iemand die producten handmatig invoert.
- kans op fouten bij handmatig invoer is groter;
- tijdrovend, niet efficiënt;
- uiteindelijk tarief zal hoger zijn dan bij geautomatiseerde technieken;
- handmatige herhaaldelijke routine inversteringen, zijn bij een geautomatiseerd systeem snel terug verdient....

Succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vullen van de webwinkel

5
@be original: Interessant onderwerp. kan je wat meer vertellen over het automatisch verwerken van productfoto's.
Ik ga binnenkort beginnen met een webshop en heb ook honderden foto's te maken.

Re: Vullen van de webwinkel

6
BeOriginal schreef:Beste 'Zuly',

Da's niet zo, handig, Misschien kun je je beter verdiepen in de geautomatiseerde techniek, als koppelingen|feeds|webscraping...

Kan me niet voorstellen dat een webwinkel zit te wachten op iemand die producten handmatig invoert.
- kans op fouten bij handmatig invoer is groter;
- tijdrovend, niet efficiënt;
- uiteindelijk tarief zal hoger zijn dan bij geautomatiseerde technieken;
- handmatige herhaaldelijke routine inversteringen, zijn bij een geautomatiseerd systeem snel terug verdient....

Succes
Soms is het niet anders mogelijk, ik moet ook alles handmatig invullen ik kan het wel in csv krijgen van mijn leverancier maar dan is de helft niet in gevuld en staat er nog niet alles in.

Ik ken webshops waar ik vroeg stage heb gelopen, die nemen gewon stagiaires aan en laten die de hele dag producten toevoegen 5 dagen in de week 8 uur per dag ....

Ik zal geen namen noemen, this een redelijk bekende webshop.

Re: Vullen van de webwinkel

7
@V v d E
Ja, er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen. Zo kun je een koppeling laten ontwikkelen, bijvoorbeeld een api-koppeling. Dit is echter maatwerk en kan vrij prijzig zijn, tevens een nadeel is dat bij elke wijziging, er een aanpassing moet worden gedaan in de koppeling, welke je waarschijnlijk niet zelf kunt corrigeren.
Met een CSV is het ook mogelijk om vrij eenvoudig veel data te importeren in je website, dit kan simpel met o.a. MS excel. Met een ODBC-koppeling kun je een rechtstreekse koppeling leggen naar de database.
Webscraping is de ideale techniek als je een leverancier hebt die jou niet kan voorzien van gegevens, terwijl deze de gegevens wel op zijn website heeft staan. Vaak wordt aangegeven dat je de gegevens op de site van hen mag gebruiken. Of je wilt van een bepaalde site de complete product catalogus in jou eigen webshop importeren, met webscraping kun je dit in een proces laten lopen. Het is zo'n beetje hoe de google crawl werkt....
Als ik zo op internet rond kijk, is dit ook wel een vrij dure techniek. Ik heb het zelf een paar keer toegepast, en werkt ideaal, echter het ontwerp van zo'n template, het technisch design vergt wel veel tijd en een gestructueerde aanpak.

@laptopmania
Ja, als je niet complete data aangeleverd krijgt wordt het lastig, maar goed, dan hoef je alleen de ontbekende gegevens aan te vullen.

Echter verschilt het per webwinkel, wat zijn de mogelijkheden, wat bied de aanbiedendepartij (leverancier bedoel ik dan), wat voor budget is er beschikbaar, licenties, enz, enz. In sommige gevallen kan ik me voorstellen dat een stagiaire goedkoper is op korte termijn.