Artikel Telegraaf

1
Heb eerst gezocht of er al een topic open stond met dit artikel maar kon het niet vinden... Dus bij deze post ik een artikel uit de Telegraaf van vorige week. Ik ben benieuwd naar jullie mening!
(vooral over het vet gedrukte). Gr. Jeroen

door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Internetwinkeliers moeten op hun tellen passen. Het zijn niet alleen maar clicks, maar ook bricks die belangrijk zijn om klanten te lokken.
Alléén een winkel op internet exploiteren, is voor ondernemers niet zaligmakend. Het aantal mensen dat al zijn boodschappen op internet doet, zal de komende jaren met 15% afnemen. Die waarschuwing komt van ABN Amro die voor het eerst een groot onderzoek naar het toekomstige winkelgedrag van consumenten. 'Uitsluitend online verkopen heeft zijn hoogtepunt gehad', stelt Michel Koster, onderzoeker en sectorbankier bij de grootbank. 'De groei van het aantal unieke online kopers is eruit.'
Het aantal webwinkels verdubbelde de afgelopen drie jaar tot 37.500.
Lees het hele artikel vandaag in De Financiële Telegraaf.

Re: Artikel Telegraaf

3
Waarom zal het aantal consumenten dat een aankoop doet op internet gaan afnemen?
De consumenten zijn bekend met het voordeel en gemak.

Overigens hebben webwinkels een veel groter assortiment en is in een fysieke winkel nooit alles te krijgen. Daarnaast heeft iedereen steeds minder tijd. Dus waarom 20 minuten naar de bart smit rijden terwijl je voor 5€ minder hetzelfde op internet kan kopen zonder de deur uit te gaan. Bespaart je geld+tijd.

15% is zéér veel. Het zal wellicht minder toenemen of gelijk blijven, maar afnemen? Ik eet mijn schoen op als het over 5 jaar met 15% is gedaald.

Re: Artikel Telegraaf

4
Het onderzoek van ABN AMRO heeft een andere insteek dan wat ervan overblijft in het churnalisme van de Telegraaf. Dat kopt namelijk met de klassieke retail die er een webwinkel bij moet hebben.
Inleiding (ABN AMRO) schreef:De manier waarop mensen winkelen verandert in razend tempo. Consumenten kopen en oriënteren zich zowel in de winkel als online. We noemen dit cross channel retail: een van de belangrijkste trends van de komende jaren. Retailers die hier nu niet op inspelen, gaan over een paar jaar de aansluiting met hun klanten verliezen. Geen dreigement, maar een zakelijke constatering.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Artikel Telegraaf

5
@ Ward:
Thnks voor de link naar het onderzoek van ABN AMRO. Kenmerkend voor de Telegraaf om een dergelijk artikel te schrijven.

Waar ik inderdaad ook wel in geloof is dat cross channel retail belangrijker gaat worden.
Waar ik niet in geloof is de afname van 15% zoals deze in het artikel genoemd is.

Leuk om jullie meningen te horen!

Re: Artikel Telegraaf

9
Ik ben erg benieuwd over naar welke sectoren er gekeken is het lijkt me nogal een verschil maken per product en dienst en wie de doelgroep is. Aan de enorme groeicijfers van de afgelopen jaren zit natuurlijk een eind, maar zo'n grote afname? Jammer dat de onderbouwing ontbreekt. Is die terug te vinden bij Abn/Amro?

Re: Artikel Telegraaf

10
sarahssweeties.nl schreef:Ik ben erg benieuwd over naar welke sectoren er gekeken is het lijkt me nogal een verschil maken per product en dienst en wie de doelgroep is. Aan de enorme groeicijfers van de afgelopen jaren zit natuurlijk een eind, maar zo'n grote afname? Jammer dat de onderbouwing ontbreekt. Is die terug te vinden bij Abn/Amro?
Ja, in het rapport van ABN AMRO vind je vaak issues voor specifieke productgroepen terug: damesmode, kindermode, schoenen, enzovoort.
StoreCore.io

Re: Artikel Telegraaf

12
Onderstaande zin uit het artikel vind ik ook erg raar...

'Alléén een winkel op internet exploiteren, is voor ondernemers niet zaligmakend.'

Kan me voorstellen dat veel van jullie het hier niet eens mee zijn!??

Re: Artikel Telegraaf

14
Ik denk dat het een beetje bangmakerij is..

Tuurlijk kan het niet alleen maar een stijgende lijn blijven, maar tot nu toe neemt het aantal verkopen via internet nog goed toe. Natuurlijk is het wel zo dat de meeste klanten de producten eerst in hun handen willen hebben voor ze het kopen, maar dat geldt maar voor een bepaald aantal producten.
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Artikel Telegraaf

15
Even serieus, waarom zouden mensen ineens weer 'offline' boodschappen gaan doen. Afgezien van levensmiddelen is het toch duidelijk dat men steeds meer voor internet kiest. Niet alleen is daar het aanbod veelzijdiger en goedkoper, 'echte' winkels vallen om of worden steeds kleiner. Kijk maar naar de Fame