[e sieraden .nl] Graag feedback

1
Hallo,

Eerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Elise en ben een half jaar geleden een webshop in sieraden begonnen. Praten op een forum is niets voor mij, maar ik heb hulp nodig. De webshop loop (nog) niet zo als ik het wil. Ik ben er heel actief en bewust mee bezig. Helaas ben ik op google bijna niet te vinden, de concurrentie is moordend, en krijg ik daarom geen klanten die bewust op zoek zijn naar sieraden. Daarom ben ik flink gaan adverteren. Dat trekt genoeg bezoekers maar toch is de drempel om te kopen nog te hoog blijkbaar. Ik probeer er zo achter te komen waar dat aan ligt en zo hopelijk hier iets aan kan doen.
Ik vraag me af hoe de webshop op de klant overkomt? Wat zijn de verbeterpunten? Waarom zou je wel of niet kopen? Alle adviezen zijn welkom, dus help me alstublieft :wink:

Dit is de link naar de webshop.

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

2
Paar dingen vallen op:

Geen algemene voorwaarden.
Geen telefoonnummer.
Bij een retour betaal je niet de verzendkosten terug, dit is verplicht.
Je biedt geen achterafbetaalmethode aan, dit is verplicht. Denk aan rembours.
Er staat weinig informatie bij de producten, denk aan lengte van kettingen of een leuke en informatieve omschrijving.
Gastenboek is een no-no. Neem een echte beoordelingssite. Berichten over feestjes hebben niets te maken met je shop.

Het is een standaard webwinkel die er niet uitspringt.

Voorlopig genoeg denk ik.

Succes

Re: [esieraden.nl] Graag feedback

4
- Ik zou je bestelknop wat opvallender maken. Je hebt helaas weinig vrijheden binnen het mijnwebwinkel framework maar wat je wel kan is de kleur van de knop aanpassen. Een opvallende bestelknop kan je conversie-rate erg gunstig beinvloeden. Je zou bijvoorbeeld het paars uit de header met witte letters kunnen kiezen.
- Je biedt gratis verzending aan. Dit is natuurlijk een grote plus en daar moet je ook iets groter op uitpakken in mijn ogen. Het staat wel in het rijtje voordelen rechts, maar je zou het bijvoorbeeld ook in de header kunnen zetten. Blijf wel benadrukken dat je het heel netjes en veilig verzend allemaal.
- Bied ook PayPal aan als betaalmethode. Het is vrij makkelijk in te stellen vanuit een mijnwebwinkel en veel klanten prefereren PayPal omdat het ze een gevoel van veiligheid geeft. Bovendien kunnen klanten via PayPal dan ook met creditcard e.d. betalen.
- Het plaatje rechts met je voordelen spreekt me wel aan. Overtuigend en een leuk lettertype. Of je moet kiezen voor vijfpuntige sterren als bullit-points is een tweede (:

Succes!
www.retronintendokopen.nl - video game nostalgie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

5
je shop ziet er netjes uit, maar:
je hebt een homepage zonder tekst !
waar zou google jou op moeten vinden ?

ook je andere pagina's hebben weinig tekst
wel heel erg veel programmacode maar daar heeft niemand wat aan
er is vast betere software dan dit

Re: [esieraden.nl] Graag feedback

6
malibu schreef:je shop ziet er netjes uit, maar:
je hebt een homepage zonder tekst !
waar zou google jou op moeten vinden ?

ook je andere pagina's hebben weinig tekst
wel heel erg veel programmacode maar daar heeft niemand wat aan
er is vast betere software dan dit
Klopt er moet gewoon wat content op. Verder ziet het er netjes, maar een beetje eenvoudig uit. Daar moet nog zeker aan gewerkt worden.

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

8
Webshop Informatie schreef:Inderdaad de content ontbreekt op de landingspagina. Lees alles eens even door op onze site, er staan veel nuttige tips op die jij zeker kunt gebruiken.

Amai je hebt een homepage met 9877 woorden, kan toch ook niet goed zijn :)

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

9
Bedankt voor alle feedback en nuttige tips. Ik weet wat ik kan gaan doen. Er werd gezegd dat de webshop er niet uitspringt, hebben we het dan puur over de lay-out of gewoon in het algemeen? En wat vinden jullie van de navigatie?

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

10
De site werk wel heel erg traag hier bij mij.
Die davids sterren zou ik ook achterwege laten.
En ik vind dat de ring in je header niet past bij de juwelen die je verkoopt.

En ik denk eigenlijk dat je er in die sector echt moet uitspringen, door handgemaakte dingen op maat ofzo. Speciale kettingen voor geboorte's,... Iets waar mensen echt naar gaan zoeken.
De type juwelen die jij verkoopt verkopen ze hier wekelijks op de markt. Ik zeg niet dat die van jou geen betere kwaliteit zijn, maar zo komen ze wel over bij mij...
Je geeft zelf aan dat de concurrentie erg hoog is, dus moet je je onderscheiden van je concurrentie :wink:

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

11
Ik ben een eind op weg geholpen, bedankt. En tink nog bedankt voor het compliment van de foto's. Die maak ik zelf dus dat is dan erg leuk om te horen :wink: En eventueel nog meer adviezen zijn welkom. :D

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

12
op zich leuke site qua design en overzichtelijkheid.

Op SEO gebied kan het nog een stuk beter. Begint al bij je URL-structuur; Google wil makkelijk en snel door je website heen kunnen scrollen, de indeling moet logisch zijn. Dit soort URL's werken dat tegen;
/c-1357235/armbanden ----->
/c-1364062/925-sterling-zilveren-armbanden

zou gewoon iets moeten zijn in de trend van;
/armbanden -------->
/armbanden/sterling-zilveren-armbanden

Een handige tool is http://www.lipperhey.com/nl/. Scant je website op SEO en geeft gelijk wat tips mee.

succes ermee
Tree Online

Re: [e sieraden.nl] Graag feedback

13
De webwinkel ziet er mooi uit, al vind ik persoonlijk het 'geschreven' lettertype wat rommelig ogen.

In de toelichting boven je produktcategorieën geef je duidelijk aan dat de sieraden nikkelvrij zijn. Waarom dat dan ook nog twee keer vermelden in de tekst bij de sieraden? Zeker bij de geheel houten sieraden is dat een beetje vreemd. Er zit geen metaal in, dus ook geen nikkel. Kijk daar eens naar.
In de categorie zilveren kettingen doe je het ook met zilver. Een standaard zinnetje dat overal gebruikt wordt. Niet doen.

En wat is parelkleurig? Dat zie ik bij de omschrijving van één van de armbanden. Het zijn witte parels. Liever zou ik weten wat voor parels. Zijn het kunststof parels, glasparels of zoetwaterparels? Geef wat meer informatie over de materialen. Hout is natuurlijk duidelijk, maar bij andere sieraden mis ik dat. Kralenarmband, tja wat voor kralen dan? Glas, kunststof? Zit er metaal in of is het metallook kunststof?

Ook mis ik veel informatie over de maat van de sieraden, lengte van een ketting, hoe groot is de hanger.

Als ik, als sieradenmaker, de site bekijk heb ik het idee dat je niet veel ervaring hebt met sieraden, klopt dat? Het wordt dan ook heel moeilijk om ze te verkopen, want klanten willen graag weten wat ze kopen, zeker bij sieraden. Ik zou eens proberen om wat meer kennis te krijgen over de materialen, vraag het aan je leverancier als je iets niet weet.

Mijn ervaring is dat sieraden lastig verkopen in een online shop. Mensen willen dat soort dingen toch graag in het echt zien en dat kunnen ze ook, want bij elke braderie, elke kledingzaak en drogisterij, elke bijouxzaak liggen zat sieraden. Zeker het soort sieraden dat jij verkoopt, het zijn leuke sieraden maar niet echt dingen die eruit springen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn opmerkingen, als ik het teruglees ziet het er wat negatief uit, maar het is opbouwend bedoeld.