Zelf verzenden?

1
Hallo,

Mijn webwinkel is bijna af, maar nu zit ik nog met 1 probleem. Ik ga producten voor in de tuin verkopen, bomen vasteplanten struiken heesters enz enz.

Nu zit ik met het probleem waar volgens mij meerdere webwinkel eigenaren mee zitten
Het verzenden.

Wat is het goedkoopst, het liefst wil ik alles zelf wegbrengen. Maar dat is natuurlijk duurder, waardoor consumenten bijna niks kopen. Een ander alternatief is het versturen, maar door wie moet ik een boom laten versturen en hoe bereken je de prijzen daarvan.

Iemand ervaringen mee?
Of kan het zelf brengen van de producten ook uit?

Re: Zelf verzenden?

2
Is dat niet 1 van de vragen die je jezelf stelt voordat je een webshop gaat beginnen?

Zelf bezorgen? Je woont in Groningen en iemand besteld in Limburg een appelboompje voor 17,95 euro, lijkt me met de huidige brandstof prijzen niet haalbaar om het zelf te bezorgen.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Zelf verzenden?

4
Ik ben niet thuis in deze branche. Maar in hoeverre zijn tuincentra al online? Ik kan me voorstellen dat een landelijke keten best oren heeft naar een online oplossing. Kunnen mensen online bestellen en bij een tuincentrum bij hen in de buurt hun boom ophalen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zelf verzenden?

9
Ik ga maandag live met http://www.cactuskopen.nl en ik ga zoveel mogelijk zelf bezorgen. Ik neem een langere levertijd (tot 5 werkdagen). Zodat ik het makkelijker kan combineren met bestellingen van verschillende shops. De brandstof kosten zullen dan ook wel meevallen. De kwaliteit is echte vele malen hoger, omdat ik zelf 7 dgn per week kan bezorgen als ik wil.

Ik krijg positieve reacties van klanten over de snelheid. Soms lever ik bestellingen nog de zelfde dag af.