Verzekeringen?

1
Beste mensen,

Bij voorbaat excuses als ik dit bij het verkeerde onderwerp zet, voel u vrij om het te verplaatsen :wink: .

Van de week had ik een gesprek met de ING zakelijk over mijn account daar en al snel kwam mijn (toekomstige) webwinkel ter sprake.
Nu vertelde de werknemer dat ze een aardig aanbod voor me hadden met een aansprakelijkheidsverzekering, inboedel and so on...

Ben je als webwinkelier verplicht e.e.a. te verzekeren?
Aansprakelijkheidsverzekering, inboedel hebben we (privé) al....

Welke verzekeringen hebben jullie mbt tot je webwinkel? Waar kun je echt niet zonder en wat is wettelijk verplicht?

Alvast bedankt, fijn weekend nog.

Re: Verzekeringen?

4
amoebe schreef: Aansprakelijkheidsverzekering, inboedel hebben we (privé) al....
Lees je polis even na. Meeste AV's dekken geen zakelijke schade en werkzaamheden voor een webwinkel zijn, ingeschreven of niet, meestal zakelijk.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering (40% neemt zo'n ding) of rechtsbijstand (in meeste gevallen kun je beter bij Thuiswinkel.org aansluiten) zijn ook redelijk populair onder webwinkels.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzekeringen?

5
Bedankt allemaal,

Gisteren heb ik een gesprek gehad met de ING over een verzekeringspakket voor ondernemers, bestaande uit een vijftal verzekeringen, waaronder rechtsbijstand, wa, inboedel e.d. Dit zou ca. 45 euro per maand kosten.
Omdat ik (nog) niet zo 'groot' ben, heb ik het aanbod voorlopig gelaten voor wat het is.

Ik ga binnenkort met Interpolis overleggen en kijken wat zij kunnen aanbieden (inboedel en wa).

Goede tip om toch nog die AV van de huidige polis door te nemen.

Fijne dag!

Re: Verzekeringen?

7
Een aansprakelijkheidsverzekering berekenen ze (als ik me goed herinner) op basis van je omzet. Je betaalt dan iets van 0,1% met een bepaald minimum per jaar.

Voor een inboedelverzekering ben je ongeveer 0,5% kwijt van je te verzekeren voorraadwaarde.

Ook al heb je een eenmanszaak en hou je bedrijf aan huis, dan kun je geen aanspraak maken op je privé verzekeringen, je zal het echt apart moeten verzekeren en bij eventuele brand of inbraak facturen met je bedrijfsnaam moeten overleggen.

Re: Verzekeringen?

8
Ook al heb je een eenmanszaak en hou je bedrijf aan huis, dan kun je geen aanspraak maken op je privé verzekeringen, je zal het echt apart moeten verzekeren en bij eventuele brand of inbraak facturen met je bedrijfsnaam moeten overleggen.
Dat is ook precies wat ik nog wilde weten. Het zal er dus toch op neer komen dat ik een nieuwe verzekering moet afsluiten. Ik laat nog wel even weten wat het is geworden :wink:

Re: Verzekeringen?

9
Wat je zeker nooit moet vergeten is wanneer je een handelsnaam toevoegt, deze óók aan de verzekering door te geven. Anders krijg je geen cent voor de goederen die niet op de juiste naam staan.

Ik zit bij ASR (loopt via een assurantiekantoor), Interpolis was echt een drama om hier een goederenverzekering voor af te sluiten. Gingen ze vragen of ik in mijn magazijnruimte soms de goederen in kasten stopte, van wat voor materiaal ze waren en of ze afsluitbaar zijn... Ooit wel eens zo'n magazijn gezien? :?

Re: Verzekeringen?

10
@Joelphil je antwoorden verbazen me. ASR ken ik niet, maar ik zit zelf bij Interpolis en volgens mij zonder problemen. Ze geven zelf aan dat het verzekerd is op basis van KVK nummer en al mijn handelsnamen / merknamen / domeinnamen vallen onder een nummer waarmee dat probleem was opgelost.

Magazijn was zo gebeurd op basis van een foto. Vervolgens geen vragen meer over gekregen en ik kan je vertellen dat we niet hadden opgeruimd voor die gemaakt werd. :-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Verzekeringen?

11
Ik kreeg echt de meest bizarre vragen. Misschien lag het aan de medewerkster van de Rabobank (want daar liepen de contacten mee, zij vertegenwoordigden Interpolis), maar ik had het idee dat ze mijn antwoorden aan Interpolis doorgaf ("nee natuurlijk heb ik geen brandveilige metalen kasten waarbij de deuren op slot zitten, gewoon rekken en stellingen") en zij steeds een dag of 2 later weer op doorvroeg omdat het voor Interpolis nog niet (glas)helder was.

Re: Verzekeringen?

12
Ik zit toevallig komende week bij de bank om de tafel en bij het maken van de afspraak begonnen ze ook over verzekeringen. Nu heb ik hooguit 1000 euro voorraad liggen, dus ik vraag me af of ik dat wel moet verzekeren. De kans dat het in de brand vliegt is nihil.

Dure onderdelen bestel ik bij de importeur en verstuur ik meteen door als ze binnen komen, geen enkel duur onderdeel blijft een nachtje "slapen". Kans op diefstal is dus nihil. Tijdens verzenden zou het wel kwijt kunnen raken maar boven de 200 euro doe ik het aangetekend, dan is het meteen verzekerd tot 500 euro.

Aansprakelijkheid, ook zoiets. Ik lever bijvoorbeeld auto-onderdelen, Stel dat een door mij geleverd onderdeel kapot gaat en schade aan de auto, of letsel aan een medeweggebruiker veroorzaakt. Is dat dan mijn risico, en is dat verzekerbaar met een bedrijfs-WA?

Re: Verzekeringen?

13
Beste mensen,

Nu heb ik een half uur met de rabobank aan de lijn gehangen en ze adviseerden een zgn zeker van je zaak polis. Wederom zo'n heel pakket verzekeringen waarvan ik maar één echt nodig heb (bedrijfsaansprakelijkheid).
De inboedel (voorraad) is nog klein de andere verzekering zijn nog niet zo van toepassing.

Dus ik zoek nog even verder...

Re: Verzekeringen?

15
Zo bepaal ik voor mezelf of ik iets moet verzekeren of niet:
1. Is het wettelijk verplicht? Zo ja, verzekeren.
2. Kan ik een schade zelf niet betalen betalen? Zo ja, dan verzekeren.
3. Denkt de verzekering mij al mijn schade? Zo ja, dan verzekeren.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Verzekeringen?

16
Ik redeneer anders. Je bent toch ondernemer? Een beetje lef en durf mag er toch wel in zitten?

Is het wettelijk verplicht? Dan nadenken of het gewenst is en of de gevolgen van het niet verzekeren acceptabel zijn.
Is het een reeel risico? Dan eerst bekijken of dat risico op een andere manier af te dekken dan wel te verleggen is.

Dan nog het sommetje maken:
Risico = kans x effect

Re: Verzekeringen?

17
Qua verzekeringen vonden ze toch echt dat ik een bedrijfs WA nodig had. Ik heb niet echt goede voorbeelden gehoord mbt de risico's die ik daarmee verzeker.

Wie heeft er een voorbeeld van risico's die een webwinkelier af zou moeten dekken met een bedrijfs-WA?