Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

1
Hoe pakken jullie dit aan? Een klant verzoekt om een relatief duur pakket bij afwezigheid onder de carpoort te laten plaatsen door de vervoerder, achter een container. Ik blijf verantwoordelijk voor het pakket tot de klant het in handen heeft, vind het dus niet zo´n goed idee. Wat als klant er echt op staat, kan ik dan akkoord gaan maar de verantwoording afwijzen?

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

3
Ja, je mag met elke koper een individuele overeenkomst sluiten. Tweeledige vraag is meer: verwacht je achteraf niet alsnog problemen en kun je de vervoerder zo gek krijgen, want die wil bij problemen natuurlijk ook niet aansprakelijk gesteld worden.

Dit kan uitdraaien op een vreselijke welles-nietesdiscussie: "Ja, het pakket stond wel onder de carport, maar het was niet goed verstopt achter de container, zegt een buurvrouw die de hond uitliet, dus is het daardoor gestolen."

Je hebt twee betrouwbaardere alternatieven: burenlevering toestaan en bij een "niet thuis" direct naar een afhaalpunt.

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

4
Wauw wat een snelle reacties. Ik ben idd huiverig voor een discussie als het pakket ergens verdwijnt. Ik heb voorgesteld om levering bij buren toe te staan. Ook niet waterdicht natuurlijk, maar lijkt me minder risicovol. Uiteraard begrijp ik de klant ook wel, die wil niet de hele dag op een pakket gaan wachten en ze hebben het snel nodig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

6
Burenlevering toestaan is een goed alternatief, maar PostNL heeft dat onlangs zelfs verder verbeterd. Als de klant niet thuis is, kan deze zelf via de "niet thuis"-code die de bezorger achterlaat online opgeven wat er met de zending moet gebeuren:

http://www.postnl.nl/voorthuis/pakkette ... t-afhalen/

Daarmee heeft de klant die afwezig is, nu zelf drie keuzen, inclusief een datum en tijd en inclusief het adres van de buren waarbij bezorgd mag worden:
PostNL schreef:■ Pakket ontvangen op een andere dag en tijd. U kunt zelf kiezen wanneer de pakket bezorging plaatsvindt. Het bezorgadres blijft ongewijzigd.

■ Pakket bezorging bij buren die over dezelfde postcode beschikken. Het huisnummer en eventueel toevoeging van die buren dient te worden ingevuld. U kunt bij deze optie ook kiezen voor een andere dag en tijd.

■ Pakket bezorging bij het dichtstbijzijnde Postkantoor bij het originele adres. Hier kunt u alsnog uw pakket ontvangen.

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

7
Nooit doen.

Het kan natuurlijk zijn dat de klant in zo'n ons-kent-ons dorpje woont waar je je deur open laat en je fiets zonder slot. Maar als er gezeik van komt heb je een probleem.

De gemiddelde vervoerder biedt vandaag de dag voldoende mogelijkheden om voor een snelle aflevering te zorgen: een kaartje waarbij je als klant via internet een een terugkomafspraak kunt plannen, of afhalen bij een servicepunt in de buurt. Meer dan genoeg redenen om het niet te dumpen onder de carport.

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

9
Laat de klant het zelf oplossen door op de dag van bezorging een ondertekend briefje op de deur te hangen (gericht aan de chauffeur) met het verzoek om het pakje in de carport te plaatsen.

Doe ik zelf ook altijd, heb geen zin om een hele dag in huis te zitten voordat de chauffeur komt en heb nog nooit problemen gehad.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Bij afwezigheid pakket achterlaten carport?

10
Wij verzenden alleen nog met ' handtekening voor ontvangst' Door schade en schande wijs geworden. Doe dit soort dingen gewoon niet. Er zijn genoeg wel betrouwbare oplossingen voor de klant en de webwinkelier :idea:
1999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.