Verzendkosten van Engeland naar Nederland

1
Hallo,
Ik zit even te worstelen met verzendkosten vanuit (dus niet naar) Engeland.

Ik heb een quote gekregen van mijn leverancier van 110 pond voor verzending. Dat is 30% van het orderbedrag. Naar mijn idee is dat tamelijk aan de dure kant en moet dit goedkoper kunnen. Het gaat om de volgende zending

2 dozen
Total gewicht: 30 kg
Total volume: 0.86 m cube
Total loading 0.5 metres

Het komt vanuit Newcastle upon Tyne

Zijn deze verzendkosten redelijk? Heeft er iemand ervaring met verzendclubs in Engeland die wellicht goedkoper zijn?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

2
Dat is dan meer dan 130 euro, terwijl een vergelijkbare zending via PostNL naar de UK je circa 50 euro zou kosten. Nogal een verschil.

Knelpunt is misschien het gewicht. Als dat namelijk net iets meer dan 30 kg is, zit je vaak vast aan hogere tarieven voor palletvervoer.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

7
Het Varaantje schreef:Ik kan potverdorie naar engeland op vakantie voor dat geld...
Klopt, alleen mag je bij Ryanair voor "overgewicht" ook zomaar € 200 ter plekke afrekenen. Of je vult je voornaam Ward in plaats van je doopnaam Eduard in in een onduidelijke webinterface en bent € 150 armer voor het omboeken van je ticket :cry:

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

8
Ward schreef:@eentje, het verschil tussen 130 euro en 50 euro is wel erg groot. Daar schrik ik van, ook omdat PostNL nu niet bepaald bekend staat als een goedkope vervoerder. Zou bijvoorbeeld UPS niet een stuk goedkoper zijn?
Maar dat is post van Nederland naar Engeland en daar hebben we nu niets aan... dus daar kan je blind op staren maar dat helpt je niets verder.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

9
eentje schreef:Maar dat is post van Nederland naar Engeland en daar hebben we nu niets aan... dus daar kan je blind op staren maar dat helpt je niets verder.
Ik staar me er niet blind op en de Groningse nuchterheid kan ik zeker waarderen. Alleen... bij een verschil van meer dan ruim 200% doet de marktwerking haar werk niet. In de regel kun je dan ook een reëlere marktprijs vinden of bedingen, precies wat de topicstarter vraagt :)
StoreCore.io

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

14
Ik laat regelmatig pallets ( soms dozen ) vanuit de UK naar Nederland versturen.

Het loont zeer om een goed prijs onderzoek te doen, aangezien de verschillen in prijs enorm zijn. ( zoals eerder opgemerkt in dit topic )

Mijn kosten voor 1 pallet liggen ongeveer op de 90 pond (c.a. 100 euro)

De verzending per doos kan véél goedkoper dan het bedrag wat jij noemt in je openingspost.

Ik zou je adviseren een aantal prijzen opvragen bij de: UPS en DHL.

Mochten deze zendingen vaker voorkomen, zou ik contact zoeken met de accountmanager en een zakelijk contract proberen overeen te komen. Dit verlaagt de kosten aanzienlijk.

Succes

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

15
We zijn uiteindelijk uitgekomen bij Parcel2Go Standard voor 67 pond (via link van conny72. Bedankt hiervoor)

Als we vaker dergelijke zendingen krijgen gaan we verder kijken. We hebben er nu al flink van vanaf gesnoept dus het was zeker de moeite waard.

We hebben bij UPS en DHL gekeken maar deze waren eerder duurder dan goedkoper. Wat bedoel je precies met een accountmanager in deze? Bij UPS/DHL?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

16
Ik bestel regelmatig uit Engeland en wat ik nu even kan zien betaal ik het volgende:

Tot 20kg : 20 pond (insured delivery, is er in 2 dagen)
Tot 30 kg: 24,50 (idem) via parcel2go kan ik nog kijken waar het uithangt.

En het duurste is een bedrijf dat 30 pond rekent tot 30kg. En alles boven de 30 wordt verdeeld over 2 dozen, dus totaal zou dan max. 60 pond moeten zijn :)

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

17
We hebben bij UPS en DHL gekeken maar deze waren eerder duurder dan goedkoper. Wat bedoel je precies met een accountmanager in deze? Bij UPS/DHL?
Als je als bezoeker op hun sites kijkt zijn de prijzen een stuk duurder dan wanneer je als contract klant een prijsafspraak hebt.

Ik heb een contract met de UPS en over internationale zendingen is goed te onderhandelen met de betreffende accountmananger. Mochten deze leveringen structureel gaan voorkomen, is dat zeker aan te raden.

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

18
Mocht Het Varaantje of anderen nog eens dozen uit Engeland laten versturen, neem gerust contact met me op. Ik heb een account in Engeland voor UPS en DPD en kan naar elk adres in Nederland pakketten laten versturen, doorgaans goedkoper dan wat er hierboven genoemd is.

Als je eenmalig naar bijv. UPS gaat betaal je de hoofdprijs. Iedereen die wil kan via mijn account eenmalig iets laten versturen.

Let wel: Engeland (of eigenlijk het Verenigd Koninkrijk) is groot, dus zijn de tarieven ook sterk afhankelijk van waar je het verstuurt. Regio Londen is doorgaans het voordeligst. Schotland en eilanden een stuk duurder.

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

19
Wij hebben als inkooporganisatie superscherpe tarieven voor onze klanten.

Zo kun je voor minder dan 20 euro een zending uit Engeland naar Nederland laten komen met een max gewicht van 31 kg en maximale afmetingen van L: 120 cm x W: 60 cm x H: 50 cm, ook grotere afmetingen zijn mogelijk tegen een kleine toeslagen.

Ook pallets zijn mogelijk tegen scherpe tarieven.

Neem gerust even contact met ons op als er interesse is.
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

20
Er is zeker interesse!

We hebben bovenstaande info van iedereen opgeslagen. Bij de volgende zending gaan we het anders aanpakken.

Zijn er ook goede deals voor Duitsland? We zien daar 2 leveranciers met veel potentie... Daar zouden ook best wel eens zwaarde pakketen vandaag kunnen komen + 50 kilo
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Verzendkosten van Engeland naar Nederland

22
Wij hebben ook diverse Engelse leveranciers en deze gebruiken allemaal parcel2go, dus blijkbaar zit dat wel goed. Alleen geven wij wel aan dat we het niet via Royal Mail willen hebben. Voor kleinere zendingen gaat het in Nederland over in Selektvracht en laat dat nu de vertragende factor zijn,

DHL is voor onze Engelse zendingen tot nu toe via parcel2go de goedkoopste gebleken.