Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

32
Beste mensen
Ik heb nu ook gratis verzending op de site toegepast iig als tijdelijke actie.
Nu is het meerendeel van jullie tips wel verwerkt.
Dus moeten de bestellingen binnenstromen :lol:

Kan ik ervan uitgaan dat als je 70 bezoekers hebt op 1 dag dat misschien 60 kijkers en onzin zijn.
Dus minimaal 10 bestellingen op een dag anders is er iets fout met de site?

Of is dat te optimistisch?
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

33
Grafisch kan het volgens mij stukken mooier. Komt wat professioneler over op je site. Wat betreft de gratis verzending. Zoiets kun je het beste vooraf kenbaar maken bij je vaste klanten (nieuwsbrief) of een aantal dagen doen. Nu 1 dag gratis verzending zal je niet veel helpen.

Normaal gesproken vraag je altijd verzendkosten?

Is het niet wat om boven een x bedrag geen verzendkosten meer te vragen ?

De 10 bestellingen die je nu aangeeft is denk ik aan de hoge kant. Als je er 3 a 4 uit haalt mag je al blij zijn.
http://www.jeanscentrale.nl - http://www.matrasvliegerkopen.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

34
Maar dat is juist het hele probleem waarom dit topic is begonnen.
Er zijn nog geen klanten.... een nieuwsbrief rondsturen aan 5 man zal geen nut hebben denk ik.
En daarnaast kan ik de actie natuurlijk ook een weekje laten staan.
Het gaat mij om het testen of verzendkosten de kopers tegenhoudt.

Als er 3 a 4 een dag uit gaan komen ben ik blij, want dan weet ik waar het probleem zit en kan ik aan een oplossing daarvoor gaan werken.
Als hier ook niks uitkomt dan wordt het moeilijk......
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

36
Meer dan 50% van de webwinkels zit onder een CSR van 2%
Als je 2% haalt kom je dus op 1,4 klanten per dag.
Ik zou altijd eerst van 1% uitgaan dus 1 op de 100 klanten koopt iets.

Maar je hebt toch wel een statistieken programma lopen. Waar komen je klanten vandaan, op welke pagina komen ze binnen, op welke pagina gaan ze weg. Wat is de bounce rate.
Dat zijn dingen die je eerst moet uitzoeken.
Verzendkosten is iets anders, tenzij ze dus op de pagina waar de verzendkosten staan de site verlaten.

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

37
PaulG schreef:Meer dan 50% van de webwinkels zit onder een CSR van 2%
Als je 2% haalt kom je dus op 1,4 klanten per dag.
Ik zou altijd eerst van 1% uitgaan dus 1 op de 100 klanten koopt iets.

Maar je hebt toch wel een statistieken programma lopen. Waar komen je klanten vandaan, op welke pagina komen ze binnen, op welke pagina gaan ze weg. Wat is de bounce rate.
Dat zijn dingen die je eerst moet uitzoeken.
Verzendkosten is iets anders, tenzij ze dus op de pagina waar de verzendkosten staan de site verlaten.
Mensen het werkt :lol: Misschien is het nog te vroeg om te juichen maar er zijn nu al 4 bestellingen in 2 dagen tijd.
Tevens heb ik acceptgiro aangevraagd voor het achteraf betalen, dus daar wacht ik even op van de bank.
Ook heb ik een heel google analytics boek besteld aangezien ik wel analytics heb draaien maar er niet veel van begrijp.

Hebben jullie nog meer goede tips? Ze zijn erg welkom ! :lol:
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

39
Beste Mensen,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic heb geopend en sindsdien zijn er aardig wat aanpassingen gedaan, waaronder:
- Betere header
- Verzendkosten gewijzigd
- Snellere laadtijd website
- Afbeeldingen verbetert (nog niet allemaal, die komen nog)
- Nieuwsbrief
- Contactgegevens
- Meer kleur aan de website gegeven
- social media aangebracht
- en nog wat diverse kleine dingetjes.

De bezoekersaantallen stijgen gestaag en de conversie is gestegen van 0,2 naar 0,88 procent.
Naast het aanbieden van achteraf betalen waar ik nog steeds met twijfel over zit hebben jullie misschien nog wat tips om de conversie te laten stijgen?
Ik zou graag boven de 2% uit willen komen maar ik heb geen flauw idee meer hoe......

Alvast bedankt
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

41
Wellicht dat ik een beetje autistisch ben op dit vlak maar:

Ik vind het altijd prettiger en aangenamer ogen als zaken mooi uitgelijnd zijn. (Bijvoorbeeld je prijzen horizontaal gezien).

Daarnaast, ik heb totaal geen verstand van aquaria, wellicht dat het leuk is om ergens duidelijk te maken wat men nodig heeft voor wat voor type vis? Een aquarium voor een goudvis zal er anders uitzien dan die voor een "bak vol met Nemo's". Wat voor pomp heb ik nodig bij een aquarium van wat voor omvang?

Je hebt in je menu balk nog een plekje over. Wellicht een mooi plek voor een "wat heb ik nodig" knop? Naast het feit dat je informatief bent en de klant voorbereid op wat hij nodig heeft kun je ook een stukje up-selling doen!

Wat vind je daarvan?

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

42
Waarom al die trefwoorden onderin? En waarom stuk of 5 keer je eigen URL in de footer? Geduld is een van de grootste punten waarmee je je conversie kunt verhogen. Blijf verbeteren, blijf actief, blijf bezig met de webwinkel.

Zoals al eerder gezegd, veel mensen zien een aquarium staan van 1200 maar weten niet voor welke vissen die zijn of hoe je daar mee om moet gaan. Wellicht leuk om een apart 'wiki' deel in je webshop te bouwen of een apart blog over aquaria en vissen.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

43
Webshop Informatie schreef:Waarom al die trefwoorden onderin? En waarom stuk of 5 keer je eigen URL in de footer?
Google seo, als zalando het kan kan ik het ook. Schijnt glad ijs te zijn maar heb wel gemerkt dat het werkt.

Wellicht dat ik een beetje autistisch ben op dit vlak maar:
Dat heb ik ook, heb de contacten met leveranciers en kan een websitje maken maar zit echt niet elke dag naar visjes te staren. :roll:
Maar begrijp de insteek, zal er eens over nadenken.

De uitlijning zal ik naar kijken, komt door de tekst van de artikelen de 1 is 1 regel de ander 2.

Bedankt alvast, meer tips zijn erg welkom.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

47
PaulG schreef:
Maar Zalando heeft ook een sitemap.xml en dat werkt nog véél beter.
Dat is alleen maar welke pagina's er zijn. De lap tekst is content op een pagina en dat is voor seo beter dan een sitemap. Je moet gewoon beide hebben en http://www.aquariumonderdelen.nl heeft dat ook.
Niet op de aanbevolen locatie, want dit is een 404:

http://www.aquariumonderdelen.nl/sitemap.xml

Ik kan mij vergissen en je mag me altijd op de vingers tikken. graag zelfs, maar ik denk niet dat het succes van Zalando is te danken aan die twee alinea's in priegelletter die hier ijverig worden nagemaakt...

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

48
Beste Mensen, ondanks dat ik de discussie over het seo erg leuk vind en ik ook zeker nog even ga kijken naar de sitemap.xml heb ik het topic gestart voor de conversie. :lol:

Graag wat tips om de conversie omhoog te krijgen, wel of niet een lap tekst helemaal onderaan een pagina die toch niemand leest zal hier denk ik geen verandering in brengen.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

49
• Je shop lijkt buitenlands door Engelse interface-elementen zoals "Sorteer op: Default" en "Email address". Niet goed voor het vertrouwen.

• Tussen het euroteken en een bedrag hoort een spatie.

• We schrijven btw in kleine letters.

• Onder "Veilig betalen" staan allerlei afbeeldingen die niets met betalen te maken hebben. Welbeschouwd bied je hier maar één betaalmethode aan: iDEAL.

• De button "Bezorgd door PostNL" is misvormd.

• Je knoppen zien er niet echt uit als knoppen. Die kun je visueel uitnodigender maken: "Klik op mij!" De vier tabs op een productpagina zien er omgekeerd meer uit als knoppen dan als tabbladen.

• De knop "Home" is aanklikbaar, het huisje ernaast niet.
StoreCore.io

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

50
Ik heb niet veel met aquariums maar stel ik wil kopen.
Ik ga voor planten.
Klik op planten en verzorging.
tientallen flesjes en pakjes, geen idee waarvoor....
En ook nog eens geen plant te zien.
O, in het menu kunststof planten dan maar.
klik en ja alleen kunstof schelpen?
Verwarming voor het water dan maar.
wauw wat een hoop verwarming thermostaten. Hoe groot heb ik nodig? Staat nergens iets bij over bak grootte.
Weet je wat, ik rij maar naar de winkel in de stad en dan vraag ik wat nodig heb...
Alleen iemand die al precies weet wat hij zoekt zal het ook vinden. (Behalve planten) Dat is niet erg, maar dan moet je ook mensen aantrekken die alles al weten. (Doe je dat?)

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

51
@PaulG
Ik had 't stuk zelf kunnen typen ;)

Maar het is het lastig om wat de winkelier normaliter uitlegt zelf online te doen.

Coronel doet 't leuk met zijn digitale verkoper; dat streef ik ook na (zie speelgoedboer op Youtube, nog wel aan werken ;) )

Wellicht dat een combi van Prezi (je vissenbak in beeld) en youtube.
Je zoomt in op een onderdeel en dan krijg je relevante info over dat onderdeel. Of een URL of een video.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

52
Ik kan me redelijk vinden in hetgeen wat hierboven staat, voor een leek is het best lastig om tot een keuze te komen. Je zou misschien een blog eraan vast kunnen maken en daar een paar handleidingen neerkwakken (bv: "Wat heb je nodig voor een aquarium", "Aquaria voor gevorderden" etc), hierin zou je dan bijvoorbeeld je producten in kunnen verwerken.

Verder zou ik zelf je productomschrijvingen doen en niet het standaard fabrikantspraatje kopiëren (duplicate content). Je zou je omschrijvingen kunnen afstemmen op je publiek, hier stond laatst een heel aardig artikel over op smashing magazine, kort samengevat: Dell.com plaatst bijvoorbeeld op hun instapmodellen van 400 euro nauwelijks technische details maar enkel wat je ermee kan doen. Je kan er bijvoorbeeld mee internetten, je mail checken of youtube bekijken. De gemiddelde gebruiker interesseert het echt niet welke grafische kaart erin zit, terwijl iemand die een pc van 3000 euro koopt dat soort dingen juist wel wil weten. Jij kan dat ook doen met je aquaria.

Ik zal het verder kort houden:

- Plaats meerdere afbeeldingen (en vooral ook betere!) bij je producten. Welke halve zool koopt er nu een aquarium van 600 euro terwijl er enkel dit wazige plaatje bij staat:

Afbeelding

- Maak de "van €X naar €Y" niet rood maar groen. Een afprijsde prijs is toch iets positiefs?
- Maak alle productafbeeldingen even groot en geef ze dezelfde egale achtergrond (zie: http://www.aquariumonderdelen.nl/aquarium)
- Waarom staat het artikelnummer wel op de categoriepagina en niet op de productpagina?

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

54
Grappig dat je dit noemt; we hebben dit ook opgepakt.
Hier een voorbeeld van landbouw speelgoed voertuigen.
Overigens zit er een groot verschil tussen setvoordeel met een stalling of met speelmais.

Een ander voorbeeld is het helpen kopen.
Men kan een voertuig (tracktor ) kopen en aanbouwdelen zoeken.
Daar helpen we je mee.

De techniek hebben we in dit voorbeeld nu net op poten. De volgende stap die wij nog moeten maken is dat we dit wereldkundig maken.

Kun je zoiets ook beginnen met jou shop?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: [aquariumonderdelen.nl] veel bezoekers weinig conversie

55
Andere forumleden hebben het al benoemd, maar dit is een schoolvoorbeeld van een industriële productbenadering die werd afgeschaft toen marketing werd uitgevonden. Er wordt geredeneerd vanuit het product: het product kan dit, het heeft die-en-die kenmerken en het moet zoveel kosten. Maar daarmee wordt een probleem van de potentiële klant niet opgelost: kijk maar naar de eerder genoemde vragen, je krijgt ze niet opgelost.

Toch nog even over SEO: er lopen nogal wat lijntjes naar AquaHolland.com, maar is dat wel de bedoeling?
StoreCore.io