Paypal problemen

1
Hallo Allemaal,

Graag wil ik jullie deelgenoot maken van het volgende.

Al mijn bestellingen bij ons buitenlandse leveranciers plaats ik via Paypal. Nu heb ik al twee keer gehad dat paypal opeens een beperking op mijn rekening heeft gezet omdat ik opeens exorbitante bedragen ging uitgeven (ging goed met de zaken :)) en dan moest ik ineens weer ID bewijzen inscannen etc. Zo ook afgelopen week. Dit heb ik allemaal netjes gedaan maar toch neemt paypal hiervoor gewoon enkele dagen de tijd om deze beperking er weer af te halen.

Omdat ik hier niet op kon wachten, ik moest vanwege het chinese nieuwjaar namelijk flinke voorraadbestellingen plaatsen, heb ik bestellingen geplaatst, en mijn schoonvader (heeft ook een webwinkel in het kantoor naast me) gevraagd om even met zijn paypal rekening te betalen. Op een of andere manier zag paypal dus een bestelling op mijn naam betaald worden met een andere paypal account en hebben ze deze betaling teruggetrokken en mijn leverancier bericht dat 'er wellicht frauduleuze handelingen gepleegd zijn'. Waarop mijn belangrijkste leverancier dus alle bestellingen heeft bevroren.

Talloze telefoongesprekken met paypal, en emails hadden geen resultaat. Samen met mijn schoonvader hebben we uren gebeld naar payal om uit te leggen dat alles in orde was maar ik kreeg geen reactie. Paypal had de betaling in onderzoek en nam hiervoor zoveel tijd als ze zelf wilden.

Gevolg hiervan is, dat ik volledig zonder handelswaar zit en zojuist mijn belangrijkste klant ben kwijtgeraakt omdat ik niet kan leveren. Ik kan niet exact inschatten wat dit me gaat kosten omdat ik bepaalde advertenties heb moeten pauzeren, en nu aan klanten moet meedelen dat ik dingen niet voorradig heb. Maar we praten hier zeker over duizenden euro's aan inkomstenderving, alleen maar vanwege een rare actie van paypal.

Hebben meer mensen dit soort ervaring met paypal gehad? En zou ik wellicht juridische stappen richting paypal kunnen ondernemen?

Re: Paypal problemen

2
Misschien een beetje domme opmerking van mijn kant... Maarre, waarom heb je dan niet gewoon via je bank geld overgemaakt naar je leverancier? Dan had je je bestelling gewoon kunnen doen en had je je klant ook niet verloren. Toch?

Re: Paypal problemen

3
Heb zelf nog nooit een betaal probleem gehad nadat ik gevalideerd was middels KvK, identificatie en bedrijfsgegevens. Vreemd dat ze deze opnieuw aan je vragen.

Zelf koop ik ook wekelijks in China bij meerdere leveranciers maar dat gaat op basis van vertrouwen en maak ik gewoon over via de bank. Alleen een sample bestelling bij een nieuwe leverancier zou ik misschien via PayPal doen vanwege het gemak.

Een claim kan je wel vergeten volgens mij. Heel de wereld was op de hoogte van het Chinese Nieuw Jaar en, zoals het verweer zal zijn, had je maar eerder moeten bestellen ;)

Re: Paypal problemen

4
Het is wel zo dat PayPal lekker zelf mag doen wat ze willen met jouw geld en account. Alles is volledig in beheer van PayPal. Omdat ze niet aangemerkt worden als bank mogen ze dus naar hun believen je account blokkeren. Als je op internet eventjes zoekt vind je honderden mensen waarvan accounts bevroren zijn met duizenden euro's.
Je account kan al bevroren worden als een klant van jou een dispuut begint tegen jou. Lekker als je ruzie hebt met een concurrent ofzo, die kan dan je geldzaken even lekker sarren. Ver gezocht? Niet echt aan alle verhalen te lezen.
Ze op laten draaien voor de kosten lijkt me een schier onmogelijke zaak. Ze zijn te groot om tegen te vechten, en het gevecht zal waarschijnlijk ook niet in Nederland plaatsvinden, ook lastig.

Ik vind het trouwens ook niet echt stijlvol van jouw leverancier...

-EDIT-

Problemen met PayPal die voor een rechter verschijnen gebeuren inderdaad in het buitenland (Engeland). Volgens de voorwaarden die je geaccepteerd hebt.

Arbitration. Any dispute with respect to this CEA between Merchant, Processor and/or Member, including a dispute as to the validity or existence of this CEA and/or this clause, shall be resolved by arbitration in London, England, conducted in English by a single arbitrator in accordance with the ICC Rules.

Nog een stukje uit de voorwaarden, wat ze dus kunnen toepassen wanneer ze maar willen:

Een rekening sluiten of beperken
* Wij of gebruikers kunnen een rekening altijd sluiten, dus we schrijven geen periode voor waarbinnen een gebruiker zijn rekening moet sluiten..
* Ook kan PayPal in bepaalde gevallen de toegang tot of functies van een gebruikersrekening beperken.


Met klachten kun je hier terecht:
Als we een geschil niet kunnen oplossen, kan een gebruiker een klacht indienen bij de Britse ombudsman voor financiële zaken nadat onze interne geschillenprocedure is afgerond of de kwestie aanhangig maken bij de rechtbank van Engeland of Wales (of uw lokale rechtbank als u een klant bent). U kunt ook een klacht indienen bij het Europees Centrum voor de Consument (ECC-Net). Meer informatie over ECC-Net en hoe u contact kunt opnemen, vindt u op (http://ec.europa.eu/consumers/redress_cons/) Informatie over de Financial Ombudsman Service vindt u op http://www.financial-ombudsman.org.uk. U kunt ook een onopgelost geschil in geschrift doorverwijzen naar onze regulateur, de CSSF, op het volgende postadres: Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) 110, Route d’Arlon, L-2991, Luxemburg.

Alle info komt van de site van PayPal zelf onder deze links
https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd= ... le.x=nl_NL
https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd= ... le.x=nl_NL
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paypal problemen

5
Meesleepbeest schreef:Het is wel zo dat PayPal lekker zelf mag doen wat ze willen met jouw geld en account. Alles is volledig in beheer van PayPal. Omdat ze niet aangemerkt worden als bank mogen ze dus naar hun believen je account blokkeren.

PayPal heeft geen Amerikaanse maar wel een Europese bankvergunning. Vandaar ook de verwijzing naar de Europese toezichthouder Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) voor geschillen.

Bij van oorsprong Amerikaanse internet- of softwarebedrijven zie je in gebruiksrechtovereenkomsten wel vaker bepalingen die naar Nederlands of Europees recht helemaal niet kunnen. Helaas verdwijnen die pas nadat de rechter of een toezichthouder eraan te pas is gekomen.
StoreCore.io

Re: Paypal problemen

7
Geld overmaken is wel een optie, en ik heb genoeg vertrouwen in mijn leverancier om dat te doen, maar paypal is lekker snel en eenvoudig. Ik heb nooit een reden gezien om het anders te doen.

Daarnaast zag ook ik het chinese nieuwjaar al van te voren aankomen, dus vandaar dat ik ruim een week van te voren mijn voorraadbestellingen ging plaatsen! Niet wetend dat Paypal in staat is om er meer dan een week over te doen om een betaling vrij te geven.

Stijlloos van mijn leverancier vind ik het aan de ene kant ook wel, want ik heb tienduizenden euro's bij hem besteld en altijd zonder problemen. Aan de andere kant zijn ook zij heel erg huiverig voor mensen die iets bestellen via paypal, en vervolgens wordt de betaling teruggehaald. Dit was nu dus ook het geval alleen niet op mijn initiatief, maar op dat va paypal.

Kijk en Paypal schuift alles onder de categorie: 'We doen het voor uw eigen veiligheid meneer' maar vervolgens gaan ze onderuit zitten en laten ze het voor wat het is. Mijn creditcard werd ook ooit eens geblokkeerd vanwege exorbitante uitgaven naar china, en vervolgens belde de bank mij zelf op. Ik heb ze daarop de hemel in geprezen, ik vind het fantastisch dat de dat doen, voor als er ooit misbruik van gemaakt wordt. Maar als het dan in orde blijkt te zijn, drukken ze daar op een knopje en is alles weer bij het oude.

Paypal niet die laat je gewoon sterven. Arrogante (...) zijn het. Het is MIJN geld, en zij beslissen wel even wat ze er mee doen.

Re: Paypal problemen

8
Goedemiddag,

ik herken dit probleem zeer zeker!

Ik werk ook met Paypal, account is geverifieerd middels de bank, kvk is geupload, mijn leverancier gegevens, facturen, kopie id etc etc.

Dit heeft zoveel voeten in aarde gehad........blokkering van de account afgelopen vrijdag 29 April. Vandaag 1 Mei wederom blokkering op de account vanwege..........

Bedrijfsgegevens nodig
Kopie Identiteitsbewijs
Leverancier informatie
Facturen

Ik krijg er zo langzamerhand buikloop van, als je belt snappen ze het lossen ze het op maar 2 dagen later komt hetzelfde probleem terug. Als je ze belt werken ze zondags niet, maar er gaat op zondag wel een blokkade op je account.

Gevolg.........alles wat op Ebay afliep is gewoon verwijdert! Je kan dus zonder Paypal niks op Ebay, alle mensen die boden zijn dus gewoon geschrokken en denken wat is dit, die kopen never wat meer! Loop door paypal in April a 3 weken verkoopvertraging op voor informatie die ze in 3 dagen rond hadden!

Schandalig bedrijf, dat dit kan, ze duperen niet alleen mij maar ook de klanten!

Re: Paypal problemen

9
@jacuzzi

Ik leef met je mee :wink:

Wij zijn volledig gestopt met betalen aan onze leveranciers via paypal. Het aanbieden van de dienst aan onze klanten doen we nog, maar maken het zo onaantrekkelijk mogelijk.

Ik zou inmiddels een boek vol kunnen schrijven maar dat laat ik maar achterwege. We zijn in ieder geval niet de enigen... zie ook screwpaypal .com

Re: Paypal problemen

10
Ik zit al jaren bij PayPal en, op een uitzondering na, geen problemen. Leveranciers betalen via PayPal blijf ik maar vreemd vinden, gebruik PayPal alleen voor binnenkomende betalingen.

Re: Paypal problemen

11
@FraFra,

ik denk dat het niet aan iets of iemand ligt, de gebruiker aan Paypal, maar dat het ligt aan het feit van als het 1x fout gaat het fout blijft gaan! Ik denk als je 1x gevraagd bent om iets dat dit ook blijft komen, ergste is alleen dat de vragen keer op keer identiek zijn! Dan bel je op, krijg je een Belg aan de lijn.............Was zo kwaad, heb gezegd ben geen nigeriaan die ffe snel wat wil verdienen, of kijken jullie niet naar het ID bewijs wat ik gestuurd heb.........schijnbaar kijken ze er echt niet naar om gezien deze inmiddels 3x!! is doorgestuurd :s

Dramatische ervaring, ik ga zeker brieven schrijven ook naar de overheid, Ebay en Paypal riekt in mijn ogen naar kartel vorming!

Re: Paypal problemen

13
Nou ra ra ra, ze hebben besloten de rekening op te heffen! Hahahaha, heb toch maar in het paspoort gekeken en leek in de verste verte op een Nigeriaan met kwade bedoelingen! Ongeloof, ongeloof dat dit zomaar kan zonder enige aanleiding of reden!

Bel je ze op, ja is een beslissing van Amerika...............

Re: Paypal problemen

14
PayPal is betaalbaar, PayPal is snel, PayPal is makkelijk, PayPal heeft een prima beheersscherm. En toch mijn advies: Niet aan beginnen!

Blokkade
Jarenlang maakte ik gebruik van PayPal in een tiental shops, zonder grote problemen. Onlangs werd ons account geblokkeerd i.v.m. vermeende overtreding van hun voorwaarden in een van de shops. Het hoe en waarom was me niet helemaal duidelijk en de telefonist kon me dat ook niet goed uitleggen. Echter, de beslissing was en bleef onherroepelijk en discussie of verweer is onmogelijk.

Vervolgens een nieuw account aangemaakt met een andere tegenrekening en naam. Om problemen te voorkomen vooraf in die betreffende shop (zie hiervoor) alle verwijzingen naar PayPal verwijderd en Paypal betalingen dus uitgeschakeld. Een dag latere bericht dat ook dit nieuwe PayPal account werd geblokkeerd omdat ik nooit meer geaccepteerd kon worden i.v.m. die eerdere blokkade. Kortom, geen PayPal (en creditcard) betalingen meer mogelijk in een 10-tal shops na jaren lang trouwe klant en een paar duizend euro ingehouden provisie.

Ik begrijp dat maatregelen volgen als men zich niet aan de regels houdt. Ik begrijp echter niet de maatregelen als hierboven genoemd zonder goede uitleg of mogelijkheid bezwaar te maken. Dat is ongehoord, feodaal en wellicht erg Amerikaans dus onacceptabel.

Veiligheid
De laatste weken komen er meer berichten m.b.t. ondermeer frauduleuze betalingen via PayPal. Ook wij maakten dat mee, een aantal keren een ogenschijnlijk correcte betaling van enkele tientjes. Product geleverd en weken later een bericht van PayPal dat koper klaagde dat er sprake was van fraude. PayPal blokkeert de bedragen "tijdelijk" en doet zogenaamd "onderzoek". Zonder enige verdere uitleg of mogelijkheid tot beroep werden kopers later steevast in gelijk gesteld en waren wij het product en het geld kwijt. Geen discussie mogelijk.

Google
Zoek maar eens in Google op "paypal problemen", dan weet je al snel waarom je niet met PayPal in zee moet gaan.

Re: Paypal problemen

16
Staar je niet blind op een paar honderd probleem gevallen op miljoenen transacties per jaar. Bij elke vorm van betalen komen problemen voor. Zo zijn er ook zat transacties met iDeal waarbij met name de consument gedupeerd is. Shop bleek een oplichter die na het innen van iDeal betalingen met de noorderzon vertrok etc.

Als je helemaal geen problemen wilt met betalingen doen of ontvangen, dan moet je er helemaal niet aan beginnen..

Re: Paypal problemen

17
Dan ook maar even de andere kant belichten...

Ik gebruik en implementeer paypal nu al een jaar of 4, tot nu toe 2 keer een probleem gehad waarbij de klant aangaf dat er iets niet klopte en paypal de uitbetaling 'bevroor'.

In 1 geval bleek de zending op een ander adres afgeleverd te zijn. (klant eigen fout in postcode)
In 1 geval poging tot oplichting door de klant. Nadat ik PayPal verzendbewijs met handtekening voor ontvangst heb doorgegeven en kopie proces verbaal vanwege poging tot oplichting werd netjes het bedrag weer vrijgegeven.

Natuurlijk neemt PayPal het in principale eerst op voor de klant. Zij zijn de basis voor het succes van PayPal.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Paypal problemen

18
FG-Hans schreef:Ik begrijp dat maatregelen volgen als men zich niet aan de regels houdt. Ik begrijp echter niet de maatregelen als hierboven genoemd zonder goede uitleg of mogelijkheid bezwaar te maken. Dat is ongehoord, feodaal en wellicht erg Amerikaans dus onacceptabel.
Niet zozeer PayPal als betaalsysteem maar eerder PayPal als bedrijf staat hier ter discussie. Gemankeerde (non)communicatie dankzij over-automatiseren en elke vorm van aansprakelijkheid uitsluiten zijn beide inderdaad typisch Amerikaans.

Re: Paypal problemen

19
Ook ik ondervond problemen met paypal.
Na 10 jaar klant te zijn geweest bij hun en geloof me nu maar dat ze volop verdiend hebben aan mij, is mijn account nu opgezegd ivm fraude!!
Als je dan netjes vraagt wat er nu aan de hand is geven ze gewoon geen antwoord behalve dat ik nooit geen paypal rekening meer mag openen.
En fraude betekent in mijn woordenboek dat je dan wel iets heel ergs gepleegd moet hebben?
Plus is het zo dat er op mijn paypal een bedrag van rond de 2000 euro vast staat en na 180 word vrijgeven, dit is echt ongeloofelijk.
paypal is leuk als je gewoon kleine bedraagjes moet overmaken onder de 50 euro, ga je echter met duurdere items werken dan is het bullshit, omdat er gewoon teveel van de andere kant gerommeld word.
Iemand die bij mij een designer jas koopt twv 1800 euro en die netjes bezorgt word in de USA.
(Na te zien via tracking) en dan zegt...uh ik heb hem nooit ontvangen, en dan een valse handtekening erop zet of iemand ander laat tekenen...dan ben je gewoon alles kwijt!!
Mijn probleem was gewoon dat mensen kochten bij mij via paypal, en bv met een gestolen creditcard betaalde...ik stuurde mijn objecten op en was daarom mijn geld en object kwijt.
En paypal zette mij gewoon als fraudeur neer , ook al ken ik hier niks aan doen..als zulke dingen 2a3 keer voorkomen..dan denken ze dat je ook geld witwas.
Dus denk goed na met paypal, het gaat allemaal heel leuk totdat het echt eens fout gaat.
Dan vragen ze ze alles te uploaden , paspoort,bank afschriften,gas/water/licht afschriften....en wat gebeurd daar allemaal mee??
Ik vind at ze op zijn minst duidelijkheid moeten geven van de stand van zaken..als iemand meer als 1000 items heeft verkocht op Ebay met een 100% feedback lijk mij dan wel betrouwbaar.
Maar het houd nu op voor mij.
Ik kan niks meer verkopen zonder paypal, omdat ebay en paypal samen zijn..dus de een kan niet zonder de ander..
Paypal sucks!!!