Re: Beup ervaringen

32
dream2 schreef:nothing wrong with this company!

Leveren gewoon hun diensten.

Elk bedrijf heeft ontreveden klanten omdat de klanten zelf te veeleisend zijn!

Dream2 u heeft ervaring met beup?? Kunt u mij argumenteren wat goed is aan hun concept en verklaar de aggresieve manier van verkopen van de sales? 4jaar contracten, zogenaamde opstart kosten van 3500 euro? Of zijn dat verkoop praatjes ? Google policy is je betaald per click. Be up is je betaald voor 250 clicks 180 euro ex btw. Per maand 4 jaar vast. Omdat het zogenaamd enkel na 4 jaar effect heeft.

Denk dat beup maar hun policy moeten veranderen en clause van opzeggen voorhand 60% van de resterende maanden moet betalen moet veranderen. Je kan geen geld vragen voor de diensten die niet zijn geleverd. Dat is onredelijk klant is ontevreden met de geleverde diensten. Beup heeft geen kosten. Mensen die het contract willen ontbinden. Laat uw advocaat deze berichten op forums lezen. Er bestaat. Iets als consumenten recht. Als een partij of een van de partijen niet te vreden is dan moet er een mogelijkheid zijn om bet contract te ontbinden. Beup vraagt 60% van resterende maanden. Wat in mijn ogen niet
mogelijk is. Normaal opzeg termijn van minimaal 1 maand en max 3 maanden.

Ryu

Re: Beup ervaringen

33
PeterPastoor schreef:LOL nu 1 die het precies andersom doet. Werknemer dus?

Ja denk ook werknemer. Kennis van mij kreeg telefoontje van directeur van eey je contract is toch ontbonden. Waarom posten op forums. Probeer ook maar mijn brood te verdienen komt het zo op neer. Tja brood verdien je niet zo makkelijk als ondernemer. Die mooie praatjes, zogenaamd geweldige boost aan je omzet zeggen ze. En uit eindelijk verkoop je net zoveel als van te voren. Maar je zit vast aan een 4 jarig contract.

Re: Beup ervaringen

34
Ryu schreef:eey je contract is toch ontbonden. Waarom posten op forums.
Omdat je anderen wilt behoeden voor dezelfde fouten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beup ervaringen

35
Ik ga hoe dan ook nooit in zee met vertegenwoordigers.
Als ik iets wil dan zoek ik zelf de info wel uit, in mijn tempo. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die me iets proberen aan te smeren :evil:
Ik teken ook nooit een contract als mensen daar in een 1e gesprek mee komen, vooral niet als ze ook nog aankomen met van die "het is geen contract, maar we willen wel uw handtekening om aan te kunnen tonen dat we hier langs zijn geweest"of dat soort onzin.

Ok, nogal offtopic, want ik ken ze verder niet. :wink:

Re: Beup ervaringen

36
trashydiva schreef:Ik ga hoe dan ook nooit in zee met vertegenwoordigers.
Als ik iets wil dan zoek ik zelf de info wel uit, in mijn tempo. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die me iets proberen aan te smeren :evil:
Ik teken ook nooit een contract als mensen daar in een 1e gesprek mee komen, vooral niet als ze ook nog aankomen met van die "het is geen contract, maar we willen wel uw handtekening om aan te kunnen tonen dat we hier langs zijn geweest"of dat soort onzin.

Ok, nogal offtopic, want ik ken ze verder niet. :wink:
Dat is wel een goeie tip. Om niet meteen hebberig te zijn. Het probleem is wij ondernemers willen graag elke kans benutten die we kunnen grijpen. Als het werkelijk zo geweldig was dan maakt het contract niet uit. Want je vraagt niet wat kost het.... Maar wat leverd het op? In dit geval leverd het bezoekers op je site waar ze dan zogenaamd zeggen dat je geweldige omzetten gaat krijgen. Soms wel maar in heeel veel gevallen valt het vies tegen. De conversie per sale is erg laag tenzij je een super website hebt die op online sales is gebasseerd.

Beup boeit niet of je website veel gaat verkopen. Als zij zelf maar veel omzet binnen krijgen dan is het goed. Zijn gewoon zakkenvullers zogenaamde partner van google. Ze misbruiken googles naam!

Re: Beup ervaringen

37
Wat mij nogal opvalt aan alle gedupeerden is dat ze tekenen in het 1e gesprek. Ik kom zelf uit een andere business (veehouderij) en daar wordt toch echt wel de kat uit de boom gekeken als er een nieuwe vertegenwoordiger/bedrijf langs komt om iets te promoten. Je ontvangt normaal gesproken een offerte en bekijkt dat eens rustig voor je een handtekening zet, eventueel alternatieven ernaast.

Wat maakt het voor deze bedrijven zo makkelijk dat er zoveel mensen/eenmanszaken (want dat zijn volgens mij voor 99% de gedupeerden) zonder na te denken een contract tekenen voor 4 jaar waar ze zelf niet eens de voorwaarden goed van hebben gelezen. Zijn het vaak beginnende ondernemers die hierin gedupeerd raken?
Is dit wellicht het nadeel van de grote e-commerce groei bij "ongeschoolde" ondernemers?
Met ongeschoold bedoel ik dan mensen die eigenlijk niet door hebben dat ze ondernemer moeten zijn.

Re: Beup ervaringen

38
Luitjes schreef:Zijn het vaak beginnende ondernemers die hierin gedupeerd raken?
Is dit wellicht het nadeel van de grote e-commerce groei bij "ongeschoolde" ondernemers?
Met ongeschoold bedoel ik dan mensen die eigenlijk niet door hebben dat ze ondernemer moeten zijn.
Bij bedrog en dwaling (hier meer van toepassing) is sowieso meestal sprake van enige naïviteit bij de gedupeerde. Onder de gedupeerden vind je niet alleen starters, maar ook ondernemers die gewoon weinig kaas hebben gegeten van SEO.
StoreCore.io

Re: Beup ervaringen

39
Ward schreef:
Luitjes schreef:Onder de gedupeerden vind je niet alleen starters, maar ook ondernemers die gewoon weinig kaas hebben gegeten van SEO.
Voor elk probleem zijn er bedrijven die je kunnen assisteren, dat is in elke branch zo. Maar mijn vraag doelt meer op waarom ondernemers al bij het 1e gesprek de fout maken? Wat maakt de dwaling nou zo bijzonder dat er massaal overstag gaat. Het is niet 1 gedupeerde maar echt een legio, dat merk ik ook bij die zogenaamde online adres bestanden, tegenhangers van detelefoongids.nl

Re: Beup ervaringen

40
Heb gisteren ook iemand van Be Up België over de vloer gehad.

Ik moest 189 euro betalen voor 416 gegarandeerde kliks. (wat als er niemand op mijn link klikt ?)
17% van de mensen die klikt, komt effectief in de winkel iets kopen. (waaruit blijkt dit ? een webwinkel zal toch véél meer kans hebben op een verkoop dan een gewone winkel)
Visitekaartjes krijgen de vertegenwoordigers niet, gsm nummer willen ze wel geven. (bij vistaprint zijn ze eventueel gratis)
Tijdens het gesprek ben ik beginnen zoeken op internet en kwam op diverse fora uit zoals ook deze. De vertegenwoordiger zei dat alle negatieve berichten over de contractduur gaan, ondanks dat dit vetgedrukt staat op het contract. Maar ik heb nog andere klachten gevonden, zoals: contract zonder handtekening toch facturen, beloftes niet nakomen (zie wel nergens concrete voorbeelden)

De vertegenwoordiger belde zijn baas op om mij te overtuigen. Deze zei uiteindelijk van niet te tekenen als ik zo wantrouwig was. Dit vond ik wel eerlijk !
Ook vroeg ik de vertegenwoordiger het contract te verscheuren, dat heb ik zelf mogen doen. Getekend heb ik dus niet !

Kan niet echt iets slecht zeggen, maar heb in ieder geval geen spijt !

Een contract van meer dan 9000 euro teken ik niet na 30 minuten twijfelachtige uitleg.

Re: Beup ervaringen

41
Mensen, heb ff het forum maandje niet meer bekeken maar
De forum van trosradar is Offline!! Beup heeft het volgens my via rechter geforceert. Ongelooflijke internet mafia!!!

Ik heb inmiddels nieuwe topic gemaakt. Deel uw ervaringen ook daar

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=112978

Hopelijk halen ze deze topic niet offline. Vind dit toch schandalig wat een macht ze hebben doormiddel van oplichting!!

Ryu

Re: Beup ervaringen

42
Beste mensen,

Mijn topic van trosradar is offline gehaald. Maar er is goed nieuws
Iemand op google forum heeft toch het oude topic terug kunnen vinden.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Hier kan je nalezen wat er allemaal is gebeurd met het topic over beup.

De directeur is bereid om problemen met beup op te lossen.
Aangezien zij veel schade lijden door forums zoals hier en trosradar.
Zijn zij bereid om te praten!! Dit is al heel iets. Ik zou als ik beup was nooit boze klanten willen hebben. Ik zou op zijn minst hun eerst benaderen om hun tevreden te stellen.
En nu eindelijk kunnen sommigen van het contract af?

Ik wens jullie succes. Mocht beup moeilijk doen post het op forum.

Mvg,

Ryu

Re: Beup ervaringen

43
Bereid om te praten.

Ik moest wel een beetje lachen na het volgende van de directeur:
Wij zien de zaken toch iets genuanceerder dan hoe u het doet voorkomen.
Verder zullen wij het niet nalaten om alle eventueel geleden schade bij u te verhalen.
Ik kan u in ieder geval meegeven dat een oplossing er in uw geval niet zal uit bestaan dat wij de overeenkomst kosteloos ontbinden.
Ik vraag me af in hoeverre de gedupeerde worden geholpen ;)

Re: Beup ervaringen

44
Dag derlui,
De hele Proximediaclub (oa beup, bezoomtv, ...) verkoopt met mooie verhalen, maar de overeenkmsten duren meestal 48 maanden.
Onherroepelijk en alleen te ontbinden tegen 40 of 60% van de contractsom.
In gedingen voor rechtbanken wordt gesteld, dat het artikel, dat de verbrekingsvergoeding stelt, een zg. kernbeding is.
Uit uitspraken van oa de HogeRaad volgt, dat daar geen sprake van kan zijn.
Mijn redenering is dan, dat dat beding de kern van de overeenkomst voot beide partijen moet bevatten.
Waaruit volgt, dat de verbrekingsvergoeding voor Proximedia de essentie van de overeenkomst is.
Maar mijn site dan?
Juist, mijn doel is een ander dan dat van Proximedia, BW6:288, lid 1 :
Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar.
En hier het grote voordeel, wie stelt bewijst, dus als verteld van kernbeding is onwaarheid oa volgens HR,
als niet verteld is mij de, voor proximdia, essentie van de overeenkomst is misleiding, maar beiden leiden tot dwalen....
Maar nu nog een rechter vinden, die daarin meegaat...
Hopelijk kan dit van nut zijn voor medeslachtoffers, CU..., computer.elf

Re: Beup ervaringen

45
BeUp heeft als doelgroep vooral eenmansbedrijfjes. Zo heeft BeUp mijn vrouw benaderd voor het leveren van internetdiensten. Dat konden ze weten nadat zij zich had ingeschreven bij de KvK. In het gesprek werd o.m gesteld dat de website voor haar bedrijfje voor 2 jaar lang op de eerste pagina van google zou verschijnen. De aanbieding was slechts op deze dag geldig. Gelijk tekenen dus dat heeft ze gedaan (stom,stom). in het contract (ineens voor 4 jaar!) staat echter helemaal niets over te leveren prestaties, behalve dan een aantal "clicks"per jaar, en zelfs dat is nog niet gegarandeerd. Er is enkele malen contact geweest, maar dat haalt niets uit, behalve enthousiaste brieven over "hoe goed de campagne loopt". Wij houden de prestaties 3x daags bij en die zijn hoegenaamd nul. Ze doen dus vrijwel niets (laten je gewoon gevonden worden op de verkeerde zoektermen). Iedere deskundige is het erover eens dat het contract absolute kul is (voor ons dan) Wij klagen BeUp aan vanwege Misleiding, niet te goeder trouw handelen en stellen ze in gebreke. TrosRadar (consumentenorganisatie nederlandse TV) heeft lange tijd een forum gehad waarop zeer veel gedupeeerden hun klachten kwijt konden. Dat hebben ze onlangs moeten opheffen, omdat het over bedrijven gaat i.p.v consumenten. Ik wil iedereen waarschuwen om niet met hen in zee te gaan. Mocht je dit lezen als je al getekend hebt, dan z.s.m aangetekend in een brief melden dat je het contract wilt opzeggen (zoek naar standaardbrieven op internet) en meld je aan bij zoveel mogelijk van dit soort forums.
Doe dit s.v.p. ook als je een bezoek hebt gehad en niet met ze bent meegegaan.

Re: Beup ervaringen

46
Is er iemand die kan zeggen of Be-up echt een google Adwords Certified partner is?
Van Google krijg je uiteraard geen antwoord, maar als dit niet zo is dan staan alle mensen die bezwaar aantekenen tegen hun contract veel sterker.

Re: Beup ervaringen

48
Geachte collega s

Ik ben op zoek naar mensen die problemen hebben met beup en mensen die benaarderd zijn door hun maar gelukig verstandig waren om het niet te doen.

Ik ben voor al op zoek naar mensen die benaarderd zijn door isham. en mensen waar ook de contract duur niet klopt met wat afgesproken is en daar naast zoek ik mensen waar het contract wel bij ontbonden is.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Beup ervaringen

49
Beste mensen,

Wie herkent dit ??

Ik ben door BeUp telefonisch benaderd om deel te nemen aan een uniek aanbod van dit bedrijf. Omdat ik ervan uit ging dat dit om een informerend gesprek zou gaan, had ik nog geen achtergrond-informatie over BeUp opgezocht.
Tijdens het gesprek kreeg ik uitgelegd dat ik de enige was van mijn concurrentie in heel Gelderland die deze aanbieding kreeg. Het kwam er op neer dat gedurende het contract mijn naam op de zoekpagina’s bovenaan zou komen staan, en dan niet in de betaalde kolom rechts, maar echt bij de zoekopdrachten. De unieke aanbieding bestond eruit dat ik een aantal hoge instap-bedragen niet hoefde te betalen, mits ik mezelf beschikbaar stelde om een aantal keer mijn ervaringen te delen via vragen in een enquête. Op een A-viertje werd uiteengezet dat ik het instapbedrag, dat normaliter ruim boven de 3000 ligt, niet hoefde te betalen. Ook een aantal andere bedragen werden me in deze unieke aanbieding geschonken. Hij legde uit dat voor deze aanbieding alleen werd voorgelegd aan gezonde goedlopende bedrijven, omdat BeUp veel tijd moet investeren in het desbetreffende bedrijf en dan zeker wilde zijn dat het bedrijf dat wel kon betalen.
Ik gaf aan dat het hele aanbod ver boven mijn budget viel. Als weerwoord kreeg ik uitgelegd dat ik de uitgaven vele malen zou terugverdienen en het moest zien als een investering met een goed resultaat. En hij was bereid wat van de prijs af te halen.
Het leek een prachtig aanbod, en ik wilde het graag nog eens op mijn gemak doorkijken. Maar dat kon niet, het geweldige aanbod was alleen op dat moment geldig en zou (als ik het niet zou doen) direct naar een concurrent gaan. Het zou dan ook niet meer voor mij gelden. Ik voelde me hierdoor onder druk gezet. Ik vroeg nogmaals of hij de papieren niet achter kon laten ter inzage, het is per slot veel geld en een contract voor 4 jaar!! Maar hij weigerde.
Ik wilde dan in ieder geval het contract zorgvuldig door te nemen. Dat werd toegezegd. Vervolgens werd mijn werk geprezen, ik ben beeldend kunstenaar. De vertegenwoordiger vond het allemaal even prachtig. Hij kende ook zeker wel anderen die erg geïnteresseerd zouden zijn, en vroeg of hij de uitnodiging voor een expositie mee kon nemen.
Tijdens het doornemen van het contract leek er meer haast te zijn. Alleen de met de pen ingevulde delen van het contract werden doorgenomen.
Toen de vertegenwoordiger in de auto stapte en ik getekend had, kreeg ik een enorme argwaan. Hij had het A-viertje, waarop de hele financiële berekening van de aanbieding stond, meegenomen. Ik werd me er nu pas van bewust dat het contract helemaal niet echt doorgenomen was, mooie beloftes die de vertegenwoordiger mondeling gedaan had, stonden er niet in. Ik heb meteen het nummer op het kaartje gebeld (waar ik zelf uitdrukkelijk om moest vragen) om de vertegenwoordiger te spreken, en kreeg het kantoor. Het mobiele nummer van de vertegenwoordiger was privé, dat kon de telefoniste me niet geven.
Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken. Ik ben me wezenloos geschrokken. Op het toen nog actieve forum van Tros Radar stond de ene negatieve recensie over BeUp na de andere. Er werd gezegd dat BeUp een dochterbedrijf was van Proximedia, ik las dat er behoorlijk veel bedrijven waren die met BeUp in de clinch lagen en dat er rechtszaken tegen het bedrijf liepen.
Twee uur na ondertekening heb ik per mail gezegd de overeenkomst ongedaan te maken. Tot op heden wordt het door BeUp niet erkend. Ook een brief van een advocaat heeft tot dusver niet geholpen.

Op TrosRadar.nl zijn 71 berichten met betrekking tot dit onderwerp geschreven, rond 26 februari 2012 is het van de site afgehaald. Op mijn vraag aan de beheerder van Tros Radar waarom dit was, kreeg ik het antwoord dat het weggehaald was omdat het in dit geval niet om consumentenzaken ging.
Op dit forum wordt verwezen naar die pagina van Tros Radar, maar de linken werken niet meer. Gelukkig had ik veel reacties en die laatste pagina van die site al gekopieerd en op mijn eigen computer bewaard. En ook de nodige contacten met anderen gelegd, die zich ook gedupeerd voelen door BeUp. Het blijkt dat mijn ervaring niet op zich staat.

Een aantal van de mensen die het contract wel hadden weten te ontbinden, reageerden niet op mijn mail met de vraag om advies. Ik vraag me nu af of er zoiets als zwijgplicht in het spel is. Als iemand hier een antwoord op heeft, hoor ik het graag! Een oproep om contact met hen te krijgen, heeft dan namelijk geen zin.

Mocht je overdenken een contract met BeUp aan te gaan, kan ik je het advies geven eerst lid te worden van FNV zelfstandigen. Dat lijkt je kans aanzienlijk te vergroten om binnen 8 dagen onder het contract uit te komen.

Graag hoor/lees ik ervaringen van anderen. Ook goede adviezen aan mijn adres zijn van harte welkom. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat ik niet had moeten tekenen, die inkopper ken ik al :(

Vriendelijke groet, Petra.

Re: Beup ervaringen

50
Helaas voor jou is er een arrest van het Gerechtshof Amsterdam, nevenzittingsplaats Arnhem, van 10 oktober 2011 die de Colportagewet buitenspel zet voor kleine ondernemers.

Dus die 8 dagen opzegtermijn kan je nu vergeten ook nog omdat er strikt genomen niet gecolporteerd is omdat er van te voren telefonisch een afspraak gemaakt is.

Alle rechtelijke uitspraken zo doorgelezen te hebben lijkt het er op dat BeUp alles juridisch netjes heeft dichtgetimmerd en de enige uitspraak die ik kon vinden waarin Proximedia/BeUp deels in het ongelijk is gesteld is een uitspraak waarbij BeUp zelf een fout gemaakt heeft in het verweer en waarschijnlijk 2 dossiers door elkaar heeft gehaald (wat wel te begrijpen is als er zoveel rechtszaken lopen).

Het enige juiste advies is: laat er een advocaat naar kijken of hij/zij ergens een gat ziet om er iets tegen te doen en anders artikel 7.1 uit de algemene voorwaarden van BeUp te gebruiken en de overeenkomst opzeggen waardoor je niet de volle 100% betaalt maar 'slechts' 60%.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Beup ervaringen

51
Best Eentje,

De telefonische afspraak kwam van BeUp, niet van mij. Onderstaande heb ik net van de KvK-site gekopieerd, je ziet dat ook Tupperware-partys onder de colportagewet vallen. Daarvoor worden ook telefonisch afspraken gemaakt.
Als ZZP-er heb je geen recht op de colportage wetgeving, maar mogelijk wel op de reflexwerking ervan. Ik heb begrepen dat dat mede afhankelijk is van de rechter die de zaak behandeld, mocht BeUp een zaak aanspannen als je niet betaald. Ik heb het plan me aan te sluiten bij ZZP-Nederland, om mogelijk ook mijn ervaring met BeUp voor te leggen. Als er voor het verkopen aan een consument een duidelijke regelgeving is voor het aanbieden van een product, mogen die voor het benaderen van ZZP-ers in deze tijd ook even flink aangescherpt worden.

Op andere fora over klachten over BeUp zie je steeds vaker nieuwe berichten bijkomen. Dat vind ik zeer verontrustend. Er vormen zich nu ook groepen waarbij je je kunt aansluiten, als je klachten over BeUp googled kom je dit vanzelf tegen.

Groet, Petra.


Colportage

Als u goederen huis-aan-huis verkoopt, heeft u te maken met de Colportagewet. Deze wet zorgt ervoor dat een consument weet dat hij u kan vertrouwen.
Wat is colportage?

Voorbeelden van colportage zijn: huis-aan-huis verkoop, tupperwarepartys en bustochten met verkoop onderweg van tapijten, servies of andere spulletjes. Er is geen sprake van colportage als de klant u uitnodigt, bijvoorbeeld via een bon uit een advertentie.
Belangrijkste verplichtingen bij colportage:

U identificeert zich, vertelt namens welk bedrijf u komt en welke producten of diensten u verkoopt.
U geeft eerlijke en volledige informatie over het product, de prijs, de geldigheid(sduur) van de aanbieding en het recht op annulering.
U biedt het product of de dienst vrijblijvend aan en oefent geen druk of dwang uit.
U verkoopt niets aan een klant als u weet dat hij het niet kan betalen.
Als u iets verkoopt stelt u een colportageovereenkomst op. In deze overeenkomst zet u de bedenktijd van 8 dagen (bij aankopen vanaf 34 euro), prijs, datum van de overeenkomst, handtekeningen van de verkoper en klant en de naam en het adres van het bedrijf.
U geeft de klant een apart standaardformulier waarmee hij de overeenkomst binnen de bedenktijd kan annuleren.
De klant krijgt bij aankopen vanaf 34 euro direct een afschrift van de overeenkomst of een aankoopbon.

De Consumentenautoriteit onderzoekt of u deze regels naleeft. Bij overtreding kan zij u een boete opleggen.

Re: Beup ervaringen

52
Petra, lees het arrest maar door daarin geeft het gerechtshof aan dat de colportagewetgeving niet van toepassing is en ook de reflexbeweging niet.
4.3 Ten aanzien van het beroep dat [geïntimeerde] heeft gedaan op de reflexwerking van de Colportagewet overweegt het hof het volgende. Vast staat dat [geïntimeerde] de overeenkomst heeft gesloten in het kader van zijn bedrijf, omdat de door Proximedia aangeboden goederen en diensten in het kader van de bedrijfsvoering van [geïntimeerde] worden gebruikt. [geïntimeerde] kan dus niet worden gekwalificeerd als “particulier” als genoemd in de Colportagewet. Het hof ziet, anders dan de kantonrechter, voorts geen ruimte om ter bescherming van kleine ondernemers dit begrip“particulier” zo ruim uit te leggen dat daaronder ook wordt begrepen een natuurlijke persoon die handelt in het kader van zijn beroep of bedrijf.
...
Voor de regeling van de onredelijk bezwarende bedingen geldt dat deze via de open norm van artikel 6:233 onder a BW enige invloed kunnen uitoefenen bij de toetsing van een beding in algemene voorwaarden bij een niet-consument (de zogenoemde‘reflexwerking’), met name in het geval de wederpartij een met een consument vergelijkbare positie inneemt. Een dergelijke, samenhangende bepaling met een open norm waarop‘reflexwerking’ bij de Colportagewet gebaseerd zou kunnen worden, is er echter niet.
Dit arrest word in meerdere zaken aangehaald door de (lagere) kantonrechters in andere BeUp/Proximedia zaken en daarmee is de deur gesloten voor wat betreft de toepasbaarheid van de colportage wetgeving en de reflexbeweging.

Begrijp me goed, ik kom niet voor BeUp op, ik wil alleen niet dat je blij gaat worden van een dode mus.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Beup ervaringen

53
Best Eentje,

Wie ben je?

Als je zo goed op de hoogte bent van gewonnen zaken van BeUp en een citaat aanhaalt dat de directeur van het bedrijf ook toegestuurd heeft, weet je waarschijnlijk ook of mensen die hun contract af 'mogen' kopen dat alleen maar kunnen als ze zwijgplicht in acht nemen?

Re: Beup ervaringen

54
Als je er toch ingetrapt ben en niet onderuit komt, laat ze dan in ieder geval hun belofte nakomen. Ze moeten wel werk verrichtte voor je geld en zoniet, dan heb je reden om te stoppen.

Re: Beup ervaringen

55
Petra,

Ik ben alleen maar een webshopbouwer die zich op de hoogte houd van alles omtrent e-commerce en aanverwante zaken en dan met name de wet- en regelgeving.

Mijn bedrijf vind je in mijn signature en mijn blog is te vinden op zencartblog.nl .

Dit citaat komt uit een arrest dat gewoon openbaar is en te lezen is via jure.nl .

Dit zelfde citaat word sindsdien door (lagere) rechters overgenomen cq naar verwezen als er beroep gedaan word op de (reflexbeweging van de) colportagewet.

Als je daar zoekt op Proximedia of BeUp krijg je netjes de uitspraken van de verschillende rechtbanken en zie je ook hoe goed Proximedia/BeUp alles juridisch dichtgetimmerd heeft en de enige successen die geboekt zijn door verweerders komen doordat Proximedia/BeUp fouten heeft gemaakt in de uitvoering van de contracten maar geen enkele verweerder met succes het contract of de totstandkoming daarvan onderuit heeft kunnen halen.

Als je het contract afkoopt door de optie in artikel 7.1 van hun AV te lichten (en dus 60% betaalt van de resterende maandbedragen) zie ik nergens in hun AV naar voren komen dat er een zwijgplicht zou zijn.

Wellicht dat ze met individuele klanten separate afkoop contracten hebben gesloten waarin wel een zwijgplicht is opgenomen... maar dat is het lastige van zwijgplicht... niemand praat er over.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Beup ervaringen

56
eentje schreef:Als je het contract afkoopt door de optie in artikel 7.1 van hun AV te lichten (en dus 60% betaalt van de resterende maandbedragen) zie ik nergens in hun AV naar voren komen dat er een zwijgplicht zou zijn.

Wellicht dat ze met individuele klanten separate afkoop contracten hebben gesloten waarin wel een zwijgplicht is opgenomen... maar dat is het lastige van zwijgplicht... niemand praat er over.
En dát is dus de insteek voor een juridische onderhandeling: hetzij 60% betalen zonder zwijgplicht, hetzij minder/niets betalen met zwijgplicht.

Dat is overigens een heel gebruikelijk onderhandelingsspel, ook bij geschillen met banken en ook bij verstoorde arbeidsrelaties.

Om die reden had ik persoonlijk ook nog even niets gepost op een forum, want het kan je onderhandelingspositie verzwakken. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Re: Beup ervaringen

58
Ward, ik begrijp dat je niets op een forum hebt gepost, ik heb ook lang gewacht.
Maar in Nederland bestaat er vrijheid van meningsuiting. Ik mag mijn ervaring vertellen.
Of ik ook mag twitteren moet ik nog uitzoeken. Misschien weet Eentje dit?

Ik constateer dat er een aantal mensen is dat hulp zoekt om van het contract met BeUp af te komen. Ik heb via Tros Radar.nl contact gehad met een aantal mensen die dat binnen de 8 dagen is gelukt, dus zonder de 60% afkoopsom of het ondertekenen van zwijgplicht. Ik heb hun advies ter hand genomen, maar helaas nog altijd zonder het beoogde resultaat.

Ik baal wel ontzettend van één ding. Dat is de wet die beeldend kunstenaars, die hun beroep uitoefenen, verplicht heeft om zich per 1 januari 2010 in te schrijven bij de kamer van koophandel. Ongeacht hun inkomen. Zonder deze wet had mijn verhaal hier niet gestaan.

Re: Beup ervaringen

59
Je mag in principe alles schrijven hierover wat je wil en waar je wil mits het waar is en het algemeen belang dient. (ten minste als je geen aanklacht wegens smaad, laster of smaadschrift wil)

Als voorbeeld mijn blogpost over een bepaald keurmerk.

De keurmerkhoudster heeft geprobeerd middels een aantal brieven en emails om de blogpost te verwijderen omdat het in haar ogen laster dan wel smaadschrift zou zijn.
Helaas (voor haar) ging die vlieger niet op omdat het bewezen feiten zijn/waren ten tijde van publiceren en het een algemeen belang dient, namelijk het publiek te informeren over de kwaliteit van het betreffende keurmerk.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Beup ervaringen

60
Hallo,

Hier ook of...nog een gedupeerde.

Ik heb de eerst volgende werkdag opgezegd.
Aangegeven dat de verkoper mij iets verkocht heeft wat achteraf niet waar blijkt te zijn.

Ik ben een creatief persoon..helaas geen kennis van google enz.
Ook niet op de hoogte dat het helemaal niet haalbaar is om bovenaan de eerste pagina van google terecht te komen. In mijn ogen pure misleiding..
Op basis van de informatie tijdens het gesprek mondeling verschaft heb ik getekend.
Is het heel raar van mij om er vanuit te gaan dat wat persoon X aanprijst en verkoopt ook in het contract staat?
Misschien stom van mij...maar ik ga altijd uit van de goedheid van een mens. Moet ik daar nu voor gestraft worden?

Omdat het een hobby betreft (ik hou hier nauwelijks iets aan over) werk ik er gewoon nog naast op kantoor, als mantelzorger en zelfs nog af en toe in een discotheek om de eindjes aan elkaar te knopen. Ik ben dus geen bedrijf. Beoefen de hobby ook vanuit huis...
Tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens per 1 Juni mijn kantoorbaan kwijt wegens bezuinigingen. Moet ik dan de schuldsanering in om Be Up te kunnen betalen?

Ook heb ik moeite met het feit dat als ik binnen 24 uur mijn contract ontbind men mij alsnog wilt houden aan een contract van 4 jaar! Totale waanzin!
Dus persoon X zegt A.
Achteraf blijk ik te hebben getekend voor B en nu moet ik me in allerlei bochten wringen om hieronder uit te komen?

Heeft iemand advies? Ik heb na weken van stress en slecht slapen de energie en zin niet om overal waar het maar kan mijn negatieve Be up ervaringen te posten.

Ben er letterlijk ziek van!

Help Wanted! Help Wanted! Help Wanted! Help Wanted! Help Wanted! Help Wanted!