Gezamelijk korting bedingen

1
Ik denk dat we nog meer uit dit forum kunnen halen dan we nu al doen.

Bijvoordbeeld: De meeste van ons gebruikt/verbruikt dozen en/of enveloppen. Zou het niet mooi zijn als we een webwinkelforum korting zouden krijgen van een bedrijf als bijvoorbeeld: Verpakking&zo, omdat we samen veel bestellen? (waar een aantal forum leden al bestellen )

Zo zijn er nog een aantal voorbeelden te bedenken volgens mij

Re: Gezamelijk korting bedingen

4
Heb ik gedaan. Hoe wel ik shopgilde.nl een goed initiatief vind. Is het toch niet wat ik bedoel.

1. Kan ik via shopgilde niet bij verpakkingen&zo bestellen. De leverancier voor verpakkingen op shopgilde heeft bijvoorbeeld maar 6 soorten dozen.

2. Zit ik bij shopgilde vast aan een contract van 119 euro per jaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gezamelijk korting bedingen

6
Wouter Hol schreef:Hoe ga je er voor zorgen dat het uiteindelijk niet duurder wordt door de transportkosten van het materiaal naar de verschillende magazijnen van de deelnemers van de inkoopactie?
Het is nog geen waterdicht plan, maar gewoon een "brain-fart" :-)

maar ik zie in dit voorbeeld dat als je boven de € 250 besteld je dan geen verzendkosten betaald. Misschien valt er te regelen als je met 10 man besteld voor € 2501 dat er geen verzend kosten worden gerekend ook al moet het naar 10 verschillende mensen sturen.

Voordeel voor de leverancier is dat er een club vaste klanten bij komt. Kan me voorstellen om het allemaal aantrekkelijk te houden voor de leverancier dat je 2 bestel dagen per maand hebt oid.

Maar tips om dit aantrekkelijk te maken voor zowel de web winkelier als de leverancier is natuurlijk welkom.

Re: Gezamelijk korting bedingen

7
maar ik zie in dit voorbeeld dat als je boven de € 250 besteld je dan geen verzendkosten betaald. Misschien valt er te regelen als je met 10 man besteld voor € 2501 dat er geen verzend kosten worden gerekend ook al moet het naar 10 verschillende mensen sturen.
Voor zover ik weet krijg je bij iedere leverancier die er bestaat boven de 250€ gratis verzending.

Of je nou alleen voor 250€ besteld of met 10 man voor 2500€ maakt niets uit. In beide gevallen zou je sowieso gratis verzending krijgen. Aangezien 2500/10 = 250€. Iets klopt er niet in je verhaal :)

Re: Gezamelijk korting bedingen

8
RicardoV schreef: Of je nou alleen voor 250€ besteld of met 10 man voor 2500€ maakt niets uit.
Dat vul jij wel heel gemakkelijk in voor een ander bedrijf.. Ik betwijfel of er bedrijven zijn die deze redenatie van jou willen volgen.

Re: Gezamelijk korting bedingen

9
Wouter Hol schreef:
RicardoV schreef: Of je nou alleen voor 250€ besteld of met 10 man voor 2500€ maakt niets uit.
Dat vul jij wel heel gemakkelijk in voor een ander bedrijf.. Ik betwijfel of er bedrijven zijn die deze redenatie van jou willen volgen.
Bedrijf A hanteert het volgende:
Boven 250€ excl btw gratis verzending

Klant B koopt voor 250€ excl btw in en krijgt de dozen gratis verzonden

Webwinkelforum C benadert de leverancier en besteld voor 2500€ excl btw aan dozen, alle 10 leden krijgen gratis verzending.

Wat is het verschil? Wat ik probeerde kenbaar te maken is dat naar mijn mening die zin niet klopte, omdat je in beide gevallen gratis verzending krijgt. En volgens mij was het doel van de gezamelijke bestelling (gratis verzending).

Re: Gezamelijk korting bedingen

10
RicardoV schreef:Wat ik probeerde kenbaar te maken is dat naar mijn mening die zin niet klopte, omdat je in beide gevallen gratis verzending krijgt. En volgens mij was het doel van de gezamelijke bestelling (gratis verzending).
Groot inkopen biedt toch véél meer voordelen dan alleen een franco levering?! Prijzen en voorwaarden zijn dan ook bespreekbaar. Als je gezamenlijk inkopen slechts nodig hebt omdat je € 250 aan dozen anders niet haalt, moet je bij jezelf te rade gaan of je webwinkel wel levensvatbaar is.

Voor een inkoopcombinatie ben ik zeker wel te vinden. Maar dan wel één die geen jaarlijks abonnement rekent en ook nog het leeuwendeel van het inkoopvoordeel bij "geselecteerde partners" in eigen zak steekt.
StoreCore.io

Re: Gezamelijk korting bedingen

11
Ward schreef:
RicardoV schreef:Wat ik probeerde kenbaar te maken is dat naar mijn mening die zin niet klopte, omdat je in beide gevallen gratis verzending krijgt. En volgens mij was het doel van de gezamelijke bestelling (gratis verzending).
Groot inkopen biedt toch véél meer voordelen dan alleen een franco levering?! Prijzen en voorwaarden zijn dan ook bespreekbaar. Als je gezamenlijk inkopen slechts nodig hebt omdat je € 250 aan dozen anders niet haalt, moet je bij jezelf te rade gaan of je webwinkel wel levensvatbaar is.

Voor een inkoopcombinatie ben ik zeker wel te vinden. Maar dan wel één die geen jaarlijks abonnement rekent en ook nog het leeuwendeel van het inkoopvoordeel bij "geselecteerde partners" in eigen zak steekt.
Tuurlijk. Ik denk dat mijn punt gewoon niet over komt ;)

Re: Gezamelijk korting bedingen

12
Het doel was niet gratis verzending -want dat heb je ook al als je zelf voor 250 euro besteld, zoals je al aangeeft- maar korting. Het wordt dus zo'n situatie:

Webwinkelforum wilt 20% korting omdat de bestelling het tienvoudige van het franco bedrag is. Maar daardoor heeft bedrijf A 20% minder marge om bijvoorbeeld verzendkosten naar 10 leden te dekken. Het is logischer dat bedrijf A juist niet franco verzendt naar 10 adressen als er ook nog korting gegeven moet worden.

Re: Gezamelijk korting bedingen

13
Ward schreef: Voor een inkoopcombinatie ben ik zeker wel te vinden. Maar dan wel één die geen jaarlijks abonnement rekent en ook nog het leeuwendeel van het inkoopvoordeel bij "geselecteerde partners" in eigen zak steekt.
Dit is wat ik bedoel een inkoop combinatie met de leden van het webwinkelforum. Doel is goedkoop inkopen en of dat nou via de producten gaat of via de verzendkosten + producten. Zijn details.

Met mijn post wilde ik even polsen of er vraag is naar een inkoopcombinatie die zelf non-profit is, maar wel gunstig is voor zowel de leverancier en de webwinkeliers.

Bij voldoende belangstelling, kunnen er details uitgewerkt worden.

Wat mij betreft word het heel simpel gehouden en ook geen extra website erbij :P Gewoon een code die we van de leverancier krijgen en x% korting omdat we leden van het webwinkel forum zijn.

Re: Gezamelijk korting bedingen

14
vampirelord schreef:Met mijn post wilde ik even polsen of er vraag is naar een inkoopcombinatie die zelf non-profit is, maar wel gunstig is voor zowel de leverancier en de webwinkeliers.
Mijn stem vóór heb je, zoals gezegd :)

Als je het karige aanbod van “inkoopcombinaties” tussen vette aanhalingstekens vergelijkt met echte inkoopprijzen, kom je al gauw tot de conclusie dat het commerciële initiatieven zijn waarbij nogal wat aan de strijkstok blijft hangen van de initiatiefnemer en zijn vriendjes (pardon: “partners”). Bovendien moet je nog vaak het “recht” kopen om van dat vriendennetwerk gebruik te mogen maken in de vorm van een “abonnement”. Het voordeel daarvan is betrekkelijk gering; dan kun je evengoed inkopen tegen “groothandelsprijzen” bij de Makro of Sligro.

Re: Gezamelijk korting bedingen

15
Ward schreef: Voor een inkoopcombinatie ben ik zeker wel te vinden. Maar dan wel één die geen jaarlijks abonnement rekent en ook nog het leeuwendeel van het inkoopvoordeel bij "geselecteerde partners" in eigen zak steekt.
Helaas gebeurt dat vaak wel.

Ik verwacht dat een inkoopcombinatie ook niet zoveel korting op zal kunnen leveren. Voor leveranciers is het gunstiger om gewoon korting te geven aan webshops die groter inkopen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Gezamelijk korting bedingen

16
@ Allen,
Onze naam ShopGilde wordt genoemd. Na een tijdje afwezigheid een kleine update.

Allereerst wil ik graag uitleggen dat ons abo idd geld kost, maar met uiteindelijk zeker voordeel oplevert. Zo geven nu al meer dan 30 leveranciers korting aan aangesloten leden.

Daarnaast wil ik benadrukken dat wij GEEN fee of % ontvangen van de leveranciers. Dit mag je van mij navragen. Wij geven dit ook duidelijk aan bij onze leveranciers bij het aangaan van de overeenkomst. We zijn geen reseller of broker zoals bij PSP en vervoerders wel gebruikelijk is. Die tariefsverlaging zetten we om in korting naar onze leden.

Verpakkingenzo wordt genoemd. Daar kopen we zelf ook (trailerplus) en we hebben ze benaderd. Ze zagen vooralsnog niets in deelname, vandaar een andere leverancier. Ik zal Verpakkingenzo nog eens contacten n.a.v. de berichten hier.

Wanneer jullie aangeven welke maat dozen oid jullie zoeken, dan wil ik daar graag achteraan gaan. Ik kan er bijvoorbeeld ook een inschrijving oid van maken. Waarschijnlijjk kan ik daarin van Wouter Hol nog het e.e.a. leren, gezien zijn geschiedenis :wink:

Ons verdienmodel is helder: We verdienen niet aan de transacties tussen leveranciers en leden. Deze handelen 1 op 1. Ons verdienmodel zit in de abonnementen.

We gaan voor de open dialoog, vandaar ook dit bericht.

in afwachting van de reacties, mvg
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers